kaveria 10kilon tiputukseen?

PERLOS: Joo, en minä ihan vakavissani pudotuksen suhteen ole näin raskausaikana. tosiasia on kuitenkin se että nyt jo tullut aivan liikaa...moni tässä vaiheessa raskautta on kerryttänyt painoa vasta n. 6kg jotkut jopa alle. Minä jo komiat 16kg, joten varaa on kyllä jo nyt poiskin saada.

Edellisissä raskauksissa en näin ole pystynyt liikkumaan, joten olen nauttinut tästä kyllä todella paljon, ensimmäistä kertaa minulla on jopa aikaa siihen

Itse sain aikanani "laihdutus" innostuksen päälle siinä vaiheessa kun huomasin häpeävän itseäni. Ja häätkin akoivat lähestymään, nyt en halua taas tilannetta että ristiäiskuvissa näytän samankokoiselta kuin kolme ihmistä yhteensä :LOL:
Mutta pikku hiljaa...lähinnä ruokavaliota tarkastamalla.

Tänään kyllä olen lipsunut NIIN pahasti...voitteko kuvitella söin 4 suklaa patukkaa siis ihan tosta noin vaan :'( Pahin himo mulla on suklaaseen, ja roskaruokaan...rakastan pizzoja ja hampurilaisia.
Eli helppoa tämä ei tule olemaan.

Hauskinta on se, että poltin aikanaan tupakkaa n. 7 vuotta ja sen lopettaminen oli PALJON helpompaa kuin laihduttaminen. Toisaalta taas aikanaan tuo -25kg pudotus ei niin vaikeaa ollutkaan, alkuun pääseminen on vaikeinta kunnes saa taas itsensä "kotrolliin"

YHDEN MIEHEN NAINEN: Minä myös laske painovartioiden pisteitä, itselläni on se CD ja olen tykännyt tosi paljon...eli en siis käy ryhmässä tms. Atkinsiakin olen miettinyt ja siitä paljon lukenut ja ottanut selvää. En vain tiedä onko minusta siihen... joskus sillä olin 2 viikkoa, mutta sitten en enää jaksanut urheilla. Oltiin juuri silloin lapissa viikko ja 10 km hiihto teki tuskaa, kun otin hiilarit takaisin ruokavaliion niin jaksoin jo 20-30km melko hepostikkin. Samoin vatsa alkoi jumittamaan...painoa putosi kyllä n. 5 kg kahden viikon aikana, mutta tuli heti takaisin.

Onkos täällä ketään karppaajia???!
 
Itse kun tuota painoa keräsin ensimmäisessä raskaudessa sen n. 35kg, voitte kuvitella miten nahka veyi ja paukkui. Eniten olenkin kärsinyt siitä ylimääräisestä nahasta. Liikuntahan auttaa painonpudotuksessa ihoa myös kiinteytymään. Joten jos pudotettavaa on paljon kannattaa tosiaan yrittää liikkua juuri tuon ihon palautumisenkin takia :)

Ja tietenkin se myös nopeutaa tuloksia. Suosittelen myös ottamaan mittoja itsestään eikä tuijottamaan pelkkään vaakaan. koska lihaksikas 68 kg nainen voi olla vaatekooltaan jopa kolmekin kokoa pienempi kuin ei lihaksikas saman pituinen ja painoinen nainen. Mittanauha on myös mukava tuki painonpudotuksessa. Vaaka kun ei aina kerro totuutta!

Nyt lähden terrorisoimasta tätä palstaa :LOL:
 
Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa :D !

Mivian80: Tervetuloa! Suosittelen hankkimaan tuon twist-stepperin. Itsellä ainakin kunto parani, pakarat kiinteytyi ja lantio kaventui.. Silloin, kun jaksoin tehdä aktiivisesti. Nyt näkyy olevan, että enemmän tulee käveltyä.

Itsellä todellakin ois tarkoitus laihduttaa jonkin verran, kun ei koskaan tiedä milloin tärppää :whistle: . Ja laihdutus menee ihan ruokavalion muutoksella ja liikunnan lisäämisellä. Noin olen ainakin suunnitellut. En rupea pisteitä laskee vaan yritän kahtoo suurin piirtein mitä syön.

Tänään kävin aamulenkin 30 minuuttia. Päivällä kaupan jälkeen lähin taas koiruliinin kans lenkille, kävelin pidemmälle kuin yleensä.. Oli tarkoitus, että mie kävelen sen, että tulee yhteensä tunnin lenkki.. Tuli sitten lopussa kiire vessaan.. Maha meni yhtäkkiä ihan sekaisin ja koski mielettömästi mahaa.. Joten oli pakko soittaa ukko hakee, ettei vaan vahingossakaan tuu housuun :ashamed: . Tuli sellaiset 50 minuuttii käveltyä.

Ja äsken tulin puolen tunnin lenkiltä.

Tänään kävin kuuntelemassa äidin kanssa mediakasvatus -tapahtumaa.
http://212.149.128.218/www.iisalmenseurakunta.fi/tiedostot/Kujanjuoksu K.htm

Ja siel oli tarjolla nettinaposteltavaa: Sipsejä ja karkkeja ja popcorneja.. Mie menin jokaista maistaa muutaman. HUOM! Vain muutaman. se on ihme minulta..

Sitten mä ajattelin, että kerran noita otin muutaman, niin kotona en enää syö kuin omatekemäni tonnikalarisoton.. Ja niinhän minä söinkin..

Sitten mies, kun en ottanutkaan tortilloja.. Niin sanoi: "kehen oot ihastunut, kerran et niitä haluakaan syödä" Joten pakko niitä on mennä sitten syömään..
 
Heippa taas! Mä oon orjallinen vaa'alla kävijä.. samoin oon ottanut tän pisteiden laskun tosi orjallisesti kans. Oon jumppaillut miltei joka pv crosstrainerilla noin 10 km lenkkejä/20-30 min. Nyt on 3 viikossa lähtenyt se 5,4 kiloa ja nyt tuntuu kuin olis paino jämähtänyt paikoilleen vaikka kuinka päin vaa'alla seisoisi.. miksi se ei laske? Vaikka syön pistemääräni mukaan ja liikun enemmän kuin koskaan. tosin noloa myöntää ennen kävin wc:ssä kerran päivässä nyt ehkä kerran kaks viikossa.. miten tätä toimintoa voisi edistää ja onko normaalia. syön paljon kuitenkin vihanneksia ja kuituja ja ruokapyramidin mukaisesti.. t.nolona kultakala
 
RED DRAGON: Täytyy tosiian harkita tuon stepperi hankintaan. Kuntopyörä meiltä jo löytyykin, mutta enää sen polkeminen ei tunu kvi mieluisalta(vatsa osuu jalkoihin) Kuntopyörä vie myös valtavan tilan ja on hankala liikuteltava.

KULTAKALA: Sulla on kyllä tosi hyvin lähtenyt painoa!! Ajattele kolmessa viikossa 5,4kg!! Nyt kun olet liikkunut alkaa sulla pikku hiljaa lihakset keräämään nestettä ja kiinteytymään, siloin tuollainen väliaikainen "painon jämähtäminen" on täysin normaalia. eli ei kannata luovuttaa...susittelen ottamaan tuon mittanauhan avuksi myös seurantaan, vaaka kun ei kerro kaikkea totuutta. WC:ssä käyntiin vaikuttaa varmasti myös se että olet vähentänyt syömäsi ruuan määrää ja elimistöllä vie jonkin aikaa ennen kuin tottuu siihen. Jos kuitenkin syöt hyin kuituja ja kerran liikut paljon, uskoisinpa että suolistosi toiminta normalisoituu piankin. Mutta esim. psyllonium kuitu myös auttaa siinä (kannattaa aloittaa tosi varovasti, sit myydään ainakin luontaistuotekaupoissa)

Täään siis oli punnitus ja noussuthan tuo paino oli... vaaka näytti hurjat 85,3 kg. Jos en nyt ryhdistäydy on tamikuussa taas satakiloa rikki. Heti jos lipsun näin raskausaikana paino nousee aivan hurjasti :'( Viikossa tullut siis 1kg 400g!! Ja kuitenkin herkuttelupiviä on ollut vain muutama, muina päivinä en ole lipsunut. Tuntuupi aika epätoivoiselta.

Aamulla piti suunnata kuntosalille ja vesijuoksemaan...mutta haaveeksi jäi. Nyt on nuorin lapsi kipeänä (vesirokko). Huh, alkaa kyllä seinät kaatumaan niskaan kolmas viikko lasten kanssa kun ovat kipeinä. Ensin nuorin oli leikkauksessa sitten vanhemalle tuli vesirokko ja nyt nuoremmalla on vesirokko. Yöt on tosi rikkonaisia, eli täällä vaelletaan kipeiden lasten kanssa. No jos ensi viikolla jo pääsisi urheilemaan.

Mutta nyt naiset tämä mamma ryhdistäytyy... paino on saatava 80kg:n ja herkuttelut saavat nyt jäädä. Tiedän että paino putoaa kyllä jos jätän herkut pois,liikun sen mitä pystyn(raskaus kun ainakin jonkin verran rajoittaa) ja keskityn terveelliseen peruskotiruokaan pienentäen annoskokoja. Mutta miksi tämä aloittaminen on nyt taas näin vaikeaa... :kieh:
 
heippa! tässä ollaan oltu kipeinä, kaikki kolme muksua ja minä hirveessä flunsassa, syöty ollaan mitä alas ollaan saatu :whistle: paino on nyt viime viikon 82,2kg pudonnut 80,5kg, jos vaikka viikon päästä olisi jo alle 80kg ;)
Herkuttelun olen aika hyvin saanut pidettyä kurissa, syön vain hedelmiä kun tekee mieli makeaa, mä kun olen paljon yksin kotona lasten kanssa miehen työn takia, niin sitten yksin ollessa iltaisin söin paljon karkkia ja jätskiä
:ashamed:

mutta nyt ylös ulos ja lenkille! :wave: :wave:
 
Mää muuten just toissa päivänä mittailin itteni ja ajattelin aina kuun alussa tarkistaa tilanteen. Täytyy kyllä sanoa että pelottavia lukuja tuli vastaan :eek: :ashamed:

Tietääkö joku mikä se suositus on naisilla vyötärön ympärykseksi?

Ja tietääkö joku kuin kauan synnytyksen jälkeen menee ku vatsa palautuu normaaliksi? Kauhulla ajattelen että mulla on jo palautunut ja se on valtava! Oiskohan mitään toivoa että ei vielä ihan ois normi kuosissaan :D
Mää oon malliltaan ollu ennen semmonen että reisiin ja takapuoleen kertyy ylimäärästä mutta vyötärö on ollu aina ihan ok ja nyt se ei todellakaan oo ok, tuntuu että se on nyt se kaikista kamalin. Ja siinä vielä ihanat raskausarvet ni kyllä syö naista :kieh:

Tulipa kunnon valitusvirsi.. :whistle:

Ja muuten, tupakanpolton lopettaminen oli PALJON helpompaa ku tää laihduttaminen, ei voi ymmärtää |O
 
Perlos: Meillä tk:n seinil on lappu, jossa miehen vyötärön max ympärys on 100cm ja naisilla 90 cm. (en kyl ite uskalla mitata sitä)..

Viikonloppuna ajattelin aloittaa tuon callanetics:in. Sitten pitäis mitata kaikki mitat itselleni ylös.

Mutta lähenpäs tästä lenkille koiran kanssa.. Kerran tuli kaksi tortillaa eilen illalla syötyä miehen mielix.. On se kumma, kun ei omaa terveyttää voi edistää millään lailla..

Ja, jos joskus tärppää, ni en välttämättä niitä raskauskiloja hirveästi haluaisi..

Mutta nyt lenkille. Kuka lähtis mukaan? Ulkona on mahtava ilma!!! :wave:
 
huomenta
Täällä hakkaan päätäni seinään :headwall: ,poika kipeänä vieläkin enkä viitsi lähteä tuonne tuuleen sen kanssa.Seinät kaatuu niskaan kohta. Suoritin aamulla oman jumppaohjelman olohuoneen lattialla. Kyllä poika ja koira katsoivat ihmeissään,mitä tuo äiti touhuaa :LOL:
Olen kumma kyllä pystynyt pitäytymään myös pois keksikupilta yms muilta herkuilta. Osaan jo juoda päiväkahvini ilman pullaa tai keksiä :p
Taidan minäkin kokeilla sitä callanetics:ä,hmmm..maanantai on aina hyvä aloitus päivä. Mistähän sekin johtuu,en ikinä aloita mitään "uutta" keskellä viikkoa vaan aina MAANANTAINA! :whistle:
Niin ja minäkin aika usein,lähes päivittäin käyn vaakaa tuijottamassa..mikähän siinäkin on?! Paras olisi kun kävisi vain kerran viikossa!
 
Juu.. on sitten pari senttiä tuossa vötäröllä liikaa :whistle: Mää kerron sitten ku saavutan ton 90 cm (luultavasti en koskaan :ashamed: )

Määki käyn puntarilla joka aamu.. Se kyllä heittelee tosi paljon, ainakin 500 gramman erotuksia on harva se päivä. Vaikka aina ennen aamiasta ja kahvia käyn, mistä lie johtuu tommoset vaihtelut.. Voikohan osa syynä olla se että kuinka täydet rinnat on maitoa?? Tai no samakai se nuille heitoille on , ei kuitenkaan kiloja heittele..

Nyt pojan kans kaupungille kevälemällä, siinä on sit tämän päivän lenkki..
:wave:
 
Mun täytyy kyllä varmaan hankkia uusi vaaka..tuo vaaka kun voi samana päivänä heittää 3kg!!

Minkäs ikäinen pikkuinen sulla PERLOS on? Imetätkö vielä(ilmeisesti kun tuosta maidosta juttelet) ? Onko imetys vienyt hyvin kiloja?

Tänään onkin sitten eka testi, miten päätös pitää...menen meinaan elokuviin ja tytölle olen luvannut ostaa karkkia ja popcorneja. Itse olen päättänyt olla kokonaan edes maistamatta.

Mutta nyt syömään...tein ihanaa tonnikala/katkarapukeittoa. Josta tulee vain 1,5 p /annos. Nam...... Jos vielä ennen elokuvaa vetäisi pallon kanssa vähän reisi ja pakaralihaksia. Mulla kun kaikki kertyy tuonne takapuoleen ja reisiin, varmaan siksikin tuo stepperi olisi kova sana!
(niin ja onhan tota etureppuakin tuossa kahden lapsen jälkeen...saati sitten tämän kolmannen, mutta se totuss näkyy onneksi vasta tammi/helmikuussa)
 
Ajattelinpa minäkin kirjoitella, kun täälä tuntuu keskustelu vilkastuvan. Viikko on mennyt ihan mukavasti ja houkutuksia oon pystyny suht hyvin välttämään. Ma kävin jumpassa, eilen sauvakävelyllä ja tänään olis vuorossa bodyaerobic. Tänään on kyllä on ollu niin hermoja raastava päivä, ettei oo tosikaan. Oli siivouspäivä, mut kuopus ei suostunu päikkäreille, huusi vaan (oliskohan eilisellä rokotuksella ollu vaikutusta) ja esikoisella oli kauheita uhmakohtauksia :kieh: :kieh:
Et yritä siinä nyt sit siivota...
No onneks illalla on se jumppa, tulee kyl tarpeeseen!!!
Toivottavasti puntari näyttää lauantsi-aamuna laskusuuntaa
 
Mivian80: Meidän pikku-ukko on nyt kaks kuukautta ja kaks päivää =) ja täysimetyksellä mennään. Mää painoin illalla ku olin lähdössä synnyttämään 104kg ja ku viikon jälkeen tulin laitokselta niin vähän päälle 90kg. Eli ei oo mitenkään nopsaa siitä enää tippunut mutta tippunut kuitenkin. Ja täytyy myöntää että en mää kauheesti oo sen eteen mitään tehny. Aika lepsusti vielä suhtaudun syömisiini. No nyt sokeria en oo 10 päivään käyttäny mut sit on tullutki syötyä kaikkee muuta ihan liikaa. Nyt huomaa ettei enää pelkkä imetys riitä vaan pitää oikeesti kattoo mitä suustaan alas laittaa ja ennen kaikkea pitäs tosissaan ruveta liikkumaan. Mut ku mun sali kamppeet ei mahdu mun päälle |O |O |O Innostaa tosi paljon lähtä salille.. Eli käyn vielä tovin vain lenkillä ja teen lihaskunto liikkeitä kotona ennen kuin uskallaudun salille. Joulukuun alussa viimeistään, silloin astuu salikortti voimaan... Mut voin siis aikasemminki sen aloittaa, kunhan sais vaan rohkeutta :ashamed:
 
Jo on päivä menny nopiaa. kohta laittaa neidit nukkumaan ja iltalenkille. Jos kävis sit puolen tunnin lenkin, ku vettä sataa.

Kävin tänää varhaisnuorten kerhon pitämässä, paistettii vohveleita.. Söin pari vohvelia, joissa oli vähän hilloa päällä. Mutta muuten en oo tänää herkkuja syönykään.

Paljonkohan vaaka sanoo huomen aamulla.. Se ois ns puolen viikon pudotus.
 
Enhän mä itseäni saanut pidettyä aisoissa vaan herkuttelin leffassa...samapa tuo päivän ruoka kun koostui salaatista ja tuosta kevyestä tonnikala/katkarapukeitosta(jossa siis vain keitettyjä kasviksia ja vähän tonnikalla ja katkarapuja).

Mietein tässä, että hankkisiko sen stepperin...intersportissa olisi nyt sellainen tarjouksessa (normaalisti ollut 129?) 59?. Ja ainakin sitä tuolla stepperit keskustelussa kehuttiin. Nyt taas ainakin viikko menee niin etten pääse liikkumaan kuin kotona, nuorempi kun on vesirokossa ja mies tekee kahta työtä...eli illallakaan ei tarvitse lenkille haaveilla.

Vaaka on ihan sekaisin...aamulla näytti 85,3kg ja päivällä 84,3kg..taitaa mennä vaaán hankinnaksikin. Ajattelin kyllä nyt vaan olla tarkkana ja seuraavassa neuvolassa vasta punnituttaa itseni. Siihen on reilu viikkoa aikaa, jos siellä näyttäisi edes 83kg....

PERLOS: Mä olen myös molemmista lapsista painanut reilu 100kg kun olen synnärille lähtenyt, eikä mulla imetys kauheasti ole painoa pois vienyt oikeastaan vasta sen jälkeen alkanut putoamaan. Mutta tärkeintä on se oma jaksaminen ja ett maitoa riittää, siksi ei kannata kauhean tarkkana ollakkaan eikä pitää itseään ainakaan nälässä. Se on kuitenkin aika raskasta aikaa, joten pienet herkuttelutkin sallittakoon :D
Oletko ottanut jonkun salin jäsenyyden?

Itse ennen tätä raskautta liikuin tosi paljon...mietein vkavissani jopa fitness harrastuksen aloittamista ja aika paljon kyllä treenailin...sen traivin kun vielä päälle saisi :D Kyllä oikein sydäntä kylmäsi kun katselin vanhaa valokuvaa kun olen bikineissä häämatkalla. Mihin se nainen on mahtanut kadota siitä kuvasta :headwall:
 
Lenkiltä tultu.. En taida uskaltaa huomenna nousta vaa'alle..

Mivian80: Jos noin hyvä tarjous on stepperistä, niin nyt ostamaan! On kuitenkin kunnon laite. Ite tilasin hobbarista ja on hyvin rakennettu.. Ei oo mitää rihkamaa.. Kun taas anttilan twist-stepperi o joillakin menny rikki.
 
Huomenta! Paino oli aamulla 80,7kg. Anoppi tulee tänään herkkujensa kanssa :/ mitenköhän saan pidettyä näppini niistä erossa |O
eilen taas jaksoin jumppapallolla tehdä vatsiksia, koko sen ajan mitä ollaan kipeinä oltu en ole jaksanut koko pallosta kiinnostua.

mä olen aina laihtunut imetyksen aikana, mutta ei tota painoakaan ole tullut raskaus aika niiin kauhiasti, esikoisesta tuli 12kg, toisesta 3kg ja kolmannesta 16kg.

mutta nyt täytyy lähteä viemään tuota esikoista kerhoon ja sitten kauppaan.

:wave: :wave:
 
Huomenta kaikille! |O
Ei ollut sentään vielä lunta maassa,toivottavasti huomenna olisi! :D
Tänään astelin reippain mielin vaaálle ja se näytti 81,9kg eli painoa oli lähtenyt 0,700g. Hyvä hyvä ;) Hitaasti ja varmasti. Nyt olen intoa ja motivaatiota täynnä!Kun sai itseään niskasta kiinni aloittaa ja näkee tuloksia joka viikko,niin se nostanut motiiviani. Olenhan jo niin monta kuukauttanut koittaa aloittaa :whistle:
Ajattelin,että mittaan neljän viikon välein vyötäröäni,lantiota ja rinnanymp. Luulisi silloin aina näkyvän muutosta.
Meinasin hankkia sellaisen crosstreinerin (tai mikälie) mutta niitä ei taida saada pieneen tilaan? Varmaan se stepperi olisi helpompi "piilottaa" aina kun ei käytä?
Mutta jään odottelemaan teidän kuulumisia.. :wave:
 
äippä71
Aamupäivää kaikille! Täällä sitä lunta hiljalleen sataa ja miehen kans juuri saatiin siivottua koko talo,siinähän niitä kaloreitakin kuluu...iltapäivällä sit lenkille.

Eilen kävin vajaa tunnin vaunulenkin, kyllä sitä ihmeesti virkistyy tuolla ulkoilmassa =) ja jaksaa paremmin tehdä kaikkea kotona kun vähän lenkkeilee.

Joo... samassa oli paino tänä aamuna kuin viikko sitten eli 77.5kg.No ei se paino joka viikko putoakaan. 75kg on tarkoitus tämän vuoden puolella päästä
,onhan tässä vielä aikaa... Heippa :wave:
 

Yhteistyössä