kaveria 10kilon tiputukseen?

Siis mäkin oon aina ollu kauhea suklaasyöppö. Odotusaikana vetelin sukaata harva se päivä. Ja töissäkin yks levy meni hyvinkin äkkiä, kun sitä siinä töiden ohessa naposteli. Mut nyt mä oon pystyny yllättävän hyvin sitä rajottamaan, vkolla yhtenä päivänä saa syödä vähän ja vkonloppuna sit vähä enemmän. :whistle: En sano, ettei mieli tekis muulloinkin, mut ihmeen hyvin oon pystyny itteni hillittemään.

Mua kun niin ärsyttää vaatekaapissa kaikki ne vaatteet mihin en sovi ja joihin ehdottomasti tahdon sopia. Vaan nyt tää painonpudotus tuntuu jotenin jumiutuneen paikoilleen ja taitaa tulla taas nollavko. Raskauskilot kun on saanu pois, niin nyt ei sit enää niin vaan tipukkaan. Mut periksi en anna!! Vaikka nytkin on kaapissa kaikenlaisia joulusuklaita, mitä tuli eilen shoppailtua, niin niihin en sorru, kun vasta sovittuna päivänä. Just tuli eilen postissa H&M:ltä tilaamani villakangastakki ja se oli pikkusen nafti. Mut takas sitä en laita, vaan aion laihtua, et se on vielä sopiva.

Mut nyt täytyy mennä, palaillaan taas...
 
EN taida sittenkään nousta puntarille huomenna. Eilen alkoi menkat ja mieli on ihan mustana,selkää ja vatsaa särkee niin vietävästi! :kieh: Ei todellakaan ole kiloa tippunut tällä viikolla (mikä oli tavoitteeni ),no kumpa olisi edes +/- nolla. Jumpannut olen laiskasti tällä viikolla ja lenkillä käynyt pakollisen pikkulenkin koiran kanssa. Kurkku on edelleen kipeä ja nenä vuotaa kuin seula. Ja on muuten tuo minun callanetics jumppa myös jäissä. Jos ensi maanantaina sen aloittaisin ja tekisin 30 päivää!? :saint:

Kukas joskus kyseli ruoka ohjeita? Voisin laittaa tuosta painonvartjian kirjasta jos jotain vielä kiinnostaa? Mutta laittelen illalla kun saa pojan nukkumaan.. Siinä onkin toinen murheeni ollut tällä viikolla,meillä on eletty aivan omituisessa rytmissä ja minä kävelen päivät unissani. :ashamed: Taitaa olla aika koittaa saada poika nukkumaan vain yhdet pitkät päiväunet. Tai kokeilen jos menisi yksillä,illalla on alkanut kukkumaan 22-23 asti kun on nukkunut toiset päiväunet iltapäivällä. Mutta kyllä tämä tästä..viimeistään sitten kun poika täyttää 15v :saint:

Onkos sannulii enää lainkaan täällä vai siirryitkö kokonaan msn puolelle? Minä kävin sinne itseni rekisteröimässä,mutta aika ei ole riittänyt tutustua kyseiseen systeemiin... :ashamed: Mutta kerrohan kuulumisiasi tännekin. Miten sinulla on mennyt?

Taisi tulla melkoinen valitusvirsi tästä kirjoituksesta,nooh,huomenna taas parempi päivä...eiku lauantaina,huomennahan oli se punnitus joka pahoittaa mielen ;)

Huomiseen :wave:
 
Mun vaaka näytti aamulla kaikkea mahdollista lukemia 80-82kg välillä. Hakkasin sitä seinään ja lattiaan että se toimisi ja en nyt sit tiedä että pitääkö nuo luvut paikkaansa. Uimassa kävin tänään ja siellä pukuhuoneessa on puntari ja se näytti 80.7kg, eli en nyt heitä vielä kirvestä kaivoon.

Mäkin ole pipe75 saanut raskauskilot pois ja nyt sit nää "peruskilot" onkin tosi tiukassa. Lopetin imettämisen kokonaan kun poika täytti vuoden elokuussa ja sen jälkeen tää laihduttaminen on ollu aika työlästä.

Jos yhden miehen nainen jaksat näpytellä jotain jälkkäriohjeita, mieluiten joissa suklaata :whistle: , niin olisin kiitollinen. Tossa rompussa on jotain ruokaohjeita mut aika vähän.
 
Suklaa leivokset

75g margariinia (rasvaa yli 40%)
1 dl tummaa kidesokeria
3dl vehnäjauhoja
1 kananmuna
1/2 dl makeuttamatonta kaakaojauhetta
1 tl vaniljasokeria
2tl leivinjauhetta


vatkaa pehmeä rasva ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. lisää kananmuna voimakkaasti vatkaten.
sekoita keskenään kuivat aineet ja lisää vaahdon joukkoon.sekoita.
levitä taikina suorakaiteen muotoiseen vuokaan leivinpaperin päälle ja paista 175 asteessa 20 min

annoksia 12 yksi annos 3 pistettä :p
 
kaurakeksit

1 1/4 dl vehnäjauhoja
1 1/4 dl kaurahiutaleita
2 rkl fariinisokeria
2 tl leivinjauhetta
1 dl vettä
50g margariinia sulatettuna

sekoita kuivat aineet
lisää vesi ja jäähtynyt rasva. sekoita nopeasti taikina tasaiseksi mutta älä vaivaa.
nostele nokareita pellille niin että niille jää tilaa levitä uunissa.
paista 170 asteessa 15 min
keksit säilyvät ilmatiiviissä astiassa 3-4 päivää

annoksia 18 yksi annos 1 piste :p
 
raejuusto-joqurtti-vadelmaherkku

10 marie keksiä
25 g margariinia

Päälle:
1 tlk (200g) rasvatonta raejuustoa
4 dl rasvatonta maustamatonta joqurttia
1 dl makeutusjauhetta
2-3 tl vaniljasokeria
5 liivatelehteä
kylmää vettä
1/2 sitruunan mehu
4 dl (200g) vadelmia

1.Peitä irtoreunavuoan pohja leivinpaperilla. Murenna keksit ,sekoita joukkoon rasva ja painele seos vuoan pohjalle.
2. sekoita raejuusto ja joqurtti ja mausta seos makeutusjauheella ja vaniljasokerilla.
3.Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä noin 5min. puserra liivatteista vesi pois ja liuota ne kuumennettuun sitruunamehuun. Lisää liivate ohuena nauhana koko ajan sekoittaen raejuusto-joqurtin joukkoon. Sekoita lopuksi vadelmat ja kaada seos keksimuru-pohjan päälle vuokaan. anna hyytyä jääkaapissa vähintään 2 tuntia.

annoksia 8 yksi annos 2 pistettä :p
 
tää on mun lemppari..


Tulinen paprikakeitto

6 halkaistua punaista paprikaa
2tl kasvisöljyä
2sipulia hienonnettuina
3valkosipulinkynttä murskattuna
1hienonnettu chili
400gtomaattimurskaa
1 1/2 l kasvislientä
2rkl worcestershire-kastiketta (en itse laita)
2tl tabascoa
jauhettua mustapippuria
2-3rkl basilikaa silputtuna

"grillaan" ensin paprikan puolikkaat 10min kuori ylöspäin uunissa. Sitten paprikat pussiin ja pussi kiinni. antaa jäähtyä.
sillä aikaa kun ne jäähtyy, niin kuumennan kasviöljyn kattilassa.lisään sipulit ja valkosipulit ja annan hautoa noin 5min.sitten otan paprikoista kuoren pois ja lisään kattilaan.
sen jälkeen laitan sinne kattilaan kaikki loput aineet paitsi basilikan.
Kuumennan kiehuvaksi ja annan hautua noin 10 min.
soseutan käsisurvimella ja basilikat perään. ja se on siinä,nam :p

annoksia 4 yksi annos 0,5pistettä
 
22.10.2007: 72,3 kg
29.10.2007: 71,0 kg (-1,3kg)
02.11.2007: 70,6 kg (-400 g)
09.11.2007: 71,6 kg (+ 1kg)
16.11.2007: 70,2 kg (- 1,4 kg)
23.11.2007: 69,8 kg (- 400 g)
30.11.2007: 68,2 kg (-1,6 kg)

Pudotus yhteensä: - 4,1 kg.

Olihan toi jonkin verran pudonnut. Hyvä niin, enää 200 g pudotettavaa, niin on jo toinen etappi saavutettu (68 kg).

Mitenkäs muilla on mennyt?
 

06.09 90kg
12.10 87,4 (-2,6kg)
26.10 86,9 (-500g)
02.11 87,0 (+100g)
09.11 86,6 (-400g)
16.11 85,5 (-1,1kg)
23.11 84,5 (-1kg)
30.11 83,8 (-700g)


Pudotus yhteensä -6,2kg

Jahas, alkaakohan vähän hidastumaan?? Eilen kyllä alko menkat, oisko mahdollisesti vähän turvotusta :whistle: No mutta olen ihan tyytyväinen tuohonkin tulokseen. Eipä sitä ihan hirveitä voi oottaakaan ku täysimetän. Ajattelin joulun jälkeen ruveta antaan pojalle pottua niin sit voi ottaa taas vähän kovemman kurin. Ja roimastihan ne käytettävissä olevat pisteetkin sitten tippuu :/

Lenkillä tai salilla olen joka päivä käynyt. Yöt on ollu kyllä raskaita lähiaikoina joten jo senkin takia olen ylpeä itsestäni että olen jaksanut. Nyt kyllä masentaa armottomasti, toivottavasti en repsahda mässyttelyyn viikonloppuna :ashamed: :'(
 
Mulla nousi viime viikon juhlien ansioista (kiitokset vaan siskon tekemälle juustokakulle) paino 73 kiloon 70,8 kilosta ja nyt vasta on saanut siihen painon takaisin :headwall: ... Mulla olis tarkoitus jatkaa painon pudotusta vielä vaikka olenkin saanut miltei sen 10 kiloa pois... Tää on tuntunut vaan niin kivalta ketjulta ettei millään malttais lähteä.. Mulla on jotain hermopinteitä niskassa tällä hetkellä, joten en pysty ku vaunuilemaan (crosstrainer on hylätty hetkeksi) mun vasen käsi on ihan puutunut ja pikkurilli tunnoton, niskat jumissa kanssa ja vasemmalle ei pysty päätä kääntää :/ . No ruokailuun tämä ei onneksi vaikuta.

eli mulla lähtöpaino lokakuussa 80,3kg
ja paino nyt 30.11 70,8kg
 
kultakala: Ei sun tarvi minnekään mennä =) Mullaki on eka tavoite 10 kiloa ja ku sen saavutan niin aloitan toiset 10 kiloa pudottaan. Eli täällä aijon pysyä vielä varmaan kesään asti, mulla on siis yhteensä 25kg tiputettavaa!! Tai siis enää on vain 18,8kg :LOL:
 
yhden miehen naiselle kiitoksia ohjeista, täytyy pistää ylös!

Mukavasti teillä on painot taas pudonneet. Ja munkin puolesta kultakala voi tänne pinoon jäädä vaikka oletkin jo kadehdittavasti tuota painoa pudottanut.

Lähdetään huomenna pojan kanssa viikoksi mummolakierrokselle ja taitaa pisteiden lasku jäädä. Onneksi toisessa mummolassa on koira jota ei kahta kertaa tarvitse lenkkikaveriksi pyytää, se on aina valmis lähtemään oli sää mikä tahansa.

Joten moi ny vähäksi aikaa :wave:
 
Olipa yllätys viikko. Mä olin ihan varma, et taas tulee nolla viikko, kun yleensä käyn puoles välis viikkoa puntaris ja se on tähän mennes näyttäny samaa, kun punnituspäivänä. Mut nytpä ei näyttänytkään, vaan pudotusta oli 1,3 kg. Mitään sen ihmeellisempää en oo tehny, normaalit jumpat ja lenkkeilyt. Huomenna tosin ollaan lähös viihteelle, et saapi nähä kuinka ens vkon pudotuksen käypi... :whistle:

Lähtö 84,5 kg, 172 cm tavoite 68-70 kg

20.10. 83,7kg (-800g)
27.10. 83,1kg (-600g) Yht. 1,4 kg
03.11. 83,0kg (-100g) Yht. 1,5 kg
10.11. 82,4kg (-600g) Yht. 2,1 kg
17.11. 82,0kg (-400g) Yht. 2,5 kg
23.11. 82,0kg (+/-0g) Yht. 2,5 kg
30.11. 80,7kg (-1300g) Yht. 3,8 kg
 
En eilen ennättänyt koneelle tuloksia laittelemaan. Mutta siis nolla tulos,olin jo varautunut pahimpaan että painoa olisi tullut lisää.
Räkätauti alkaa pikkuhiljaa helpottamaan ja huomenna ajattelin mennä uimaan.
Hienosti on painoa teiltä lähtenyt,jatketaan samaan malliin! =)
Voisin laittaa lisää ohjeita kunhan ennätän/jaksan istua koneelle kauemmin.
Tänään laittelen joulukoristeita esille,ensin mennään ulkoilemaan pojan kanssa. Mukava ilma,harmaata mutta vain muutama aste pakkasta eikä tuule.
Mukavaa viikonloppua ja muljulle nautinnollista mummolareissua!

Yhden miehen naisen painon seuranta:
21.10.2007 84kg
26.10.2007 82,6kg (-1,4kg)
2.11.2007 81,9kg (-700g)
9.11.2007 82,4kg (+500g)
16.11.2007 81,8kg (-600g)
23.11.2007 81,9kg (+100g)
30.11.2007 81,9kg (+/-0)

Pudotusta kaikkiaan tällä hetkellä 2,3kg



:wave: nyt ulos :wave:
 
Olipa mukava ulkoilla "pitkästä" aikaa,tunnin hidas lenkki käpyteltiin,mutta saipahan ainakin raitista ilmaa.
Huomenna on kova koetus edessä...bb-finaali :LOL: joutuu varmaan tekee itselleen omat herkut. Isäntä kuitenkin syö sipsiä,suklaata ja karkkia. Jospa itse vaikka dippailisin kukkakaalia,porkkanaa ja kurkkua :p :whistle:
kultakala älä ihmeessä lähde ketjusta,kerrothan kuulumisia tästäkin eteen päin ja tsemppaat meitä muita :D
 
Hei kaikille!!
Miten menee??
Täällä on herkuteltu pisteiden rajoissa mutta liikkuminen on jäänyt. Kipeyty selkä tuossa niin pahasti että piti ottaa ihan kunnolla lääkettä ja se pisti pöntön aika sekasi. Onneksi oli viikonloppuna ja mies kotona ni ei tarvinu yksin poikaa hoitaa. Nyt onneksi jo parempi.
Tämän viikon punnitus jää väliin ku me lähdetään mökille kavereitten kans ja siellä ei puntaria eikä tietsikkaa ole. Joten palailen sitten ens viikolla kertoileen miten kävi.. Tuskin kovin hyvin koska tulee varmaan syötyä ihan kunnolla :p
 
Itsellä ei ainakaan tällä viikolla tule hyvää tulosta. Pikku lenkeillä oon koiruliinin kanssa käynyt, ja siinä taitaa ollakin mun urheilut tälle viikolle. Koko ajan on johonkin menoa ja on pitänyt autolla tulla töihinkin ja mennä kouluun.. No kouluun, en kyl ois muutenkaan pyörällä mennyt. Ois vähän pidempi matka.

Tänään ois jouluruokailukin. :p
 
Kyllä tuo piste lasku homma on eri hyvä :D . Kuukauden aikana on paino tippunut 4,5kg, vyötärö kaventunut 2 cm, lantio kaventunut 4 cm ja reidet 3cm. ja kolme viikkoa olen tuosta kuukaudesta pisteillyt ja herkkuja on tullut syötyä. Olenpas iloinen =) Tää taitaa olla tämä mun juttu.. Tuo vyötärö kyllä huolettaa että miksi se noin hitaasti kapenee :/ Huolestuttavaa on myös että vaikka painan saman verran ku alkuraskaudessa niin silti ei mee farkut jalkaan jotka silloin vielä meni. Tuo maha on niin löystynyt ja veltostunut ja yök :'( Noh, ei auta valittaa vaan ruveta treenaan kunnolla vatsalihaksia..

Miten muilla menee? :wave: Toivottavasti nämä pikkujoulut ja isot joulut ei ihan kokonaan pistä pakkaa sekaisin :xmas:
 
Mä oon aina ollut jojolaihduttaja.. mä oon nauranut painonvartijoille koko ikäni koska oon aina nuorena saanut kiloni pois syömättömyydellä tai paastolla tms.. Oon aina ollut hoikka ja nätti. Nyt raskaudessa tuli ihan kamalasti kiloja.. mikään vanha vaate ei mahtunut päälle vielä 4kk sitten... Sitten ystävä liittyi painonvartijoihin.. ja minä päätin kokeilla... mutta en kyllä kehdannut kertoa ku miehelle ku oon aina naureskellut tolle klubille.. tai siis en oo kerhossa mulla on vaan ne pistetaulukot.. Nyt Painan 69,8 ja alkupaino oli siis 80,3 vika paino ennen synnytystä oli 95 kiloa ja 2kk synnytyksen jälkeen 84.. nyt on olo kevyempi ja oon itsestäni ylpeä.. mahdun vanhoihin housuihin ja mieli on virkeämpi ihanaa... t. ei enää naura painonvartijoille :LOL:
 
Kävin perjantaina vaa'alla, vaikka eka ajattelin, etten mene, koska ei ole tullut yhtään liikuttua ja on jonkin verran tullut syötyä. Ei ihteni mielestä nyt ihan hirveissä määrin, mutta kuitenkin..

Viikon saldo oli +1kg400g :'( :'( . Ette arvaakaan kuinka masentuntu olen.

22.10.2007: 72,3 kg
29.10.2007: 71,0 kg (-1,3kg)
02.11.2007: 70,6 kg (-400 g)
09.11.2007: 71,6 kg (+ 1kg)
16.11.2007: 70,2 kg (- 1,4 kg)
23.11.2007: 69,8 kg (- 400 g)
30.11.2007: 68,2 kg (-1,6 kg)
07.12.2007: 69,6 kg (+1,4 kg)

Pudotus yhteensä: - 2,7 kg.

Mutta minä pidän nyt tämän vuoden loppuun taukoa.. Ja jatkan taas tammikuun alusta. Jos tää kiire vaikka rauhoittuisi vähäsen.
 
Oltiin viikko reissussa ja onneksi paino on pysyny samassa eli 80kg. Tosin en 100%:sesti tuohon vaakaan luota mutta näillä mennään. Red Dragonille iso :hug: , ja tsemppiä tauolle! Käy nyt välillä meitä kurkkaamassa kuiteskin!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Kyllä on ollut yhtä juoksua viime viikko. Joka päivä ollaan oltu reissussa,kauppoja ja kyläpaikkoja kierretty..ja syönyt olen milloin ja mitä missäkin :ashamed: :headwall: Ja senhän se vaakakin kertoi perjantai aamuna...+ 1,1kg :headwall: En muuten päässyt jostain syystä perjantaina näille sivuille että olisin voinut kirjoitella tänne. Olikohan se kaikilla vai vainko meillä jumissa?
Miten sitä ihmisellä voikin olla näin huono itsekuri??? En edelleenkään anna periksi,ihmettelen vain että onkohan minulta kesään mennessä yhtään kiloja poissa??? Ensi huhtikuussa olisi ystäväni häät ja olen todellakin kuvitellut olevani huomattavasti kevyempi siihen mennessä...ja olenkin! (pitää muistaa potkia itseään eteenpäin!)
Red Dragon ethän jätä meitä kokonaan,kerro kuulumisiasi välillä ja tule takaisin kun siltä tuntuu. Rauhallista joulua ja mukavaa vuoden vaihdetta! :xmas: :hug: Äläkä masennu plussa tuloksesta!
Kuvittelenko vai onko tästä ketjusta useimmat hävinneet?? :whistle: No minä olen täällä ja pysyn ainakin ensi kesään asti. ;)
Mulju Sinullahan meni hyvin viikko reissussa. Kylässä on aina pöydät koreana ja silti sait nolla tuloksen. Hyvä! =)

Yhden miehen naisen painon seuranta:
21.10.2007 84kg
26.10.2007 82,6kg (-1,4kg)
2.11.2007 81,9kg (-700g)
9.11.2007 82,4kg (+500g)
16.11.2007 81,8kg (-600g)
23.11.2007 81,9kg (+100g)
30.11.2007 81,9kg (+/-0)
7.12.2007 83,0kg (+1,1kg) :ashamed:

Onneksi huomenna on taas maanantai,vaikkakin meillä kiire helpottaa vasta jouluaattona..mutta itselleni nämä viikonloput ovat pahimpia!
:wave:
 

Yhteistyössä