Kaveriksi isoon urakkaan?

  • Viestiketjun aloittaja juppihippipunkkari
  • Ensimmäinen viesti
juppihippipunkkari
Löytyisikö täältä kaveria suht suureen urakkaan, eli painon pitäisi pudota puolessa vuodessa liki 20kg?

Kuulostaa ehkä kovalta, kuukausipudotuksen pitäisi olla noin 3,5 kiloa, viikkopudotusta en ole laskenut (vielä) :)

Painoa olen jo pudottanut, kaikenkaikkiaan noin 16 kiloa. Viime lokakuun alusta päätin kiristää tahtia ja viime viikkoon mennessä pudotusta oli reilut 9 kiloa.
Omaan tavoitepainooni matkaa on kuitenkin vielä tuo parisenkymmentä kiloa. Mitat ovat nyt 170cm/91,3, tosin tämä joulunaika on hieman saattanut vaakalukemaa muuttaa :eek: :D

Mitään erityisiä dieettejä en aio käyttää, kalorilaskentaa ja paljon paljon liikuntaa. Ruokavalio on ollut ja tulee olemaan aika niukka ja tiukka. Tosimielellä olevaa laihiskaveria etsin, jos siltä tuntuu, niin mukaan vaan! =)

 

Vastaavanlainen urakka ois itelläkin..mutta kun tahtoo tuo ote lipsua..eli en oo saanu aikaan vielä minkäänlaista painonpudotusta..mulla pudotettavaa ois enemmänkin kun tuo 20kg, jos meinaisin entisiin mittoihin päästä...nopeasti jos heitän niin.. öö.. yhteensä 40kg :ashamed: eli oon jotain 155 pitkä ja painoa vaan pikkuhiljaa kertyny lisää ja lisää..nyt alkaa lähennellä tuon huntin rajaa..

:'( Kuinka saisin itteni skarpattua niin et kerrankin jaksaisin siihen asti kunnes tuloksia alkais näkyä...??? :headwall:
 
juppihippipunkkari minkalainen ruokavalio sulla on?kerro vaikka yhen päivän syömisesi?ja kuinka paljon liikuntaa.?

täällä kanssa yks mamma joka haluis näistä kiloista eroon..mutta jotekin hiivatin toivottomalta tuntuu..eli en saa taas itteäni niskasta kiinni. :headwall:

ylipainoa on lähes 30kg :'(
 
niinukka!!!

Ihan samat fiilikset täällä päin...puuttuu tuo itsehillintä ja aina vaan ajattelee että jos sitten huomenna...ja taas huomenna jne.. :( Millä me saatais sitä itseluottamusta valettua toisiimme!!? :headwall: et oikeesti tulis sellanen fiilis, et mustahan on mihin vaan..! harkitsin jo tuollasen kuntokeskuksen tilaamista..siis sellasen monitoimijutskun...
 
Kirjoitin tuon ensimmäisen viestin kaverin tunnuksilla (=juppihippipunkkari), kun tänne ei kirjautumati pysty kirjoittamaan ja rekisteröinti ei jostain syystä onnistunut. No nyt on onnistuttu, on ihka oma nimimerkkikin =)

Flinux ja Niinukka; Liki 40kg ylipainoinen olin minäkin aikoinani, BMI huiteli 35 paikkeilla. Potkitaan toisiamme virtuaalisesti persiille, silleen sitä saa tukea =) Pitää sopia punnituspäivät, miettiä omat tavoitteet ja aikataulut painonpudotuksen suhteen ja ennenkaikkea on haluttava tosissaan keventyä ja olla myös valmis tekemään työtä sen eteen. Oman asenteen on muututtava niin, että on valmis muuttamaan omia tapojaan ja tottumuksiaan, kliseinen elämäntaparemontti on siis ainakin jollain tasolla tehtävä.

Jos siis tahdotte mukaan tähän tavoitteeseeni, niin oikein mielelläni seuraa otan vastaan =)

Minulla itselläni on todella vakaa aikomus päästä lopuista liikakiloista eroon seuraavan puolen vuoden aikana ja tiedän kyllä mitä se vaatii ainakin omalla kohdallani; Viikottaista hikiliikuntaa vähintään 7 tuntia ja päivittäiset kalorit on pidettävä siinä 1000-1200kcal. Jos (ja kun) ylityksiä tulee, on niihin reagoitava kokolailla heti joko lisäämällä liikuntaa tai vähentelemällä muutamana päivänä kaloreita. Muuten ei pysy puolen vuoden tavoitetahdissa. 3,5 kiloa kuukaudessa ei ole mikään pieni määrä pudotettavaksi.

Edellisen tavoitteen asetin itselleni lokakuun alussa, se oli miinus 10kg tämän vuoden loppuun mennessä...ja viime viikolla siitä uupui 700grammaa. Lokakuun alussa painoin siis 100.6 kiloa. Oma punnituspäiväni on tähän asti ollut aina torstai, mutta jouluviikolla on vaakavapaata, vuoden viimeisenä päivänä sitten katsotaan pitikö tavoite. Jos piti, niin silloin 10 kiloa lähti kolmessa kuukaudessa, joten on siis täysin mahdollista pudottaa 20 kiloa puolessa vuodessa!

Oma ruokavaliossani on rasva aika minimissä, leipää en myöskään syö paljoa, enkä sokeria. Vaaleaa leipää en käytä ollenkaan, kokojyvää ja tummaa vaan. Vettä juon vähintään 2 litraa päivässä, liikuntapäivinä menee enemmänkin. Kasviksia ja hedelmiä menee se kuuluisa puoli kiloa päivässä. Ruokapäiväkirjojen esille laitto on yksi hyvä konsti tsemppailla, laitellaan niitä näkyviin sitten, jos tästä ketju saadaan aikaiseksi =)

Liikkumiseksi lasken sellaisen, jossa tulee niin hiki, että suihkuun on mentävä =) Oman liikuntani ajoitan niin, että minimikesto kerrallaan on 60 min, yleensä kuitenkin enemmän. Viikottain pyrin liikkumaan vähintään 7 tuntia, on ohjattua ja omatoimista liikkumista. Liikunnan aikaansaamaa kalorikulutusta seuraan sykemittarilla (Polar F4). Kotona on jokunen jumppadvd, crossari ja stepperi (joka ei kylläkään ole paljonkaan käytössä )

Liikkumisen ainoa tavoite ei ole laihtuminen, tavoitteena on myös saada takavuosien loistokunto takaisin B) Eikä ruokavaliokaan ole mikään "nyt kun laihdutan" -dieetti, monta hyvää tapaa on tullut jo opittua ja ne ovat tulleet jäädäkseen =) Toki herkkujakin mahtuu mukaan, mutta niitä korjaillaan sitten. Mistään en aio kokonaan kieltäytyä, eikä tarvitsekaan kunhan pysyy kohtuudessa.
 
flinux aikoinaan pudotin painonvartioissa parikymmentä kiloa..silloin motivaatio oli kyllä niin korkealla että..
nykyisin illalla päätän että huomenna ei mitään hörtyruokaa..mutta huomaankin seuraavana päivänä joskus illalla että taas oli tullut vedettyä suklaata tai karkkia lättyyn..tai leipää kera juuston ja metvursti :eek:
ja sitten kyllä kyrsii ihan suunnattomasti..

tänään en ole sortunut kuin kahteen sulaa konvehtiin :D

esteri minä pidän ruokapäiväkirjaa,vaihtelevalla menestyksellä.käyn koiran kanssa päivittäin lenkillä..painoa on yli 90kg ja pituutta ei ole kuin vaivaiset 162cm.
olen kaipaillut sitä 1200 kalorin päiväohjelmaa,joskus terkkarilta sen sain,mutta johonkin ryökäle on hävinnyt.
painonvartioiden mukaan olen yrittänyt syödä..ja plus sitten ne sortumis syömiset siihen lisänä :eek:
kyllä sen tajuaa,että kasviksia,hedelmiä ja marjoja.ja kohtuudella normiruokaa..mutta minkäs teet että kun tulee ihan huomaamattomasti syötyy sit sellasta tyhjänpäivästä.

kiva kun on muitakin saman ongelman kanssa taistelevia..
 
niinukka Tänään se tapahtui taas...nukuttiin kerrankin koko perhe pitkään aamusta...ylös kampesin vasta vaille yks..ja tietenkin aivan tajuton nälkä.. :whistle: Siinä sitten oikein kunnon 'dietistä' kiinni pitäen keittelin aamupuurot ja ajattelin että nytkös tämä alkaa toimia...niin enkös vaan sortunut työntämään naamaani joulusta jäänyttä savulohta siihen puuron kyytipojaks.. :headwall: ja tietenkin ähkyyn asti piti vetää!! :ashamed: On se kumma..jos saa herkut jätettyä pois niin sitten pitää sairaalloisesti ahmia ruokaa!
 
flinux ite olen yrittänyt syödä silleen 3-4h välein ja juoda runsaasti vettä ettei sitten tule sitä karseeta nälkään,johon vois syödä vaikka hevosen :whistle:
mutta joskus kyllä tekee mieli vaikka vallan sun mitä...mutta ite olen sitä mieltä jos jätän ton leivän+kaikki lisukkeet,niin saattas minun laihdutusestakin tulla jotakin..toivossa on hyvä elää..

just vejin lärppääni kipollisen kaurapuuroa ja marjoja.mies vaan taivastelee et miten pystyn syömään puuroa..sanoin sille et tekis kyllä hällekkin ihan hyvää puuroa syödä..
 
Löysin jo aiemman ketjun, johon sopii tämänkaltainen projekti =) Ja Niinukkakin siellä näytti jo vierailleen =)

Eli mitäs jos liitytään tuohon isompaan porukkaan ketjussa aloitus 2.1.2008? Jatketaan juttua siellä?
 
Eilen illalla tein vihdoin lopullisen päätöksen, et tosissaan ruetaan nyt tsemppaamaan! tämä päivä meni jo paljon paremmin ja ekaa kertaa uskaltauduin vaa'allekkin pitkästä aikaa ja yllätyin positiivisesti...olinki yli 5kg kevyempi ku viimeks mittaillessa.. :LOL: ilo se on pienikin! Anyway...tänään söin kerrankin terveellisesti koko päivän..en ees sortunu hesessä käydessä hamppariateriaan (niinku ennen) vaan söin kanasalaatin..ja luoja et siinä oli syömistä...minä ku oon uskonu ettei mun oloa saa kylläseks ilman jumalatonta kasaa leipää ja kukkurallista lautasta ruokaa.. :ashamed: todistin tänään vääräks sen luulon! Kaikki makeat heitin tänään mäkeen ja kävin kaupasta kaapin täyteen vihanneksia ja hedelmiä ja tietenkin apteekista beroccaa.. nyt on motivaatio niin korkealla ettei koskaan ennen..elkää silti mua hylätkö.. :headwall:
 

Yhteistyössä