kaverin mies yritti itsaria, nyt lapset mulla hoidossa täällä ja kaveri etsii miestään josko voisi vielä pelastaa..

ruusa
Voimahalaus sinne! Tiedän mahdollisesti tunteen mitä koet. Itse olen odottanut läheisemmän ihmisen mahdollista itsemurhatietoa avuttomana. Tarve puhua oli suuri, mutta arka asia, joten ei ollut oikein kenelle puhua ja puhelin täytyi olla vapaa jotta saisin tarvittaessa informaatiota.
Mielestäni täällä voi avautua nimettömänä vaikka toki joku arvaakin jossain vaiheessa kuka puhuu/puhui ja kenestä. Suurin osa ei kuitenkaan tiedä.
Et ole mielestäni loukannut ketään, joten kaverisi tuskin voi suuttua vaikka puhuisit täällä yleisellä taholla asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Hyvä idea tuo pakkohoitolähete. Sanon kaverille kun taas näen. Mä en pysty soittamaan hänelle kun mulla saldo lopussa, mutta tulee pian. toivottavasti poliisi saisi kiinni hänet.
Valitettavasti kukaan lääkäri ei voi kirjoittaa M1:stä ilman potilaan tapaamista. Siispä KUN mies löytyy, hänet pitää toimittaa lääkäriin ja mukaan joku tapauksesta tietävä, niin lääkäri voi lähetteen kirjoittaa. Valitettavan vaikeaa on pakkohoitolähetteen saaminen, jos ei potilas ole akuutisti itsetuhoinen tai aggressiivinen. Toivottavasti mies löytyy pian ja olisi itse halukas hoitoon!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta tiedän...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
saako poliisilta jotain apua tällaisessa tilanteessa?
Kännykän avulla voidaan paikallistaa. Jos siis on puhelin.
Silloinkin jos se känny kiinni?
en ole varma, mutta mun käsittääkseni kännykän voi paikallistaa vaikka se olisi kiinni jos vaan akussa on virtaa?
 
mää
Joo ehdottomasti hoitoon mies, jos vielä löytyy. Äärettömän itsekäs teko tuo kyllä on :( Mutta koskaan ei tiedä mikä syy teon takana on.. Kuitenkin, kamalaa tuskaa lapset tulee kokemaan jos huonosti käy :(
 
mam
Miksei kaverisi ja lapset voi molemmat jäädä yöksi luoksesi. Kuitenkin se lasten isä itsetuhoinen käytös on jo syy siihen. Jos todellakin välität niin ottakaa yhteyttä paikkakuntanne terveyskeskukseen ja lastensuojeluun. Tuollainen tilanne on myös lastensuojelun asia. Sieltä saa APUA edes tilapäisesti. Tottakai jo itsemurhan uhkaus vaikuttaa koko perhekuvioon.
 
Voimia kovasti! Mullakin vähän samanlaisia kokemuksia kun olin lapsi niin mun vanhemmat lähti etsimään kaveriperheen äidin kanssa hänen miestään. Oli jättänyt viestin, joten tiesivät mitä on tapahtumasssa, muttei myöskään mistä etsiä. Olin silloin 8 vai 9 ja ihmeen paljon sitä lapsena tajuaa, ja on hämillään kun näkee aikuisten hätää. Joten miettikää tarkkaan myös miten käyttäydytte lasten edessä. Voimia!!!
 
mää
Enpä tiedä kannattaako lastensuojelua sotkea tähän.. Jos edes äiti on selväpäinen niin se riittää. Ja onhan heillä nytkin turvallinen paikka olla. Ainakin siltä vaikuttaa.
 
:(
työssäni minäkin näihin joskus törmää ja kyllä lääkäri voi kirjoittaa M 1 ilman että näkee potilasta!!!!!! menee silloinmuistaakseni virkaapu pyyntönä.
mut toivon että kaikki menee hyvin ja voimia!!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja törkee:
en tajua että tullaan tänne kirjottamaan noin henkilökohtasista asioista!

Onko sulla lupa puhua noista?
Sulla on paljon tietoa profiilissa joten paikallisen on helppo tunnistaa. Pikkasen lukee tekstejä.

Töörkeetä että toisten asioista tullaan avautuun.
oo hiljaa :kieh: ..jos siitä on apua kuule toisen löytämiseen niin eiköhän se oo ihan ok
Eikä kukaan varmaan tunnista henkilöitä.
 
taas
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
työssäni minäkin näihin joskus törmää ja kyllä lääkäri voi kirjoittaa M 1 ilman että näkee potilasta!!!!!! menee silloinmuistaakseni virkaapu pyyntönä.
mut toivon että kaikki menee hyvin ja voimia!!
juuri näin!
On täällä muitakin jotka tietää miten nämä asiat oikeasti menee!
 

Yhteistyössä