Kaverisynttäreistä

Eli tuo esikoinen on nyt eskarissa ja näköjään tuon ikäset pitää jo noita kaverisynttäreitä.
Tytöllä ens kuussa synttärit nii mietin et pitääköhän ne kaverisynttärit nyt sitten järkätä kun kaikilla muillakin on?
Mitä ootte järkänneet noille lasten synttäreille ettei mee ihan mahottomaks meininki?
Mua jotenki niin ressaa :ashamed:
 
jaa
miksi pitää järkätä kun toisillakin on? Minä järkkään vaan siksi, että muuten ei tulisi ketään, koska sukulaiset asuvat kaukana. eli kaverisynttärit on ainoat synttärit. ei mulle lapsena järjestetty mitään synttäreitä ja ihan normaali ihminen musta tuli.
 
No tyttö haluaa kutsua koulukavereita synttäreilleen ja mä taas en jaksais järkätä erikseen vielä lasten kemuja kun sukulaisiakin tulee. Ehkä vuoden päästä...
Aattelin et miltä lapsesta sit tuntuu jos ilmotan ettei meille koulukavereita kutsuta vaan pidetään synttärit sukulaisten ja ystävä perheiden kera...
 
vieras
Meillä täytetään 5v ja vissiin pakko pitää kun on kutsulistakin jo valmiina, omassa päässään tosin. On onneksi talvella että varmaan pulkkamäkeen ja makkaranpaistoon.
 
miksikähän näistä lasten synttäreistä tehdään nykyisin sellainen stressikapula vanhemmille. pitää olla sitä ja tätä ja pitää olla teemaa sun muuta. pitää viedä lapset pitämään synttärin mäkkäriin tai muuhun vastaavaan.
ei muuta kun kakku pöytään, vähän sipsejä ja keksejä, limua ja mehua, karkkia, jotain suolaista. ja lapset on tyytyväisiä. ja osaavat kyllä ihan itse järjestää ohjelmaa juhliinsa
 
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
miksikähän näistä lasten synttäreistä tehdään nykyisin sellainen stressikapula vanhemmille. pitää olla sitä ja tätä ja pitää olla teemaa sun muuta. pitää viedä lapset pitämään synttärin mäkkäriin tai muuhun vastaavaan.
ei muuta kun kakku pöytään, vähän sipsejä ja keksejä, limua ja mehua, karkkia, jotain suolaista. ja lapset on tyytyväisiä. ja osaavat kyllä ihan itse järjestää ohjelmaa juhliinsa
Mä oon vähän samoin ajatuksin. En oo koskaan mitään ohjelmaa synttäreille järjestäny ja hyvin on menny! Ens synttäreille (tyttö täyttää 7v) ajattelin tehdä lapsivieraille pienet pussukat jotka saavat kotiin viemisiksi, ikäänkuin kiitoksena. Siinä se "ohjelma" :)
 
vieras
No meillä on aarteen etsintää ja löytämänsä aarteen saa viedä kotiin.Aasin häntää tai tanssi kisa Fröbelin palikoiden tahtiin. Palkintona sitten kaikille tikkari tai jotain. Kakun syöntiä juoksua ja metelöintiä:) En tee suuria ohjelma numeroita... Ei ne oo ku synttärit!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
miksikähän näistä lasten synttäreistä tehdään nykyisin sellainen stressikapula vanhemmille. pitää olla sitä ja tätä ja pitää olla teemaa sun muuta. pitää viedä lapset pitämään synttärin mäkkäriin tai muuhun vastaavaan.
ei muuta kun kakku pöytään, vähän sipsejä ja keksejä, limua ja mehua, karkkia, jotain suolaista. ja lapset on tyytyväisiä. ja osaavat kyllä ihan itse järjestää ohjelmaa juhliinsa
Mä oon vähän samoin ajatuksin. En oo koskaan mitään ohjelmaa synttäreille järjestäny ja hyvin on menny! Ens synttäreille (tyttö täyttää 7v) ajattelin tehdä lapsivieraille pienet pussukat jotka saavat kotiin viemisiksi, ikäänkuin kiitoksena. Siinä se "ohjelma" :)
Ennen muinoin kiitettiin juhlien järjestäjää, nykyään kiitetään juhlavieraita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
miksikähän näistä lasten synttäreistä tehdään nykyisin sellainen stressikapula vanhemmille. pitää olla sitä ja tätä ja pitää olla teemaa sun muuta. pitää viedä lapset pitämään synttärin mäkkäriin tai muuhun vastaavaan.
ei muuta kun kakku pöytään, vähän sipsejä ja keksejä, limua ja mehua, karkkia, jotain suolaista. ja lapset on tyytyväisiä. ja osaavat kyllä ihan itse järjestää ohjelmaa juhliinsa
Tää ois varmasti järkevin ratkaisu, ei kai ne lapset minkää ohjelman takia synttäreille tule vaan sen takia et saavat kavereitten kans leikkiä.
Kuinkahan monta sitten synttäreille kutsuis? Oisko joku 3-4 kaveria hyvä?
 

Yhteistyössä