Kaverit kutsui itse itsensä meille iltaa istumaan...

  • Viestiketjun aloittaja tekisitkö vai et?
  • Ensimmäinen viesti
Mä ehkä sanoisin että jos tahtoo jotain erikoista syödä, sen saa tuoda itse. Mä en ainakaan tosta noin vain jaksa aina tehdä kaikille haluaville evästä. Jotain pientä kyllä, mutta jos isompaa tahtovat, niin sit saavat itte tuua.
 
ap
Joo. jotain pientä voin laittaa esim. dipattavia kasviksia ja sipsejä tms. mutten todellakaan ala mitään piirakoita ja kakkuja vääntämään niin kuin mies ois vailla.
 
ap
Normaalisti tykkään kyllä kovastikkin kestitä vieraita ja tehä sen seitsemän sortin tarjottavat mutta hiukan tämä ilma nyt saa haluttomaksi viettää tuntikausia keittiössä... Ja mies on töissä eli ei pysty auttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Normaalisti tykkään kyllä kovastikkin kestitä vieraita ja tehä sen seitsemän sortin tarjottavat mutta hiukan tämä ilma nyt saa haluttomaksi viettää tuntikausia keittiössä... Ja mies on töissä eli ei pysty auttamaan.
Voithan tällä kertaa tehdä poikkeuksen ja ostaa valmiina jotain jos siltä tuntuu. Eiköhän ne vieraatkin ymmärrä, että tällä ilmalla ei kuumassa keittiössä kauheasti jaksa hääräillä =)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Normaalisti tykkään kyllä kovastikkin kestitä vieraita ja tehä sen seitsemän sortin tarjottavat mutta hiukan tämä ilma nyt saa haluttomaksi viettää tuntikausia keittiössä... Ja mies on töissä eli ei pysty auttamaan.
Miks täytys tehdä 7 sorttia? Kyllä hyviä tarjottavia saa helposti ja nopeastikki
 
vieras
Juu, tällä ilmalla ei keittiössä huhkiminen kiinnosta. Onneksi kaupassa on pakastealtaat täynnä käyttökelpoista tavaraa ja saalatin saa äkkiä pyöräytettyä. Kakkukin tulee helposti valmispohjista (maku ei tietenkään niin hyvä kuin itsetehdyssä), mansikoita reilusti päälle.
Ulkona sitten grilli pystyyn.
 
Mun tarttee myöntää että meijän kaapeista ei koskaan löydy mitään tarjottavaa. Eli jos meille aikoo, niin sit on syytä ilmottaa vaikka paria tuntia ennen tulostaa, että mä ehdin kauppaan ;)
Jos ne kaapissa hengailee, niin ei hengaile tän herkkuperseen läsnäollessa kauaa ;)
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Jos itelle vastaavasti lyhyellä varotusajalla joku tulis kylään ni pari kylmää kaljaa/lonkeroa/alkoholitonta limpparia per naama ja pari pussia sipsejä pöytään sais kelvata.
Mikä on lyhyellä varotusajalla? Jos nyt jo tietää että illalla tulee vieras, ei se ole lyhyt varotusaika
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Mun tarttee myöntää että meijän kaapeista ei koskaan löydy mitään tarjottavaa. Eli jos meille aikoo, niin sit on syytä ilmottaa vaikka paria tuntia ennen tulostaa, että mä ehdin kauppaan ;)
Jos ne kaapissa hengailee, niin ei hengaile tän herkkuperseen läsnäollessa kauaa ;)
Ap;n tapauksessa ei ole kyse "lyhyestä varotusajasta"
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Jos itelle vastaavasti lyhyellä varotusajalla joku tulis kylään ni pari kylmää kaljaa/lonkeroa/alkoholitonta limpparia per naama ja pari pussia sipsejä pöytään sais kelvata.
Mikä on lyhyellä varotusajalla? Jos nyt jo tietää että illalla tulee vieras, ei se ole lyhyt varotusaika
Kyllä mulle on :LOL: Mun täytyy henkisesti valmistautua jos pitää oikeen alkaa leipoo tai kokkaamaan.
Nojoo, mut ite en helteillä ees kaipaa mitään kunnon syötävää jos meen kyläilee, limppari on parasta. Ihmisiä on toki erilaisia, toiset haluu enemmän.
 
ap
Juomat tuo kukin itse, eli niitä en sen kummemmin laske tarjottaviksi, tosin niitä meiltä löytys kyllä ihan reilusti muutenkin kun ollaan niin huonoja juomaan alkoholia...

Taidanpa tehä jonkun ruokaisan salaatin, aistaa pari patonkia ja se saa olla siinä.
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Jos itelle vastaavasti lyhyellä varotusajalla joku tulis kylään ni pari kylmää kaljaa/lonkeroa/alkoholitonta limpparia per naama ja pari pussia sipsejä pöytään sais kelvata.
Mikä on lyhyellä varotusajalla? Jos nyt jo tietää että illalla tulee vieras, ei se ole lyhyt varotusaika
Kyllä mulle on :LOL: Mun täytyy henkisesti valmistautua jos pitää oikeen alkaa leipoo tai kokkaamaan.
Nojoo, mut ite en helteillä ees kaipaa mitään kunnon syötävää jos meen kyläilee, limppari on parasta. Ihmisiä on toki erilaisia, toiset haluu enemmän.
Alkaa leipoo ja kokkaamaan? Ootteko uusavuttomia kun ette saa helposti tehtyä hyvää?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juomat tuo kukin itse, eli niitä en sen kummemmin laske tarjottaviksi, tosin niitä meiltä löytys kyllä ihan reilusti muutenkin kun ollaan niin huonoja juomaan alkoholia...

Taidanpa tehä jonkun ruokaisan salaatin, aistaa pari patonkia ja se saa olla siinä.
Mä meinasin ehdottaa just tätä :) Ja joo, minäkään en näillä helteillä seisoisi hellan ääressä tai laittaisi uunia päälle. Ihan riittävän kuuma muutenkin. Eri juttu olisi, jos olisin itse kutsunut vieraita.

 
juu
No miksi ihmeessä et vaan osta kaupasta valmista pussia jotain piirakoita? Ne käytetään vaan uunissa ja siinä on. Lisäksi jotain sipsiä ja muuta. Mun mielestä alkoholijuomat, jos haluaa juoda, kuuluu jo itse tuoda mukanansa.

Ite en koskaan mene vierasille viemättä sinne mitään, mutta kaikki ei ihan ole samanlaisia. En myöskään oleta, että vierasilla ollessa siellä olis yhtään mitään erikoista. Enkä käsitä minkä ihmeen takia pitäis itse alkaa väkertämään jotain nyttysiä, kun ne saa kaupasta valmiina! Menee jo muutenkin aikaa siihen, että vähän siivoskelee..eiköhän siinä oo ihan tarpeeksi.

Jos vieraille ei tarjoilu kelpaa, niin sehän meinaa että ens kerralla tietää sanoa ettei sovi. Yleensä vieraat ovat enemmänkin kiinnostuneita siitä seurustelusta eikä eväistä.
 

Yhteistyössä