Kehtaatteko poistaa alapään karvanne lasten nähden?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:25 vieras kirjoitti:
Tässä taas sotketaan puurot ja vellit. Mielestäni kaksi ihan eri asiaa ajella siististi ja vaivihkaa bikirajasta enimmät karvat pois kun ruveta revittelemään koko torttua siinä suihkussa ja ajaa kokonaan posliiniksi.
Kyllä, minä siistin lasteni nähden bikinrajan, mutta ei, minä en ole toosa levällään syynäämässä koko alakertaa kaljuksi lasteni nähden. Jos posliiniksi ajelen, teen sen kaikessa rauhassa ja ajan kanssa ;) .

Ja kyllä, vaihdan veriset rätit lasteni nähden myös, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että pidän aina vessan oven auki kun muksujen kanssa keskenään kotona ollaan, niistä kun ei ikinä tiedä mitä päähänsä saavat jos lukittaudun oven taakse.

Niin ja sen verran pitää vielä lisätä että ehkä sitten kun poikani alkaa lähestyä murrosikää, jätän nämä veriset pers*erätit vaihtamatta ja bikinirajat sheivaamatta hänen nähtensä. :LOL:
Peesi. Pintelin taas provosoi hermoheikkoja mameja :LOL:

Mun mielestä alapään sheivaamisesta ei pidä tehdä mitään sirkustemppunumeroa. Ei se niin ihmeellistä ole. vieras kirjoitteli ihan asiaa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:34 Aaban kirjoitti:
Armiliina käsitin kyllä, että kyse on sinun ongelmastasi, eikä äitisi. Mutta on kaksi eri asiaa puhua asioista, kun näyttää ne käytännössä. Asian ei tarvitse olla tabu vaikka sitä ei havainnollistetakaan käytännössä. Eli kyllä alapäänkarvojen poistosta voi jutella lastensa kanssa vaikka sitä itse toimenpidettä nyt ei sitten heidän nähtensä tekisikään. Onhan seksikin luonnollista ja siitä voi myös puhua, mutta toivottavasti kukaan ei sitä lastensa nähden harrasta.
Olen ehkä tyhmä kun en käsitä miksi seksi liitetään tähän?
Ai siksikö kun sillä samalla alapäällä harrastetaan seksiä? :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:43 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:34 Aaban kirjoitti:
Armiliina käsitin kyllä, että kyse on sinun ongelmastasi, eikä äitisi. Mutta on kaksi eri asiaa puhua asioista, kun näyttää ne käytännössä. Asian ei tarvitse olla tabu vaikka sitä ei havainnollistetakaan käytännössä. Eli kyllä alapäänkarvojen poistosta voi jutella lastensa kanssa vaikka sitä itse toimenpidettä nyt ei sitten heidän nähtensä tekisikään. Onhan seksikin luonnollista ja siitä voi myös puhua, mutta toivottavasti kukaan ei sitä lastensa nähden harrasta.
Olen ehkä tyhmä kun en käsitä miksi seksi liitetään tähän?
Ai siksikö kun sillä samalla alapäällä harrastetaan seksiä? :saint:
Seksi liitetään siihen siksi, että se on MYÖS YKSI NIISTÄ ASIOISTA, JOTA EI TEHDÄ LASTEN NÄHDEN. Ja alapääasiat nyt YLEENSÄ ovat niitä ihmisten yksityisasioita.
 
Ei oo mun kehtaamisesta kysymys, kehtaan kyllä ihan mainiosti. Ja kun olen aina niin tehnyt, ei tyttökään siihen mitään huomiota kiinnitä. Se nyt on ihan yhtä normaalia meillä kuin tukan peseminen.

Kuukautissuojia en kehtaa vaihtaa tytön nähden. Kai se on ihan itsestä kiinni että mitä kehtaa ja mitä ei, minulla se raja menee tässä. Kummastakaan en usko lapselle aiheutuvan mitään traumoja.

Seksi on ihan asia erikseen, eikä se liity minun mielestäni muihin "alapääasioihin" mitenkään.
 
Kaksoistyttäreni 10v. ovat pienestä pitäen nähneet karvojeni ajelun saunassa käydessämme. Kainalot ja alapään. Samoin säärten epiloinnissa joskus jopa auttamassa. En mitenkään ole sitä salaillut, ja asia joskus keskusteltukin. Tietysti en levittele paikkojani auki, vaan sheivaan yleensä suihkussa selkä lapsiin ja mieheeni päin.
Muistan nähneeni ihan pienenä äidinkin ajelleen omat karvansa, mutta en sen jälkeen. Kuitenkin hän on aina ollut ilman karvoja, joten ei tämä maailman ihme ole. :x
 
kyllä alapää asiat on yksityisiä eikä varsiskaan lasten sovi kattella.koipien ja kainaloiden karvojen ajelu on ihan sallittua kateltavaa lapsille,mut ei alapään ajelu tai verisien rättien vaihtelu.
nää kaks edellämainittua hommaa ainakin ite toimitan ittekseni.
 
Herrajumala miten nopeesti tuli 6 sivua tekstiä! Pintelin pitää taas hauskaa sekunttikellon kanssa ja kilpailee itsensä kanssa ennätyksestä. Jos et Pintelin näin vielä tee niin kokeile huvikses! Sulla on ainutlaatuinen provosoinnin lahja. Jopa munlaista vapaamielistä ihmistä oksetat usein alotuksillas.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:36 vieras kirjoitti:
Herrajumala miten nopeesti tuli 6 sivua tekstiä! Pintelin pitää taas hauskaa sekunttikellon kanssa ja kilpailee itsensä kanssa ennätyksestä. Jos et Pintelin näin vielä tee niin kokeile huvikses! Sulla on ainutlaatuinen provosoinnin lahja. Jopa munlaista vapaamielistä ihmistä oksetat usein alotuksillas.
Jaahas... ei ollutkaan uusi aloitus. Perun siltäosin puheeni.
 
kippedikoppedi harm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:30 Vessarauhaa kirjoitti:
Minua jaksaa ihmetyttää äidit, jotka vaihtavat rättinsä penskojen nähden. Onko teillä tosiaan niin häiriintyneet muksut, että vessan oven on oltava selkosen selällään??? Ihan sairasta touhua... :kieh:
\|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O Mä en ymmärrä tuota että lapsia pitää alkaa haukkumaan .. kenenkään lapsia.. Minä henk.koht käyn vessassa, ja ovi ei ole lukossa, ihan sen takia että poika pääsee sinne jos tarvii, esimerkiksi, hänellä voi pissahätä yllättää yhtäaikaa niin minnepä muualle kuin vessaan potalle tulee, ja jos esimerkiksi kaatuu tai satuttaa itsensä niin syliin on päästävä heti eikä viidestoista päivä... Mietippä hetki oletko sinä mahdollisesti jotenki häiriintynyt \|O \|O \|O \|O \|O \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:34 Vessarauhaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:30 Vessarauhaa kirjoitti:
Minua jaksaa ihmetyttää äidit, jotka vaihtavat rättinsä penskojen nähden. Onko teillä tosiaan niin häiriintyneet muksut, että vessan oven on oltava selkosen selällään??? Ihan sairasta touhua... :kieh:
Mikä siinä on sairasta?
Pitääkö rautalangasta vääntää... no sairasta on se, että pennut tsiikaa äitiensä p.askantamista, k.usemista ja veristen rättien vaihtamista. Sairasta se on.
Vai rautalangasta... kun et edelleenkään vastannut että MIKÄ siinä on sairasta, siis et perustele kantaasi mitenkään. Onko siis ihmisen luontainen tarve ulostaa tai kuukautiset sairasta ja paheksuttavaa, vai miksi pidät tuota niin kamalana asiana?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:38 kippedikoppedi harm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:30 Vessarauhaa kirjoitti:
Minua jaksaa ihmetyttää äidit, jotka vaihtavat rättinsä penskojen nähden. Onko teillä tosiaan niin häiriintyneet muksut, että vessan oven on oltava selkosen selällään??? Ihan sairasta touhua... :kieh:
\|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O Mä en ymmärrä tuota että lapsia pitää alkaa haukkumaan .. kenenkään lapsia.. Minä henk.koht käyn vessassa, ja ovi ei ole lukossa, ihan sen takia että poika pääsee sinne jos tarvii, esimerkiksi, hänellä voi pissahätä yllättää yhtäaikaa niin minnepä muualle kuin vessaan potalle tulee, ja jos esimerkiksi kaatuu tai satuttaa itsensä niin syliin on päästävä heti eikä viidestoista päivä... Mietippä hetki oletko sinä mahdollisesti jotenki häiriintynyt \|O \|O \|O \|O \|O \|O
No näinpä.

Joidenkin tässä ketjussa vastailevien jutuista voisi kuvitella, että jos käy asioilla huussin ovi auki, niin se on likimain sama kuin että lapsi pakotetaan toljottamaan toimitusta, mutta eihän tässä nyt siitä ole kyse, haloo...

Minäkin suosittelen miettimään tuota samaa; kuka se lopulta häiriintynyt on?

Ja odotan yhä vastausta siihen, mikä on sairasta siinä, että käy tarpeillaan ovi auki :xmas:
 
Meillä äiti kävi/käy edelleen perheen seurassa vessassa ovi auki/raollaan. Muistan pienenä saaneeni noottia kylässä kun jätin vessan oven sulkematta. Nolostutti ja hämmenti pitkään se, et miks meillä ei älytä sulkea vessan ovea. Myöhemmin rupesin huomauttelemaan asiasta äidille :ashamed: .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:26 Asiallinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:59 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:52 Asiallinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Hygieniastaan voi huolehtia erinomaisen kiitettävästi ajelematta alapään karvoja. Hampaita, hiuksia ja vartaloa on pesty, sääri ja kainalokarvoja sekä partaa ajeltu historian sivu, mutta alapääkarvojen ajelu on tullut muotiin ihan viime vuosikymmeninä tai jopa vain viime vuosina.

On turha kasvattaa lapsiaan siihen luuloon, että häpykarvojen ajelu on jotenkin tarpeellista!
Sinulta jäi vissiin lukematta tuo 'jos haluaa'...

Siis tytölle oon selittäny, että äiti haluaa leikata karvat pois, mutta kaikki ei niitä leikkaa. Eli ne voi ajella jos haluaa... Tytölle on menny perille toi viesti, meniköhän sinulle? :kieh: :D
Kykysi ymmärtää kirjoittamaasi lienee huonompi kuin karvanajelutaitosi!
Jos kirjoitat, että karvojen ajelu on taito, joka on opetettava lapsille, tarkoitat samaa kuin jos kirjoittaisit "... karvojen ajelu on taito, joka on pakko opettaa lapsille."

Lapsille ei todellakaan tarvitse opettaa karvojen ajelua, koska heidän ei tarvitse ajella mitään karvoja, eihän heillä edes juuri muuta ole kuin hiuskarvoj, ja niiden siistimisestä huolehtii toivottavasti joku muu.

Tyttö tarvitsee kuukautisten alettua taitoa huolehtia kuukautissuojan vaihtamisesta, mutta sitäkään taitoa ei tarvitse pienemmälle lapselle opettaa. Mopola ajmistakaan ei tarvitse opettaa alle 15-vuotiaalle, vaikka hän myöhemmin alkaisikin mopolla ajaa...

:LOL: . siteen vaihtamista ei tarvitse opettaa niin, että äiti näyttää itsellään. mä näytin tytölle kerran pikkuhousuilla miten side laitetaan. ja se riittää.
 
No oo tullu mieleenkään että ajelisin alapääkarvat pois lapsen nokan edessä :eek: . Se on juuri niitä asioita joita ei ole pakko tehdä eli ei ole ns luonnollisia toimintoja vaan mun henko koht valinta ja vieläpä asia joka kohdistuu mun intiimialueille ja ei onnistu sekunnissa (ei ainakaan multa). Kyllä se mulla on sellasta ähinää, venyttelyä ja sähläämistä ollu aina että sehän ois lapsen edessä varsinainen p.ornoshow :x .
Ja mitä tulee siteen vaihtoon (kun täällä siitä puhutaan). Sellaisen saatan hyvinkin vaihtaa niin että lapsi on vaikkapa käsipesulla samalla tai vastaavaa sillä mä vessailen aina ovi vähintään raollaan (jääny tavaksi muksun vauva-ajoilta).
Siteen vaihto on ns taas niitä luonnollisia ja pakollisia toimintoja joissa alapää vilahtaa vain sen verran mitä muutenkin esim saunassa, saunan jälkeen, vaatteita pukiessa ym joka ei ole ongelma.
Ja jos "rätti" on kovin verinen sen voi hienotunteisesti vaihtaa niin että lapsen pää on juuri kääntynyt poispäin jne ja lapsi näkisi vain sen puhtaan uuden siteen ym ja näkisi että sellaisia se äiti käyttää ja siinä ei ole mitään kummallista. :wave:
 
vieras1234
Mä laitan tähän muiston lapsuudesta :x

Toivottavasti joku ottaa tästä onkeensa koska tämä muisto vaan on ja pysyy.

Minulla on reilun vuoden nuorempi veli. Olin varmaan siinä jotain 5vuotias suurinpiirtein. Meidän äiti ajeli karvojaan meidän lasten nähden. Ja mä muistan elävästi miten mun veli totesi intoa hihkuen äidin alapäästä että "Näyttää ihan oravan korvilta" :/

eli vastaus on että EN TODELLAKAAN AJELE LASTEN NÄHDEN!
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:31 äitinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:26 vieras kirjoitti:
Niin mikä siinä karvojen ajelussa on niin paheksuttavaa?
Ei karvojen ajelussa ole mitään paheksuttavaa, mutta ei ole tarpeen ronkkia lompsaansa lasten silmäin alla. Jos sinulle tulee finni häppäriin, alatko tonkia ja tyhjentää sitä lasten näkyvillä? Minä en.
En mä tonkisi sitä yksinkään! Hyi. On vähän eri asia.
Voin ajella karvat lasten nähden ja voin myös pestä alapääni. Tosin ne leikkivät omia leikkejään eivätkä minua suihkussa tuijota.
 
Nyt vähän mietittyäni olen tullut tuolokseen, että nämä alapään hommelit ei lasten silmille kuulu. Enhän mä nenäänikään kaivele muiden nähden, vaan teen sen niin ettei muut näe. Alapään asiat hoidetaan myös muiden näkemättä, joten opetan sen myös lapsilleni. Ei ainakaan ole sitten pelkoa, että näyttelevät niitä hommia muille tai anna jopa muiden tehdä ne :eek: Tämä oli selvästi kärjistetysti sanottu, mutta ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.
 

Yhteistyössä