Kehtaiskohan sitä???

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"köyhä"
Itsekäs olen vissiin, kun ajatus siitä hampurilaisesta ja muutamista ranskalaisista tuntuu ihan mukavalta itsestäkin kaiken tämän pihistelyn keskellä. Mutta toki voin sen oman hampurilaisen euron säästää ja käyttää senkin lapsiin.

Meillä tämä tilanne on onneksi väliaikainen (jos nyt ei rikkaista olla koskaan oltu eikä tulla koskaan olemaankaan). Vakuutusyhtiö on lupaillut päätöstä vuoden loppuun mennessä ja sen jälkeen pitäisi olla rahaa ostaa lapsille jopa sitä maitoa :)
 
"vieras"
No pienestä on teidän kehtaamiseset kiinni, kyllä nyt mäkissä voi juoda omasta vesipullosta ihan hyvin jos tilanne on tuo. Mua ei hävettäisi tippaakaan, en edes miettisi koko juttua jos lapsille se vesi siellä on ihan ok.
 
[QUOTE="köyhä";27257001]Olet aivan oikeassa. Normaalisti tuo summa riittäisi meillä ainakin koko päivän aterioihin.
Mutta joskus sitä on kiva "hemmotellakin" lapsia.
Ja siksi ajattelin, että tuo 6€ voisi juuri ja juuri irrota[/QUOTE]
Tottakai joskus on kivaa hemmotella lapsia :)

Mutta ei silloin, mun mielestä, kun hemmotteluun ei oikeasti ole varaa.

Teidän rahatilanne ei varmaan aina, viikosta ja kuukaudesta toiseen, kuitenkaan ole sellainen, että 6 € summan kokoon saaminen on työlästä?

Eväät voi syödä vaikka ostoskeskuksen penkeillä. Ei niitä ole pakko lokakuisessa syyssateessa ulkosalla nauttia :)
 
"köyhä"
Missä sä asut? Minä voin antaa sulle sen EURON, että saat muksuille molemmille omat vedet... Vai oliko niitä nyt sit kaksi vai kolme niitä lapsia?
Kyllä niitä kolme on ollut kaiken aikaa: 3-vuotiaat kaksoset ja 5-vuotias.
Mutta taitaisi niille 1 mukillinen vettä riittää (eivät ne sitä kerralla niin paljoa juo)
Ja vesipullot otetaan mukaan jokatapauksessa. Niitä voi tarvita päivän mittaan muutenkin.
 
Jännä kun minä olen yleensä tälläisissä ketjuissa ja muutenkin etikettiketjuissa suht nipo, mutta mun mielestä ap:n tapauksessa ei omassa vesipullossa ole mitään pahaa. Mielestäni vesi on jotenkin omassa kategoriasssaan.. ;) Tietenkin voitte mennä johonkin vähän hiljaisempaan nurkkaan jos asia tuntuu häiritsevältä.

Hauskaa kaupunkireissua hampurilaisineen teille! :)
 
"vieras"
Kehtaa vaan. Minäkin kehtaan. Joskus ostan pillimehun (0,24 e) kaupasta ja käyn mäkissä syömässä euron hampparin tooosi pikaisesti. Jos on pakko ja sokerit on alhaalla. Noloo joo, mutta olkoon.
 
"Sheddon"
No tuossa tilanteessa ottaisin ne omat vesipullot mukaan, eriasia mielestäni ottaa esim. Oma 1,5l kokis esille pöydässä. Voithan sä kerätä pari pulloa ja palauttaa ne tai kaivella taskuja josko löytyis muutama kolikko.
 
"köyhä"
Oletteko koskaan huomanneet, että silloin kun on oikein "pohjalla", niin jostakin tulee ihan yllättäen apu. Miten jonkun kummallisen sattuman kautta, asiat kuitenkin jotenkin järjestyvät.

Minulle se apu tuli tässä tilanteessa ystävän kirjeen muodossa. Eilen tipahti postiluukusta pitkä kirje, jonka välissä oli 10€ seteli. Olin sen kuulemma viime kesänä hänelle lainannut (en itse enää edes muista) ja nyt halusi maksaa velkansa, kun ei ole varmuutta koska seuraavan kerran tavataan.

Ihanaa!!! Nyt taidan ostaa mäkkäristä maidot kaikille lapsille :)
 
helppo nakki
Ap nköjään sai jo apua ongelmiin, mutta jos tilanne olisi edelleen alkuperäinen, niin:

Ap:llä on 6 euroa rahaa. Hän ostaa niillä 5 eurolla vaikka kolme hampurilaista ja yhdet ranskalaiset (tai neljä hampparia ja yhdet ranet). Ja sillä yhdellä eurolla vettä. Sitten lapset juovat aterialla vain pieniä huikkia vettä eli että kaikille riittää. Ja kyllä, siitä samasta mukista - tai voithan pyytää silti jokaiselle oman mukin ja pillin. Ja sen jälkeen sitten otatte kaupungilla vesipullosta lisää vesihuikkaa, jos tuntuu että jäi jano.
 
Kkklklll
[QUOTE="vieras";27256939]Meillä on täällä Tanskassa ainakin tuossa lähimmässä Mäkkärissä asiakkaille vesihana ja siinä mukeja, että saa ihan ilmaiseksi hanavettä. Eikö Suomessa ole?

Jos ei, niin mäkin olisin itse syömättä ja ostaisin muksuille sillä rahalla juotavaa.[/QUOTE]

En minä tällaiseen törmännyt Tanskan mäkeissä
 

Yhteistyössä