Keinohedelmöitys

Helou! Kirjoittelen tänne siinä toivossa että jos vaikka löytyisi vertaistukea ja samassa tilanteessa olevia naisia :) Eli olemme mieheni kanssa yhden keskenmenon jälkeen yrittäneet lasta kolme vuotta. Tässä on ollut kaikenlaisia vastoinkäymisiä suurimpana se, kun toinen munatorveni jouduttiin poistamaan, jolloin tottakai raskaaksi tulemisen mahdollisuus pieneni todella paljon. Silloin aloimme totutella ajatukseen että joudumme käymään läpi nämä keinohedelmöityshoidot. Nyt olemme siinä vaiheessa, että muutaman päivän päästä kun kuukautiseni alkavat, alan pistämään itselleni Gonal F lääkettä ja lokakuun lopulla lähdemme Tampereelle keinohedelmöityshoitoihin. Minua jännittää kovasti se itse pistäminen, sen sivuvaikutukset ja etenkin Tampereen reissu. Kun ei oikein tarkalleen tiedä mitä on tapahtumassa ja tietenkin mikä pelottaa kaikista eniten, onnistuuko hoidot.. Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?
 
Tsemppiä hoitoihin! Sanon pikaisesti omasta kokemuksestani, että mulla ei tullut mitään erityisiä sivuvaikutuksia pistoksista. Toisilla taas on ollut kaikenmoista. Välillä täytyy truutata aikamoista lääkecoctailia kroppaan ja se jo ajatuksena tuntuu kurjalta, mutta tavoite kirkkaana mielessä... (y) Mä en pitänyt pistämistä minään, mutta en ole koskaan ollut neulakammoinen.

Tuolla foorumilla kannattaa rohkeasti jakaa fiiliksiä ja tuntoja ja kysellä. Vertaistuki on aivan korvaamaton voimavara.

Olin itsekin hoidossa Treellä, mutta yksärillä. Toivon sydämestäni teille onnistumista ja jaksamista koitokseen!

MyMa ja poika masussa rv22


Kiitos! Tayssiin menossa :)
 

Yhteistyössä