Keinoja ja konsteja kuukautisten alkamiseen???????

  • Viestiketjun aloittaja Sointi
  • Ensimmäinen viesti
Sointi
Hei.Hullu kysymys,mutta onko kenelläkään neuvoja millä sais alkamaan kuukautiset,vaikka olis raskaana tai sitten joku muu hormoonisekoilu.Odotan ja kuulostelen jokaista alavatsan nipistelyä.Mikäli olen raskaana,en voi tehdä keskeytystä,en uskalla vielä tehdä testiä vaan toivon ja odotan ja olo on kurja ja masentunut.Voiko ne alkaa vaikka olisivat aikaisemmin olleet kuin kello tasan 30 pv kierrolla,nyt myöhässä 7 päivää!!!!! Please,vastatkaa!!!
 
En tiedä konstia minäkään. Et halua vielä katsoa totuutta silmiin, mutta pakeneminen ei auta, jos olet raskaana et siitä pääse yli etkä ympäri, ennemmin tai myöhemmin sen saat tietää. Siispä ota itseäsi niskasta kiinni ja mene heti lääkäriin selvittämään kuinka asia on. Sillä siitä pääset. Mieti sitten mitä teet.
En halua moralisoida mutta miksi ihmeessä et käytä luotettavaa ehkäisyä jos olet näin epävarma haluatko saada lapsen vai et ? :wave:
 
Vauva haaveet loppuivat meillä viidennen lapsen jälkeen.
Ratkaisin asian päätöksellä sterilisaatiosta. Enkä ole katunut.
Viidennen syntyessä olin 40 . Elämä on maistunut hyvältä kaikin puolin ratkaisunjälkeen.Ei ole enään ehkäisymurheita ja se on tunnut määrätynlaista vapautta rakkauselämään.
Vauvat ovat ihania ja siitä on suuri sylillinen lempeitä muistoja. Nyt elelään vilkasta teinien ja koululaisten aikaa. Ehkä viesti tuo sinulle ajatusen pysyvämmästä ratkaisusta.
 
Ave Maria
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 21:02 Äitiliini kirjoitti:
En halua moralisoida mutta miksi ihmeessä et käytä luotettavaa ehkäisyä jos olet näin epävarma haluatko saada lapsen vai et ? :wave:
Et halua moralisoida, mutta haluat jälkiviisastella?
Ainoa 100 prosenttisesti luotettava ehkäisy on tietääkseni täydellinen selibaatti. On niitä vauvoja tullut maailmaan e-pillereiden ja kierukan käytöstä huolimatta eikä kaikilla ole mahdollisuutta päästä sterilisaatioon (joka sekin saattaa epäonnistua).
:eek:
 
pullamunkki
Mulla sama tilanne. Kuukautiset myöhässä ja viimeiset varmasti muistetut (ei kirjanpitoa...) elokuun lopulta. Pelottaa aivan kamalasti. Meillä on jo 4 lasta ja mies 45 v ja minä 40. Joten näin ei ollut tarkoitus käydä enää. Miehen piti hankkia sterilisaatio. Pikkupaikkakunnalla ei voi mennä labraan eikä ostaa lähikaupasta raskaustestiä...
Mulla yleensä pahoinvointi alkanut heti nyt ei sitä ole ollut. Viluttaa kyllä kovin. En tiedä.....
 
Tetääksen sterisaatioon kyllä pääsee 40v. aika sujuvasti.
Jonotusaikaa normaalisti muutamasta kuukaudesta vuoteen riippuen paikkakunnasta. Ikä ja "lapsiluku" täynnä esim kolme. Parisuhteen pysyvyydestä kysellän. Eron jälkeen uudessa suhteessa halutaankin yhteinen lapsi ja haetaan sterisaation purkua. Yksityisen puolenpalveluista en tiedä .Arvelisin että huomattavasti pienemmällä jonotusajalla pääsee toimenpiteesee.
Erittäin hyvä ratkaisu , kuukautiset toimivat normaalisti ei painonnousua hormooneista . Itselläni myös tärkeä päätös , päättää omasta kehostaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 16:13 Sointi kirjoitti:
Hei.Hullu kysymys,mutta onko kenelläkään neuvoja millä sais alkamaan kuukautiset,vaikka olis raskaana tai sitten joku muu hormoonisekoilu.Odotan ja kuulostelen jokaista alavatsan nipistelyä.Mikäli olen raskaana,en voi tehdä keskeytystä,en uskalla vielä tehdä testiä vaan toivon ja odotan ja olo on kurja ja masentunut.Voiko ne alkaa vaikka olisivat aikaisemmin olleet kuin kello tasan 30 pv kierrolla,nyt myöhässä 7 päivää!!!!! Please,vastatkaa!!!
Aivot säätelevät hormonitoimintaa ja aivotutkimus on vasta lapsenkengissä, joten mitään todellista keinoa saada säännölliset kuukautiset ei ole. Varsinkin kun ikää on 40 +, kuukautisten välit heittelevät hyvinkin paljon ja se on täysin normaalia. Koettakaahan siskot totutella asiaan. terveisin yksi jonka menkat ovat taas kerran myöhässä tai eivät enää tule
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:40 vieras kirjoitti:
Tetääksen sterisaatioon kyllä pääsee 40v. aika sujuvasti.
Jonotusaikaa normaalisti muutamasta kuukaudesta vuoteen riippuen paikkakunnasta. Ikä ja "lapsiluku" täynnä esim kolme. Parisuhteen pysyvyydestä kysellän. Eron jälkeen uudessa suhteessa halutaankin yhteinen lapsi ja haetaan sterisaation purkua. Yksityisen puolenpalveluista en tiedä .Arvelisin että huomattavasti pienemmällä jonotusajalla pääsee toimenpiteesee.
Erittäin hyvä ratkaisu , kuukautiset toimivat normaalisti ei painonnousua hormooneista . Itselläni myös tärkeä päätös , päättää omasta kehostaan.
Sterilisaation käsittääkseni saa kun ikää on 35 v ja lapsia kolme sen kummemmin selittelemättä. Minulle ajatusta tarjottiin kun olin nelikymppinen kolmannen syntyessä. En kuitenkaan päätynyt siihen.
Ja sitten ihan noista kuukautisten poisjäämisestä. Kuukautiskierto voi alkaa heitellä ihan hyvin jo heti nelikymppisenä, tiedän jonkun juuri ja juuri nelikymppisen joka syö "mummopillereitä" indikaatiolla "vaihdevuosien hoitoon".
Mutta itsekin kun kuukautiskierto oli jo aika sekaisin ja ehkäisykin kunnossa ei-hormonaalisesti, alkuun tein silloin tällöin kaikenvaralta raskaustestin kuitenkin.
 

Yhteistyössä