Keitä teillä on lasten kummeina?

  • Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
Meille on tulossa neljäs lapsi ja kummit on loppu.. Yksi läheinen ihminen on, joka ei vielä ole aiempien lasten kummi ja hän on kummiksi lupautunut. Mutta ketään muuta ei keksitä.. Ääh, miksi niitä pitää olla vähintään kaksi..
 
"vieras"
Omat sisarukset on molempien lasten kummeja, mun paras ystävä on myös molempien lasten kummi. Serkut on kummeja. kyllähän niitä riittää. Meillä vain 2 lasta heillä kummallakin 6 kummia. Ja aivan varmasti löytyisi kummeja jos lisää lapsiakin siunaantuisi.
 
ap.
No tiedäthän, että esim. mummu tai pappa voi olla myös kummi? Mun siskölla on mummunsa kummina...
No tätäkin ollaan mietitty, mutta jotenkin ei haluttaisi sotkeä mummoa yhdelle lapselle jotenkin tärkeämmäksi.. Siis suhteessa toisiin lapsiin..

Meillä on joka lapsella 4 kummia ja sisarukset on käytetty, parhaat ystävät on käytetty. Mulla ei ole serkkuja, miehen omat on kaukana. Muut läheiset ystävät ei kuulu kirkkoon.. Huoh..
 
"vieras"
Mulla neljä lasta. Kaikilla kummeina oma veli ja miehen veli. Ei toi kummius niin hirveen tärkeetä meille oo... Ovat kyllä lapsille eno ja setä , eivät kummisetiä.
 
äiiiit
Aivan sama tilanne kuin meillä.
Ei kertakaikkiaan löydy kummia neljännelle lapselle, muutama miesehdokas olisi, muttei yhtään naista ja tyttö on useiden ultrien mukaan tulossa...olisi kiva "ottaa" naiskummeja, mutta minkäs tekee
 
ap.
Meillekään se kummius ei ole mitenkään tärkeä juttu, toistenkin lasten kummit on mukana ihan arkielämässä, eivät mitenkään erityisinä kummeina.

Mutta kun niitä on kastetta varten oltava se kaksi..
 
Esikoisella oma siskoni ja hänen silloinen miehensä sekä miehen sisko.
Kuopuksella toinen siskoni, miehen siskon silloinen mies ja ystäväni.

Ja kummallekin olen ajatellut lisätä yhdet kummit lähipiiristä, kun ei ollut oikein nappivalintoja nämä kaikki. Haluan lapsille kummit, jotka ovat läsnä.

Itse olen kummina yhden perheen kahdelle lapselle, isä on yhteinen heillä mutta äiti eri.
 

Yhteistyössä