Keittiö- ja vessaremppa?

Mitähän voisi arvioida menevän keittiön ja pienen vessa remppaan? Onko ihan metsässä jos laskisi joku 5000€ kumpaankin? Ja siis molempiin olisi ajatuksena laittaa ihan perussysteemit uusiksi,eli kaapit ja tasot ja vessaan pytty eikä mitään erikoishienoja systeemejä.

Tässä siis talohaaveita taas herätellään ja yks ihana kohde löytyi,mutta siellä pitäis ehdottomasti laittaa nuo molemmat uusiksi kun ovat alkuperäisessä tilassaan nyt ja talo rakennettu 80-luvulla. Vessa on suorastaan sellainen,että tekee huonovointiseksi pelkkä näkeminen kun laatat on jotain oranssintapaista yms..
 
"Vieras"
Riippuu tietysti miten paljon tekee itse. Keittiössä Jos purkaa itse kaapistot ja asentaa uudet ja käytttää vaan sähkömiehen ja putkimiehen tekemässä omst hommansa niin kaipa tuo voi onnistua. Vessan suhteen arvio lienee realistinen jos ei löydy yllätyksiä.
 
"vieras"
Vessaan ei saa menemään noin paljon, paitsi, että putket ja viemärit menevät kai uusiksi varmaankin (jos 80-luvun alun talo), mutta se on koko talon juttu. Keittiöön taas saa varata enemmän eli sanoisin, että edullisesti jos tekee ja on pieni keittiö, niin tuo on yhteissumma. Mutta saa olla tosi tarkkana. Mitään erityistä tuolla summalla ei saa, kun jo koneet maksavat useamman tuhatta.
 
Sinne vessaan se 5ke riittänee hyvinkin ja vähemmälläkin päässee (oletan siis, että se todellakin on pelkkä wc, ei siis kylppäri tms.), mutta keittiön uusimiseen se 5ke ei kyllä riitä alkuunkaan. Pieneen keittiöön sillä saanee juuri ja juuri jonkinlaiset kiintokalusteet laminaattitasoilla, mutta ei kyllä koneita. Vai oliko tarkoitus saadakaan?
 
Joo idea olisi juuri keittiössä itse ottaa vanhat kaapit pois ja asentaa uudetkin itse,mutta just kun en mistään löydä hintatietoja uusille kaapeille yms. Tokihan sitä voi ihan mennä kysymään liikkeistä,mutta ihan just tähän uteliaisuuden hetkeen en pääse menemään.

Ja keittiöön tarvitaan uusi hella,muut vempaimet on päivitetty jo. Vessa ihan pelkkä vessa,ei kylpyhuone.
 
Mep
Joo idea olisi juuri keittiössä itse ottaa vanhat kaapit pois ja asentaa uudetkin itse,mutta just kun en mistään löydä hintatietoja uusille kaapeille yms. Tokihan sitä voi ihan mennä kysymään liikkeistä,mutta ihan just tähän uteliaisuuden hetkeen en pääse menemään.

Ja keittiöön tarvitaan uusi hella,muut vempaimet on päivitetty jo. Vessa ihan pelkkä vessa,ei kylpyhuone.
Hintahaitari keittiökaapeilla on melkoinen; riippuu liikkeestä ja materiaaleista. Meillä remontoitiin alle 5v. sitten pieni keittiö. Pelkkien kaappien osalta hintavaihtelu oli 3500- 6000e. Halvin oli keittiö.net, kallein Keittiömaailma. Ihan laminaattikamoilla.
 
"vieras"
Meillä maksoi uuden yli 200m2 talon kaikki kalusteet n, 20000. Tämä sisältää keittiön (jossa 8m kivitasoa), kodinhoitohuoneen, kylpyhuoneen, 2 vessaa, eteisen kalusteet ja 5 makkarin kaapit. Pelkät kalusteet jotka tuli keittiöfirmasta oli n. 17000. Siihen LVI kalusteet ja kaikki laatoitukset. Itse ollaan laatoitettu ja kasattu kaikki kalusteet.

Päästään parin viikon päästä muuttaan :)
 
"vieras"
Joo idea olisi juuri keittiössä itse ottaa vanhat kaapit pois ja asentaa uudetkin itse,mutta just kun en mistään löydä hintatietoja uusille kaapeille yms. Tokihan sitä voi ihan mennä kysymään liikkeistä,mutta ihan just tähän uteliaisuuden hetkeen en pääse menemään.

Ja keittiöön tarvitaan uusi hella,muut vempaimet on päivitetty jo. Vessa ihan pelkkä vessa,ei kylpyhuone.
No sitten on ihan realistinen budjetti. (Kannattaa muuten ottaa induktioliesi, saa lattialietenäkin myös 50 senttisenä). Kaapeissa eniten hintaa tulee laatikostoista ja muista erikoissysteemeistä. Jos ostaa valkoiset ovet, niin kannattaa ottaa ne maalattuna, eikä kalvo-ovina (kuten Ikeassa). Valitsee liikkeen muuten kuitenkin edullisimmasta päästä. Puustelliin ja muihin ei kannata mennä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26414044]Keittö.netissä on näemmä ainakin jotakin hintoja (nettikauppa).[/QUOTE]
Tuossa voi vähän verrata hintaa eli 30 cm kaappi maksaa 32 e (ilman ovea ym.) ja laatikosto 193 e (ilman etusarjaa ym.).
 
Me laitettiin täysin alkuperäisessä kunnossa oleva pieni kylppäri 2007 vuonna ja se tuli maksamaan voin 3000 euroa, tosin tekijä oli puolituttu. Keittiöön uusittiin viime vuonna kaapistot, kodinkoneet (esim. iduktioliesi) yms. ei kalleinta olleet mutta ei halvimpiakaan. Pelkkä keittiö maksoi noin 11500 euroa, asennus vielä tietty sitten päälle. Kylppäri ja keittiö lienevät yleensäkin remonteista kalleimpia.
 
Sanoisin että keittiöön menee sellainen 10,000e helposti, riippuen kuinka iso ja pitääkö kodinkoneet uusia. Pikkuvessaan varmaan 3000e riittää, riippuen tuleeko kaapistoja tms.

Meillä remontoitiin itse keittiö, kaikki uusiksi niin meni 10,000e, tosiaan kaikki tehtiin itse.
 
Minusta vessaan pitää laittaa vesieristeet ja 70-80-lukulaisessa voi olla jotain muutakin korjattaavaa, joten 5000e budjetti voi olla alimitoitettu tai sitten kohdallaan. Toki tässäkin riippuu siitä, onko kyseessä okt vai taloyhtiö, jossa osa kuluista katetaan yhtiön puolesta. Pönttö, lavuaari ja hana toki eivät maksa paljon. Vessa ei edes tartte muuta kalustetta vaikkapa peilin, valon ja hyllyn lisäksi.

Keittiössäkin musta 5000e on sellainen - "tee kaikki mahdollisimman halvalla ja älä hanki mitään erikoista äläkä uusi jääkaappia/liettä/jne". Siis voihan toki valita alas kaappeja, mutta onko siinä mitään järkeä, kun laatikostot ovat paljon ergonomisempia? Toki tässäkin merkitsee paljon keittiön koko. Onko metrejä 2 vai 20, johon kaappeja sovitetaan. Minimalisti ei tartte yläkaappeja, jne.

Remontti on muutakin kuin kalusteet useimmiten :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä