Keittiöihmiset, ideointiapua ristiäisruokaan kiitos

Meillä on tulossa ristiäiset ja paljon pitkänmatkalaisia. Ovat myös sellaiseen kellonaikaan klo 13 että harva ehtii syödä ruokaa kotona. Siksi ajattelin tarjota lämpimän sapuskan mutta aivot lyö tyhjää, kun miettii hyvää ja edukasta sapuskaa vajaalle 30 hengelle. Mulla on pääsymahdollisuus tukkuun, ajattelin että jos ostaisin niitä esikeitettyjä ja valmiiksi kuorittuja pottuja. Mutta mitä sen kanssa? Joku kanapata? Ihan vaan joku kastike? Mun äiti ehdotti kinkkukiusausta mutta minusta se on vähän turhan arkista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja case:
Lihakeitto? Aika tavallinen, mutta edullinen ja maukas..
Mie en oikein ite tykkää keitoista juhlissa, mietin jo kalakeittoakin mutta en oikein tiedä... mun pitää tehdä myös kasvisruokaa pieni annos, saisi kätevästi kun potut ja salaatit menis suoraan ja sitten vaan joku kastike erikseen.
 
vieras
Meillä on ollut ->
kiusauksia jauheliha +kasvis tai sitten jansson + kinkku
Pottujen kanssa, suikalepaistista kastiketta, sekaan sieniä tai vaikka kurkkua
Riisiä ja chili con carne

Kiusaukset on helppoja valmistaa + lämmittää ja seuraksi sitten salaatti (ehkä patonki)
Mut ei toi riisi + carne kaan on vaikee (tee kastike ennakkoon)
 
vieras
Kyllä mä tekisin ennemmin kinkkukiusauksen kuin pottuja/kastiketta, ne esikeitetyt potut on muuten ihan hirvittävän pahan makusia joten niitä en kyllä kehtais tarjota, meillä ei edes töissä käytetä niitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut ->
kiusauksia jauheliha +kasvis tai sitten jansson + kinkku
Pottujen kanssa, suikalepaistista kastiketta, sekaan sieniä tai vaikka kurkkua
Riisiä ja chili con carne

Kiusaukset on helppoja valmistaa + lämmittää ja seuraksi sitten salaatti (ehkä patonki)
Mut ei toi riisi + carne kaan on vaikee (tee kastike ennakkoon)
Lisäys ja kasvisruokailijoille teet chili con carnen soijarouheella (tai sehän toimii kaikilla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä tekisin ennemmin kinkkukiusauksen kuin pottuja/kastiketta, ne esikeitetyt potut on muuten ihan hirvittävän pahan makusia joten niitä en kyllä kehtais tarjota, meillä ei edes töissä käytetä niitä.
No meillä kyllä töissä käytetään niitä, samoin pitopalvelussa jossa teen keikkaa... ei ne vastaa ihan kuorinperunoita mutta potut on pottuja. Ja kyllä tälle yleisölle kelpaa, ei ole silkkisuita kukaan...

Minusta kinkkukiusaus taas on vähän halpissapuskaa, sitä kun on tyrkyllö kaikenmaailman kissanhirttäjäisissä aina ja jokainen saa sitä kotonakin kyllästymiseen asti...

Karjalanpaisti tietty olis aina toimiva vaihtoehto ja helppo tehdä valmiiksi edellisenä päivänä, sit vaan uuniin kasteen ajaksi lämpiämään. Hmm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut ->
kiusauksia jauheliha +kasvis tai sitten jansson + kinkku
Pottujen kanssa, suikalepaistista kastiketta, sekaan sieniä tai vaikka kurkkua
Riisiä ja chili con carne

Kiusaukset on helppoja valmistaa + lämmittää ja seuraksi sitten salaatti (ehkä patonki)
Mut ei toi riisi + carne kaan on vaikee (tee kastike ennakkoon)
Lisäys ja kasvisruokailijoille teet chili con carnen soijarouheella (tai sehän toimii kaikilla)
Mies ehdottikin tuota chili con carnea mutta itse arveluttaa, kun vieraissa on myös parit teinit ja perusäijät, mietin miten tuo papu-osasto uppoaa sellaisille?

 
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä tekisin ennemmin kinkkukiusauksen kuin pottuja/kastiketta, ne esikeitetyt potut on muuten ihan hirvittävän pahan makusia joten niitä en kyllä kehtais tarjota, meillä ei edes töissä käytetä niitä.
No meillä kyllä töissä käytetään niitä, samoin pitopalvelussa jossa teen keikkaa... ei ne vastaa ihan kuorinperunoita mutta potut on pottuja. Ja kyllä tälle yleisölle kelpaa, ei ole silkkisuita kukaan...

Minusta kinkkukiusaus taas on vähän halpissapuskaa, sitä kun on tyrkyllö kaikenmaailman kissanhirttäjäisissä aina ja jokainen saa sitä kotonakin kyllästymiseen asti...

Karjalanpaisti tietty olis aina toimiva vaihtoehto ja helppo tehdä valmiiksi edellisenä päivänä, sit vaan uuniin kasteen ajaksi lämpiämään. Hmm.

ja kasvisvaihtoehdoksi laitat samaan tyyliin porkkanoita, parsakaalia, kukkakaalia jne!
 

Yhteistyössä