KEITTIÖN pöytäluutunne säilytyspaikka ? Miksi hanan päällä?

Minulla tulee aina mieleen, että bekteerit pomppii ilosta, kun luuttu on hänän päällä tai yleensä näkyvillä keittiössä. Yäk!

Minulla on alaovessa sisäpuolella sellainen tanko, jossa luutua pidän.
Näkyvillä se ei saa olla.

Miten sinulla?
 
Meillä se roikkuu yleensä uuninkahvassa, kuivaa nopeasti siinä niin ei ole bakteereilla juhliin aihetta. Mustakin se hanan päällä pitäminen on kans ällöä juuri sen takia, että siinä rätti kastuu vähän väliä. Mutta ei se näkösällä oleminen bakteerimäärää mitenkään lisää :LOL:
 
Huom
Jaa, ei se meillä kastu. Ja on siis siinä hanan päällä.
Ei tulisi mieleenkään laittaa sitä esim. roskakaappiin (mikä meillä on siis se alakaappi lavuaarin alla). Se on minusta vielä epähygieenisempää.
 
Vieras
Mulla on kans sellainen metellinen "tanko" (ei sinin), joka on laitettu kuivauskaapin lautastelineeseen kiinni. Siinä se on ilmavassa paikassa, ei kastu joka kerta kun pesen kädet ja muutenkin aika kätevä.
Lisäksi liotan rätin kloritevedessä aika usein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Jaa, ei se meillä kastu. Ja on siis siinä hanan päällä.
Ei tulisi mieleenkään laittaa sitä esim. roskakaappiin (mikä meillä on siis se alakaappi lavuaarin alla). Se on minusta vielä epähygieenisempää.
Meillä on roskakaappi erikseen. Ei siis luutun kanssa samassa kaapissa. Pesuaineet ovat luutukaapissa.
 
En käytä luutua ollenkaa koska ne alkaa haiseen niin noeesti vaikka tekis mitä enkä kestä käyttää luutua jo haisee :$ käytän siis serlan siivoustalouspaperia, arkki riittää ja tulee loppupeleissä halvemmaks ku luutujen ostaminen. tavallista talouspaperia kuluis enempi..
 
niina
mulla on erikoinen systeemi, mutta toimiva. Nokkamukin irtonainen kahvaosa roikkuu niistä kuivauskaapin ritilöistä (niin kuin tiskiharjatkin). Toisessa kahvassa roikkuu sitten sellanen muovinen rengas (jostain kulhon pohjasta irronnut) Siinä sitten rätti roikkuupi. Monet kysynyt mistä "pidikkeeni" hommannut. Mä en kestäis uuninluukulla tai hanan päällä rättejä
 
vieras
Meillä on taaemmassa altaassa kiinni rättiteline. Sellainen taittuva aisa, jonka päälle voi rätin ripustaa. Kosteana altaassa tai hanan päällä roikkuva rätti syövyttää vuosien mittaan teräspintaan sellaisen ikävän rypelön.
 
Tuntuu hyvältä paikalta siinä hanan päällä. Ymmärsinkö että luutu on rätti jolla pyyhitään pintoja?
En ajattele että kodissamme sikiää hirveitä bakteereja jotka uhkaavat meitä enkä siksi niin pitkälle ajattele rättien sun muiden säilytyspaikkoja vaikka ehkä pitäisi.
 
vieras
Meillä kuivauskaapissa alahyllyllä. Käytän ohuita sifonet- tyyppisiä rättejä, kuivuvat nopeasti. En kuivaa kaapissa astioita koska on kone. Kuivauskaapin alahyllyllä kuivuvat myös huuhdellut maitopurkit, jotka poltan takassa.
 
Khimaira
Mulla on pyöräntavarakorin kantokahva luuttupidikkeenä :D Se on lautasten kuivaustelineen alapuolella roikkumassa ja siihen luutun saa kätsästi leviteltyä niin kuivaa nopsaan.
 
Meillä tiskikaapin alarimalla.
Mut hei, eiks kelläään ole Magissoa?
Mä olin Habitares kun Magisso oli just tullu esittelyyn ja sitä lanseerattiin markkinoille. Ja tää esittelijä oli niin herttanen ( mies) kun se vähintään esittele suurinta keksintöä maailman rauhan jälkeen. Siis onhan se kätsy joo mut mä tiedn monta tarpeellisempaakin vehjettä.
 
vieras
Mulla on kymmenkunta bambulangasta virkattua keittiöliinaa, aamulla uus käyttöön, säilytys hanan päällä, ja illalla pyykkiin. Pesen 60 asteessa muun vaalean pyykin joukossa. On sekä hygieenistä, että ekologista.
 

Yhteistyössä