Keksikää mulle ammatti!!!!

  • Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiesitkö:
www.mol.fi sivustolla on sellanen testi,millä voit testata oman soveltuvuutesi eri aloille ja mikä olisi sinulle se paras ammatti.käy kokeilemassa ;)
Testasin jo, tuli vastaukseksi insinööri :D Ei taida ihan toimia tuo testi :D
No mikäs siinä on vikana? Sisätyö, ei nostamista selälle, ei käsienpesua, pölyä ja sun muuta. Sehän on juuri oikea työ vähän vinkuroille ja kompuroille.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiesitkö:
www.mol.fi sivustolla on sellanen testi,millä voit testata oman soveltuvuutesi eri aloille ja mikä olisi sinulle se paras ammatti.käy kokeilemassa ;)
Testasin jo, tuli vastaukseksi insinööri :D Ei taida ihan toimia tuo testi :D
No mikäs siinä on vikana? Sisätyö, ei nostamista selälle, ei käsienpesua, pölyä ja sun muuta. Sehän on juuri oikea työ vähän vinkuroille ja kompuroille.
Tsihihih, ei kai siinä muuta vikaa ole kuin kauhean pitkä ja vaikea koulutus johon tällaisella tyhmeliinillä ei ole mitään resursseja :D
Vai moniko tuntemasi vain peruskoulun käynyt teininä äidiksi tullut hiukan yksinkertainen naisihminen toimii ko. ammatissa? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tsihihih, ei kai siinä muuta vikaa ole kuin kauhean pitkä ja vaikea koulutus johon tällaisella tyhmeliinillä ei ole mitään resursseja :D
Vai moniko tuntemasi vain peruskoulun käynyt teininä äidiksi tullut hiukan yksinkertainen naisihminen toimii ko. ammatissa? :D
Insinööriksi pitää kouluttautua. Mutta tietty jos haluat pitää itseäsi yksinkertaisena, niin sopiihan se. Eivät ne insinöörit ole neroja vaan tavallisia ihmisiä. Huom mä olen tietty dippainssi, en siis tavallinen kuolevainen.

Ystäväpiirissäni on naisia, jotka eivät ole aikoinaan ajatelleet kouluttautua erityisesti, etenkään tekniseen ammattiin. Yllättäen he ovat ajautuneet sinne huomattuaan, että se ei ole rakettitiedettä (ja kaikki insinöörit eivät ole nörttejä...) vaan siellä on erittäin paljon suuntautumisvaihtoehtoja.

Insinöörin koulutus on neljä vuotta ja niistäkin osa työtä kunnon palkalla + loma-ajat päälle. Ei se ole kummallista.
 
Rahina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
On siinä taas joku elämänsä ja terveytensä pilannut. Toivotaan, etteivät ap:n lapset jatka tätä samaa tapaa eteenpäin.
Ja mitenkähän olen itse terveyteni pilannut? Olen syntynyt selkäranka epämuodostuneena!
Astma, atooppinen iho ja allergiat tulivat ala-asteiässä ja niistä kärsii koko sukuni!
Samoin masennus on sukuvika, mutta ei haittaa oikein lääkittynä elämää mitenkään kun on onneksi sen verran lievä :/
Eli itse olen näihin syypää? Kauheasti voin vaikuttaa omiin geeneihini :(
Vammaisuus ei ainakaan edesauta onnellisuutta. Jatkuvat kivut vaikuttaa ihmisen luonteeseen ja muitten asioitten sietokykyyn.
 
Rahina
Mikä vika insinöörissä?? Tai kauppiksen jälkeen johonkin isoon firmaan tilausten käsittelijäksi. Siinä saa olla sosiaalinen mahdollisesti ulkomaita myöten ja on paljon sitä paperipuoltakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Jokin hoitoalan työ? heistä on pulaa ja ei tarvitse istua tai seisoa pitkiä aikoja..nuorisopuoli?
Hoitotyö ei sovellu henkilölle, joka on masentunut ja selkävaivainen. Itse ehdottaisin jotakin tehdastyötä, kuten tekstiili-, kumi-, elintarvike-, pakkaus- ym. tuotannossa.

Jos todella haluat työn, jossa sinun ei tarvitse nostella mitään, saat täytellä papereita, kaavakkeita, istua koneella ja kahvihuoneessa, tehdä työtä johon voit vaikuttaa ainakin ajankäytön puolesta enemmän kuin muissa tilanteissa, hanki akateeminen koulutus. Tervetuloa yliopistoon. Tietäisitpä, mitä urpoja täällä pyörii, niin ymmärtäisit että älyn kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Itse valitsin tämän tien siksi, että tiedän pääseväni tietyissä asioissa helpommalla ja laskeskelin, että maisterintutkinto 3,5 vuodessa on mahdollinen ja kannattaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Myyntityö kotoa käsin tehtävä ja joskus pidät esittelyjä..
Ystäväni myy Herbalifea ja Partylitea ja tienaa hyvin..ei tarvi muuta työtä.
Ai näistäkö tienaa rahaakin? Joo olen ehkä tyhmä mut oon ihan luullu et esim. Partylitelta saa vaan Partyliten tavaraa :ashamed:
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tsihihih, ei kai siinä muuta vikaa ole kuin kauhean pitkä ja vaikea koulutus johon tällaisella tyhmeliinillä ei ole mitään resursseja :D
Vai moniko tuntemasi vain peruskoulun käynyt teininä äidiksi tullut hiukan yksinkertainen naisihminen toimii ko. ammatissa? :D
Insinööriksi pitää kouluttautua. Mutta tietty jos haluat pitää itseäsi yksinkertaisena, niin sopiihan se. Eivät ne insinöörit ole neroja vaan tavallisia ihmisiä. Huom mä olen tietty dippainssi, en siis tavallinen kuolevainen.

Ystäväpiirissäni on naisia, jotka eivät ole aikoinaan ajatelleet kouluttautua erityisesti, etenkään tekniseen ammattiin. Yllättäen he ovat ajautuneet sinne huomattuaan, että se ei ole rakettitiedettä (ja kaikki insinöörit eivät ole nörttejä...) vaan siellä on erittäin paljon suuntautumisvaihtoehtoja.

Insinöörin koulutus on neljä vuotta ja niistäkin osa työtä kunnon palkalla + loma-ajat päälle. Ei se ole kummallista.
Taitaa kestää enemmän kuin 4v, jos pohjana on peruskoulu...
 
Rahina
Pääsehän amk opintoihin ilman lukiotakin, täytyy vaan käydä valmentavia kursseja iltaisin ja viikonloppuisin. En kyllä tiedä insinööripuolelta, mutta kaupalliselle alalle, ravitsemus/matkailuun ja visuaalisille puolille pääsee ainakin ilman lukiota pääsykokoitten perusteella. Tarkoittaako tuo inssi jotain tasokokeita?
Jos on tosi hyvä tuo peruskoulun todistus, niin kaiketi sekin osaltaan todistaa, että pärjäisi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Insinöörin koulutus on neljä vuotta ja niistäkin osa työtä kunnon palkalla + loma-ajat päälle. Ei se ole kummallista.
Taitaa kestää enemmän kuin 4v, jos pohjana on peruskoulu...
Totta, se kelpoisuus pitää hankkia. Lukio siis pitää kahlata läpi ensin tai hankkia 3 vuoden sopiva työkokemus tai joku 2.asteen koulutus.

Dippainssiksi taitaa päästä helpommalla - ensin soveltuvia opintoja avoimessa riittävästi ja siitä haku päätoimiseksi opiskelijaksi.
 
vieras
Miten olisi osastonsihteerintyöt sairaalassa? Ei tarvitse osallistua potilashoitoon eli fyysisesti kevyttä, monilla osastoilla sihteeri työskentelee myös öisin ja pyhinä ja palkkakin menee mainitsemaasi luokkaan. Koulutus ei ole pitkä ja siihen ei vaadita ylioppilastutkintoa.
 
Rva B.
Mutta sähän voit suuntautua vaikka asiakaspalveluun ja tiedonhallintaan, jolloin olisit töissä esim vastaanotoissa.

Aina löytyy lähihoitajalle homma, mikä istuu juuri omiin vaatimuksiin, koska töitä on niin paljon!

http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4hihoitaja

-Rva B.
 
tämän ketjun perusteella
ap ei aivan selvästikään ole mikään yksinkertainen tai tyhmeliini, vaan oivaltava, huumorintajuinen ja tarkkanäköinen havannoija. hänellä on aivan turhan vaatimaton käsitys itsestään. se kyllä sinänsä on hyve, varsinkin nykyisin, kun näkee kuin monilla on täysin epärealistinen käsitys taidoistaan ja yleesnä "laadustaan". ap:n kannattaa ilman muuta lähteä rohkeasti vain kokeilemaan siipiään - voi tulla itselleenkin positiivisia yllätyksiä vastaan! :)
 

Yhteistyössä