Keksikää upea luontonimi luomuprinssille/luomuprisessalle...

  • Viestiketjun aloittaja "Juju"
  • Ensimmäinen viesti
Poikien luontonimiä:
Otso, Kuisma, Päivö, Vesa, Havu, Kerkko, Kivi, Myrsky, Ohto, Oras, Pyry, Salama, Terho, Touko, Valo ja Visa

Tyttöjen luontonimiä:
Alli, Helmi, Sirkka, Taimi, Hilkka, Marja, Päivikki, Sinikka, Heini, Päivi, Ruusu, Tuija, Vaula, Virpi, Virva, Kirsi, Tuuli, Tuulia, Ulpu, Hilla, Pilvi, Pinja, Sara, Pihla, Kaisla, Lumi, Kielo, Kukka, Lemmikki, Lilja, Orvokki, Ruusu, Vanamo, Vuokko, Kirsikka, Raita, Ritva, Tuomi, Tuomikki, Urpu, Varpu, Iiris, Onerva, Suvi, Talvikki, Tuulia ja Vilja

Paikannimiä: Inari, Saana ja Salla
 
mmmmm
Kivi? tai miten olisi Louhi tytölle? tai Louna? molempia näistä, siis Louhea ja Lounaa olen nähnyt entisessä työpaikassa vanhusten talossa, eivät kyllä liene mitenkään yleisiä.
 
jösses
Öh, sori nyt tyhmyyteni, mutta pitäskö sitten epiduraali-vauvoille tai paracervikaali-avusteisille olla jotenkin erilaiset nimet, ja entäs KEISARI-leikatuille, niiden nimet vaan pitää ottaa kuninkaallisten listoilta?? Anna mun kaikki kestää... Ja ilo-kaasua nauttineille vain kovasti iloiset nimet??
 
Alkuperäinen kirjoittaja jösses;26751634:
Öh, sori nyt tyhmyyteni, mutta pitäskö sitten epiduraali-vauvoille tai paracervikaali-avusteisille olla jotenkin erilaiset nimet, ja entäs KEISARI-leikatuille, niiden nimet vaan pitää ottaa kuninkaallisten listoilta?? Anna mun kaikki kestää... Ja ilo-kaasua nauttineille vain kovasti iloiset nimet??
:LOL: :LOL: :ashamed:
 
"Kahden äiti"
[QUOTE="...";26751647]Paracervikaalista tulikin mieleen, että Parsakaali ja Artisokka olisivat taatusti erilaiset nimet.[/QUOTE]

Entäs kun mä sain ekalla kerralla ensin hieman akupunktiota (neulat unohtuivat selkään ja huomasin ne vasta monen tunnin jälkeen, maattuani jo mm. selällä) JA epiduraalin ja toisella kerralla paracervikaalin..? Okei, mun lapset tykkäävät sekä parsakaalista että artisokasta, joten taidanpa antaa heille just nyt uudet lempinimet :D
 
"Kahden äiti"
[QUOTE="tytsy";26751650]Siis apua, ihan perinteisimmin alkunsa saaneelle lapselle täytyy olla tuollainen termi kuin luomulapsi?! En ymmärrä koko juttua. Ihmetykseni ei siis kohdistu MolliMelooniin vaan ap:hen..[/QUOTE]

Juu ja olihan tästä "palopuheita" muutama päivä sitten Hesarin mielipidesivuillakin.

Mä ainakin olin tietoinen kaikista mahdollisista "apukeinoista", mutta en ollenkaan ajatellut, että mun pitäisi tai ei pitäisi synnyttää jollakin tietyllä tavalla, vaan otin sen, mitä tulee vastaan. Minusta on aika vaarallista asettaa itselleen sellainen tavoite, että haluaa synnyttää ilman kivunlievitystä, mut.. sitähän multa ei kysytty :)
 
jösses
[QUOTE="Kahden äiti";26751751]Entäs kun mä sain ekalla kerralla ensin hieman akupunktiota (neulat unohtuivat selkään ja huomasin ne vasta monen tunnin jälkeen, maattuani jo mm. selällä) JA epiduraalin ja toisella kerralla paracervikaalin..? Okei, mun lapset tykkäävät sekä parsakaalista että artisokasta, joten taidanpa antaa heille just nyt uudet lempinimet :D[/QUOTE]

Artsu ja Partsu siis, kun ainahan noita nimiä lyhennellään!!
 
[QUOTE="Kahden äiti";26751765]Juu ja olihan tästä "palopuheita" muutama päivä sitten Hesarin mielipidesivuillakin.

Mä ainakin olin tietoinen kaikista mahdollisista "apukeinoista", mutta en ollenkaan ajatellut, että mun pitäisi tai ei pitäisi synnyttää jollakin tietyllä tavalla, vaan otin sen, mitä tulee vastaan. Minusta on aika vaarallista asettaa itselleen sellainen tavoite, että haluaa synnyttää ilman kivunlievitystä, mut.. sitähän multa ei kysytty :)[/QUOTE]

Ai niin sä meinasit, että se on luomusti synnytetty? Mä koko ajan meinasin luonnonmukaista sikiämistä. Pitääköhän siinä täyttyä näiden molempien, jotta olisi aidosti luomulapsi? Ja sitten kun siitos hoidetaan uuden kuun aikaan vartti auringonlaskusta ja tähdätään tiettyyn horoskooppimerkkiin vielä noiden lisäksi, niin onko lapsi sitten biodynaaminen?
 
kriteeri
Ai niin sä meinasit, että se on luomusti synnytetty? Mä koko ajan meinasin luonnonmukaista sikiämistä. Pitääköhän siinä täyttyä näiden molempien, jotta olisi aidosti luomulapsi? Ja sitten kun siitos hoidetaan uuden kuun aikaan vartti auringonlaskusta ja tähdätään tiettyyn horoskooppimerkkiin vielä noiden lisäksi, niin onko lapsi sitten biodynaaminen?
Äidin pitää myös syödä luomuruokaa raskauden ja imetyksen ajan, mieluiten itsekasvatettua.
 

Yhteistyössä