Kela korvaukset

Olisin kysellyt tosta Kelan lääke ja sairaskulukattokorvauksista.
Lääkekulukattohan on vuonna 2007 627.47 euroa. Minulla uupuu vielä noin 14 euroa tuosta katosta. Mutta paljonko on se sairaskulukatto jotta hoidot ovat ilmaisia. Eikös lääkkeetkin sittenole loppuvuodeksi ilmaisia? Onko hoidot myös ilmaisia...
 
iitulinu
Maksukatto on 590 euroa/kalenterivuosi. Eli aika monta 22 euron polikäyntiä. Vaikka olisi toimenpiteitäkin (72 euroa) niin aika harvalla tuo katto lapsettomuushoidoissa vastan tulee.
Googleta maksukatto, niin ensimmäisenä tulee linkki sosiaali- ja terveysministeriön sivulle, jossa tarkemmin.
 
en vastaa oikeastaan kysymykseen mutta pakko vaan kommentoida että meillä ainakin jo yhden ivf hoidon lääkkeet olivat liki tuon lääkekaton eli jos pas ei toimi ja joudutaan uuteen ivf:ään niin lääkkeet tulevat kyllä aikalailla ilmaiseksi silloi...
mutta varmaan tosiaan iituliinu tarkoitti ettei julkisella puolella täyty tuo...vai...?
 
iituliinu
Moi.
Tarkoitin tosiaan HOIDOISTA aiheutuvien julkisen puolen kulujen maksukattoa (tätä kai kysyttiin), siis polimaksut, toimenpidemaksut, sairaalassaolopäivät, myös terveyskeskusmaksut. Tuo harvemmin tulee täyteen pelkästään lapsettomuushoidoissa. Tietty jos tulee esim hyperi ja joutuu osastohoitoon ja sitten vaikka kohdunulkoinen ja taas osastohoito ja sama rumba uudestaa loppuvuodesta niin täyttyyhän se sitten.

Lääkkeistä tuo maksukatto runsas 600 egeä täyttyy nopeesti, usein jo ekassa IVF-hoidossa. Sen jälkeen lääkkeet maksaa loppuvuoden 1,50euroa/lääke/ostokerta eli käytännössä ilmaisia. Tosin esim. luget ei korvauksen piiriin kuulu, joten ne saa sitten valitettavasti maksaa ihan itse.
 
juuh, vähä lukemisen ymmärtämisen vaikeutta.....ehä mä mitää tajunnu et ap viestis puhuttiinki tuosta maksusta, sorriiiiiiiiiiiiiiii iituliinu :flower:

Sma pää kesät talvet ja pikkasen tainnu joskus jäätyäkin :LOL:

Tottahan tyä turisette :D
 

Yhteistyössä