Kela prkle

Lapsi saa korotettua hoitotukea, mutta kuntoutus hylättiin. Tähän astihan sairaanlapsen hoitotuki ja Kelan järjestämä ja rahoittama kuntoutus on kulkeneet "käsi kädessä", mutta nyt näyttää siltä, että Kela vetää tiukempaa linjaa. Ai että niitä valituksia on niin "mukava" rustata :/
 
Tervehdys vieras! Meillä myös Kela eväsi kuntoutuksen ja tein uuden hakemuksen (toimintaterapia) samasta asiasta ja eväsivät uudestaan. Tällä hetkellä paperit Helsingissä tarkastuslautakunnassa ja siellä päätösten saaminen kuulemma kestää. Mutta tappelen koska meille kuuluisi kuntoutus Kelan rahoittamana, saamme myös korotettua hoitotukea. Onneksi kunta suostuu meidän kohdalla tämän vuoden maksamaan. Mutta kyll on pakko tapella Kelaa vastaa, ku periks ei viittis antaa kun on kumminkin pienestä tytöstä kyse (4-v). Varmaa on tullu jo tuolla Kelassa v..mäisen naisen maine, mutta periksi en anna !!!!!!!!!!! :kieh:
 
näin luulen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 18:03 vieras kirjoitti:
Lapsi saa korotettua hoitotukea, mutta kuntoutus hylättiin. Tähän astihan sairaanlapsen hoitotuki ja Kelan järjestämä ja rahoittama kuntoutus on kulkeneet "käsi kädessä", mutta nyt näyttää siltä, että Kela vetää tiukempaa linjaa. Ai että niitä valituksia on niin "mukava" rustata :/
Oon ymmärtänyt että se on niinpäin, että jos menee kaksi terapiaa viikossa niin silloin on automaattisesti korotettu hoitotuki. Mutta vaikka ei menis yhtään terapiaa voi silti saada korotettua hoitotukea. Ei se korotettu hoitotuki ole kuntoutuksen tae.
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 19:26 näin luulen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 18:03 vieras kirjoitti:
Lapsi saa korotettua hoitotukea, mutta kuntoutus hylättiin. Tähän astihan sairaanlapsen hoitotuki ja Kelan järjestämä ja rahoittama kuntoutus on kulkeneet "käsi kädessä", mutta nyt näyttää siltä, että Kela vetää tiukempaa linjaa. Ai että niitä valituksia on niin "mukava" rustata :/
Oon ymmärtänyt että se on niinpäin, että jos menee kaksi terapiaa viikossa niin silloin on automaattisesti korotettu hoitotuki. Mutta vaikka ei menis yhtään terapiaa voi silti saada korotettua hoitotukea. Ei se korotettu hoitotuki ole kuntoutuksen tae.



No, meillä on kolme eri terapiaa viikossa ja suosituksena, että ne jatkuvat hamaan tulevaisuuteen. Sillon, kun meillä oli vain 2 terapiaa viikossa, ei lapsi saanut korotettua hoitotukea, joten mitä voimme tästä päätellä. Eri Keloissa päätetään eri tavalla, vai jotain muuta?
 

Yhteistyössä