Kelan äitiys-ja vanhempainrahahakemus täyttöapuja

jsl
Oon aivan onneton näiden Kelan lippujen ja lappujen kanssa =( Että jos joku osaa auttaa niin olisin erittäin kiitollinen.

Eli:
Miten tuo monikkoperheille tarkoitettu +60päivää (kaksoset siis tulossa) merkitään ja saako sen pitää kumpi vaan?
Tuossa on vaihtoehtoina laittaa rasti joko vanhempainraha koko kaudelta tai vanhempainraha ajalta x-x.
Jos laitan että koko kaudelta niin käsittääkö se myös tuon monikkopidennyksen? Ja isä on pitämässä isäkuukautta (kunhan sinne asti päästään) joten vähennetäänkö se -12 päivää vanhempainpäivärahakaudesta tuosta monikkopidennysajasta vai sitten siitä normaalista vanhempainpäivärahakaudesta? Vai pitääkö sitä vielä edes ilmoittaa? Työnantajalle kyllä pitää...

Toinen kinkkinen kohta on sitten tuo työstä poissaolokohta. Eli siinä on vaihtoehtoina ilmoittaa että on ollut poissatyössä kohdassa 5 (eli juuri tässä missä kysytään äitiysrahakausi ja vanh.vapaa-ajat), siihen kai laitetaan rasti!?
Ja toinen kohta on että olen ollut poissa työstä vuosiloman vuoksi ajalla x-x. Laitetaanko siihen nyt sitten kesän loma-ajat vai mitkä?

Entä täyttääkö palkanlaskija sitten tuon kohdan missä kysytään palkkaa työstä poisso-oloajalta mihin tulee päivämäärät miltä ajalta äitiysrahakaudella maksavat mulle palkan?
 
sinä voit hakea koko vanhempainraha kauden ensin. Sitten myöhemmin niitä ehtii korjata sen mukaan miten isä pitää.

Palkoista voit kysyä sen ajan minkä saat palkkaa, palkanlaskija auttaa mielellään.

tota en nyt muista tota loma asiaa, kun en silmissäni nää lomaketta. Soita kelaan tai palkanlaskijalle, ne auttaa mielellään =)
 

Yhteistyössä