Kellään alkanut synnytys lääkärin tekemän kohdusuun

"ärsytyksen"jälkeen????

Iskias vie jalat alta ja olin polilla sen vuoksi tänään.Kovin on ruuhkaista kuten aina keväisin ja vaikka kypsä tilanne(3cm auki ja ei kaulaa)ei lääkäri ollut halukas käynnistämään.Mutta kovakouraisesti pyöritteli kohdunsuulla ja sanoi että pää tuntuu hienosti sormiin sekä kalvot pullottaa(?)
Viikot nyt 40+3 ja tosiaan iskias hyvin kiusallinen.Lapsia on jo 5 hoidettavaa ja kuudetta odottelen siis.

Olisiko kellään kokemusta että kyseinen ronkkiminen todella käynnistänyt synnytyksen???

Kiitos jo etukäteen!
 
No, esikoista käynnistettiin koko torstaipäivä, eikä mitään tapahtunut. Seuraavan aamun lääkärintarkastuksen jälkeen alkoivat supistukset, joskin vielä aika miedot ja epäsäännölliset. Mutta puolitoista tuntia tuosta tarkastuksesta meni vedet ja toiset puolitoista tuntia myöhemmin oli poikanen maailmassa. :)
 
Minulla alkoi synnytys tilanteesta, kun tehtiin sisätutkimus ja kaikki paikat olivat kiinni. Heti tutkimuksen jälkeen tuli muutamia voimakkaita supistuksia. Ja loppupäivän tuntui supistelua, seuraavana aamuna alkoi varsinainen synnytys.
 
ap vieras
Mulle ei sitten mitään aiheuttanut.Yöllä tuli muutama kipeämpi supistus 10 min välein mutta nukahdin ja kaikki tuntemukset poissa.Pöh!Nyt aamulla ei mitään.Ei edes verta tms tule vaikka lääkäri varoitti että tulee eikä saa pelästyä...

Olo on hivenen pettynyt...

Kuinka pian teillä käynnistyi kys ronkkimisesta,jos käynnistyi??????
Jos vielä jotain toivoa löytyis!
rv 40+4 ja jalat vaivas eilen illalla enemmän kuin koskaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 01:11 Adea kirjoitti:
Minulla alkoi synnytys tilanteesta, kun tehtiin sisätutkimus ja kaikki paikat olivat kiinni. Heti tutkimuksen jälkeen tuli muutamia voimakkaita supistuksia. Ja loppupäivän tuntui supistelua, seuraavana aamuna alkoi varsinainen synnytys.
hui,toivottavasti mulla ei synnytys käynnisty noin.itsellä viikkoja 35,kolmas tulossa,paikat yhdelle sormelle auki ja kaulaa jäljellä 3cm.ensiviikolla sisätutkimus kun supistaa niin ahkerasti jokapäivä muttei vaan lähde kunnolla käyntiin.saa nähdä miten on asian laita lääkärin jälkeen.
 
Mullakin yliaikaistarkastuksessa lääkäri sanoi, että hän vähän ronskimmin nyt koittelee, jos se vaikka edistäisi synnytyksen käynnistymistä (oli silloin 2 vkoa yli LA:n). Saman päivän iltana käynnistyikin, mikä oli tosi hyvä juttu.
 
Mulla poika oli iso ja olin aivan loppu raskauden lopussa muuteskin. Lääkäri teki tarkoituksella ronskin tutkimuksen ja kuulemma pyöräytti sormella kohdunkaulan ympäriltä tai jotain et käynnistyis. Ei käynnistyny.
 
alkuperäiselle
Ota tietoosi onko paikkakunnallasi vyöhyketerapeuttia. Mene hänelle hoitoon, hoitaa issiaksen pois ja auttaa synnytyksen käynnistymisessä. Olen kuullut jostakin että korkeintaan puolella käynnistyy tutkimisen jälkeen, jos kohdunsuun tilanne on kypsä. Epäkypsää ei käynnistä. Tsempiä!

 
Acinonyx jubatus
kuopuksesta olin sairaalassa, viikkoja 40+1, kätilö teki huoneessa sisätutkimuksen ja kun lähti pois ja lauttoi oven kiinni, niin siinä samassa meni lapsvedet ja mä painon summeria ja kätilö tuli heti takas ja sanoi, et hän arvas tämän.Klo 19 illalla vietiin saliin ja n 19.30 syntyi tyttö
 
kahden äippä
Täällä myös kokemusta muutaman vuoden takaa, että synnytys lähti käynnistymään lääkärin "kovakouraisen" tutkimuksen jälkeen. Kävin äitipolilla yliaikaisuuden takia, rv 41+6. Vanhasta äitiyskortista lunttasin, että aika äitipolille oli 10.40 ja tyttö syntyi illalla 19.30. Eli supistelu alkoi heti lääkärillä käynnin jälkeen.
 
Lehmikki harmaana
Täällä myös yksi :wave:

Itse kävin lekurilla tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen rv 39+3 ja "ronkkimisen" seurauksena synnytys käynnistyikin vielä samana iltana. Toinen lapsemme syntyi sitten reilun kuuden tunnin kuluttua supistusten alkamisesta. Eli homma toimi meillä juuri niin kuin pitikin B)
 

Yhteistyössä