kellään kokemusta peräpukamista ja niiden leikkauksista?

vähän tälläinen nolo tilanne.on maha ollu enemmän kuin kovalla odotusaikana ja tiedän että mulla on peräpukamia sekä sisä-että ulkopuolella.ne ei niinkään haittaa mutta se kamala verentulo aina säikyttää kun vessapaperiin tulee niin kamalasti kirkasta verta ulostaessa.niitä ei taida saada pois muuten ku leikkaamalla?kysyisinkin että miten nopea ja kivulias leikkaus on ja paraneeko ne kuinka pian? miten istua leikkauksen jälkeen? tai tehdä mitään muutakaan? olisko kellään kokemusta tai tietoa`?

mulle on vaan iso kynnys mennä valitttamaan pukamista saati mennä näyttämään takamusta lääkärille...juu tiedän tiedän,käynhän mä gynikselläki levittelemässä jalkojani mutta tää on jotenki eri ja kamalampi juttu mulle :ashamed:
 
mulla ne tuli joskus esikoisen syntymän jälkeen jo (9.v sitten), kiusasivat hetken ja taas kakkosen jälkeen vähän kauemmin (n.1/2v), sitten kolmannen jälkeen tulehtuivat niin pahoin ettei normaalista elämästä enää tullut mitään, kipu oli karmea ja jatkuva.Kaikki reseptittömät ja reseptilliset lääkkeet ja voiteet kokeilin, ilman apua! sitten marssin yksityiselle kirurgille ja seuraavalla viikolla ne leikattiin. Hinta oli järisyttävät 1500e kun siellä pitää olla myös yötä. Mutta se suuri apu ja helpotus mitä siitä seurasi ja se että pystyi viettämään normaalia kivutonta elämää muutaman kk ikäisen vauvan kanssa auttoi siihen ettei lainkaan nolottanut homma. ja onhan nuo kirurgit näitä toimenpiteitä tehneet ennenkin :)
Voipi olla että ne sinun saataisiin hirttämällä pois niin parantuminen olisi nopeampaa ja myös toimenpide.
Leikkaus ei kestä kauaa, kivut ovat ensin karseat mutta siihen on hyvät lääkkeet ja vessassa käynti pelottaa,kuukausi sain sairaslomaa (noh, olin äitiyslomalla joten olisin saanut jos olisin tarvinnut).Ei se näin jälkikäteen ajateltuna ollut kamalaa, oireet oli ennen niin kamalat.
Reippaasti vain lääkärille!
:)
 
Itse olen neljän lapsen äiti. Sain pukamat ikiriesaksi toisen lapsen synnytyksen jälkeen. Välillä vaivasivat tosi ikävästi. Käytin apteekista saatavia yhdistelmälääkkeitä eli esim Sceriproct voide sekä puikot. Niistä sai aina hetkeksi avun. Lääkäri suositteli leikkausta sitten, kun tietää, ettei synnytyksiä enää tule. Neljännen lapsen jälkeen minulta leikattiin pukamat. Olin muistaakseni kaksi vuorokautta sairaalassa. Toimenpide tehtiin puudutuksessa ei siis nukutusta. Toimenpiteen jälkeen tietty istuminen oli hankalaa jonkin aikaa, mutta ainakin minun kohdallani toipuminen oli nopeaa. Nyt leikkauksesta on jo kolme vuotta mutta olen selvinnyt ilman pukamia! Ruokavalio kannattaa pitää sellaisena, ettei ummetusta tule! Suotta häpeillä, sillä varsin yleinen ja tavallinen ongelmahan tämä on!
En tiedä oliko vastauksestani mitään apua.....
Itse jännitän kaikkea verikoetta kauheampaa, joten minä kun koin tuon pukamaoperaation helpoksi, se sitä tosissaan on!
Tsemppiä!
 

Yhteistyössä