Kellään kokemusta porealtaasta kerrostalossa?

Tuli vain mieleen, sattuisiko kukaan tietämään jotain aiheesta. Pitääkö taloyhtiöltä pyytää lupa porealtaan ottamiseen? Kuuluuko altaasta kauhea möykkä alakertaan? Nostetaanko allaskämpän vesimaksua?

Aloin vain ajatella, kun mä en koskaan ole nähnyt poreallasta kerrostalokämpässä, niin olisiko sellaisen hankkiminen kuitenkin mahdollista?

 
armaselain
No ei varmaan oo ainakaan pahitteeksi kysyä tuota taloyhtiöltä jo senkin takia että porealtaat on aika painavia. Tai itse ainakin kysäisisin. Luulen että vesimaksua se ei voi nostaa. Eipä ainakaan vesimaksu esim. alene siitä vaikka poistais ammeen kylpyhuoneesta.
 
armaselain
Rakentaja.fi -sivustolla asiantuntija vastaa kysymykseen näin:

"Poreamme painaa täytettynä enemmän, kuin kylpyamme. Rakenteiden pitää kestää tuo paino. Isännöitsijä osaa varmaan neuvoa, kuka asian voi varmistaa. Ilmeisesti tilan vesieristeet ovat kunnossa. Lämpimän veden käyttö lisääntyy. Taloyhtiö voi kieltää poreammeen asentamisen sillä perusteella, että verkostoon tuotetun lämpimän veden määrä ei riitä. Tämä harkitaan tasapuolisuusperiaatteella. Kaikilla osakkeenomistajilla pitää olla sama mahdollisuus poreammeen asentamiseen. Tästä voisi seurata lämminvesijärjestelmän uusiminen, ja putkiston laajentaminen."

 

Yhteistyössä