kellään ollu kivistäviä harjoitussuppareita?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Mulla nyt ollu jonkun aikaa semmosia kivistäviä harjoitussupistuksia. Käy alavatsaan kipeää, kun maha menee kovaksi. Esikolta ei tuntunut harjoitusupistukset tämmöiseltä, nämä kuitenkin huomaa, että käy vähän kipeää tonne alavatsaan (joka ehkä osittain säteilee selkäänkin). Eikä supparit ole todellakaan ylitsepääsemättömän kipeitä, semmoisia vain että tietää niiden käyvän kipeää. Supistukset ei ole kuitenkaan saaneet kuulemma kohdunsuulla mitään aikaiseksi, ja normaalia elämää voin lääkärin mukaan elää. Mutta kun neuvolakorttia katoin, niin siinä oli kohdunsuu merkattu 3cm, kun aikaisemmin oli 4cm. Nyt on menossa rv 30+5.

Jos jollakin on ollu kipeitä harjoitussupistuksia, onko vauveli syntynyt silloin aikaisemmin?

Piti vaan päästä vähän purkamaan mieltä :)
 
mulla tulee jo nyt, viikkoja 23+4..esikoisesta alkoi jo rv 17 muistaakseni, hän syntyi keskosena rv 32, vaikka supistukset ei tehneetkään mitään ennenkuin synnytyspäivänä.

Eikös noilla viikoilla oo vielä ihan hyvin jos kaulaa on se 3cm jäljellä..
 
o74
Harjoitussupistusten ei kuulu olla kipeitä. Puristusta voi kyllä tuntua mutta jos kipeitä niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan/äitipolille. Näin mulle ohjeistettiin kun tuli todella napakankireitä harkkasuppareita (ja tulee vieläkin)

o74 34+4
 
Mulla kuopuksen kanssa tuli alta 30 viikolta ja suht tiuhaan, illalla alkoi, mutta rauhottui yöksi. Aamusta taas jatkui ja kun alkoi olemaan suht säännöllisiä menin Naistenklinikalle näytille. Käyrässä supistusten väli oli 3 min. ei mitään kovin voimakkaita, mutta tuntuvia kylläkin. Sain jotain niitä pistoksia, keuhkoja kypsyttävää ja supistuksia estävää. Yön vietin synnytyssalissa varmuuden vuoksi. Supistukset eivät kyllä tehneet kohdunsuulle mitään. Aika hyvin lääkkeillä sai rauhotettua ja olisinko aika pian päässyt kotiinkin. Muksu sit synty käynnistettynä vasta viikolla 39+

Kummassakin raskaudessa ollut tuntuvia supistuksia muistaakseni viikoilta 25+ , mutta ne on aina mennyt sitten itellään ohi (paitsi kakkosen kanssa), eikä ole mitään tehneet kohdun suulla.
 

Yhteistyössä