Kellukkeet uimahalliin 1,5v:lle??

Heippa taaperon kanssa uimassa käyvät! Kuinka teillä sujuu hallissa, tai onko vinkkejä!? Meidän 1,5v ei tahdo että pidämme kiinni uimahallissa, ja saa hurjat raivarit, kiljuu niiin että halli raikaa! Joten oisko vinkkejä miten hän vois olla siellä omatoimisemmin? Esim käytättekö kellupukuja tai käsiin laitettavia puhallettavia kellukkeita?
 
Meillä oli tytöllä kellukkeet jo varhain. Mutta toki silti täytyy kiinni pitää, koska pään kannattaminen vielä ei vedessä onnistu. Kellukkeilla voi silti pitää kiinni löyhemmin niin lapsikin tyytyväisempi. Nyt tyttö jo 2v10kk mutten vielä päästä ihan yksin menemään.
 
Osta tai lainaa uimahallista käsikellukkeet, ne on paremmat kuin vyötärölle laitettavat. Noin pienelle ei edes sopivia taida edes olla. Toki voit tietenkin kokeilla molempia kellukkeita yhtäaikaakin. Kiinni kyllä täytyy vielä pitää, kun muuten pää nuokkuu veteen. Vähän vanhempana onnistuu varmasti itsekseen menokin. Meillä tyttö 2,5 v kelluttelee itsekseen aikuisen käden ulottuvilla.
 
riippuu paljon 1,5-vuotiaan koosta, mutta tälläisiä esim on olemassa...
http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=121

Lisäksi voi toki käyttää myös ihan tavallisia käsikellukkeita.. Uimaanopettelemisen kannalta muuten tuo vyötärökelluke on kyllä ehkä parempi.. siis ei tietenkään noin pienellä väliä, mutta tämä liittyi tuohon pesukarhun viestiin.

Meilläkin on ollut aina vähän samaa ongelmaa ettei lapsi kauheesti antais pitää kiinni... ja meillä oli niin pikkuruinen neiti että mitkään kellukkeet ei kyllä vielä sopineet.. niinpä oltiin aika paljo ihan pikkusten altaassa tai sitten jos oltiin isojen altaassa niin tuo ois koko aika ollu sukeltamassa.. :D

Mutta säännöt on millä tehty alusta asti selväksi ja jo tuon ikäiselle voi selittää että sitten ei voi mennä ollenkaan isojen altaaseen jos äiti tai isi ei saa pitää kiinni. Paitsi jos kellukkeet jo sopivat.
 
Meillä on ollu BR:stä ostettu kellukeliivi ja hyvä on ollu. Aina poika ei sitä suostuisi päälle pukemaan, mutta jos ei laita, niin ei ole uimaan menemistä. Näissä asioissa aikuinen määrää ja laittaa rajat, ei lapsi vaikka kuinka kiljuisi. Sitten voi lähteä pois hallista, jos homma ei toimi. Meillä poika on saanu lasten kahluualtaassa polskutella itsekseen aikuisen valvoessa lähellä, mutta syvempään altaaseen mennään aikuisen sylissä. Yleensä syvässä altaassa ei edes saisi olla, jos ei osaa uida kunnolla ja tarpeeksi pitkälle.
 
kiitos neuvoistanne! Eilen sit kävin ostaa just tuolta br-leluista kellukkeet, ja ei puhettakaan et niit ois pidetty hallissa! :kieh: olipa taas "mukava" reissu.. kohta en jaksa ees enää käydä.. mokoma vaan raivoo siellä kokoajan. Tää neiti on niin temperamenttinen ja omatahtonen, välillä oon ihan hukassa sen kanssa.
 
mä en ole tuon tytön kans käyny uimahallissa. viime kesänä käytiin äjrvessä uimassa ja tykkäs kovasti, sillon oli uimarengas jossa ne jalan aukot. nyt tyttö 1v3kk, mä oon miettiny umahalliin menoa, mut sit kuitenkin jääny miettimiseen kun pelkään vähän mennä. Kuinka muut ihmiset siellä suhtautuu kun noin pienen kans menee? Onko teillä ollu ne uimavaipat lapsilla ja päällä vielä uimapuku, vai kuink? Meillä kun on ainakin ihan täysin vaipat vielä. Lasten altaassako vaan olette, vai ihan aikuisten altaassa?
 
Moikka mamina!

Meillä on kans 1,5v tyttö ja ollaan käyty säännöllisesti vauvauinnissa. Ostettiin kellukkeek (sellaset käsiin laitettavat) joskus muutama kuukausi sitten ja eihän niitä suostunut päälle laittamaan..... Pidettiin niitä esillä olohuoneessa, otettiin kylpyyn mukaan ym ja aina välillä koitettiin pikku hiljaa laittaa niitä käsiin.

Sitten muutaman viikon päästä kellukkeiden ostosta uimahallissa kellukkeet suostuttiin laittamaan päälle ja lapsi oli ihan innoissaan kun pysyi vähän itse pinnalla =)

Sen jälkee kellukkeet on aina olleet päällä ja tällä viikolla jo polskittiin niin että tyttö pääsi jo vähän eteenpäin ilman mitään avustusta! Joten kyllä se kellukkeiden käyttö lähtee jossain vaiheessa sujumaan, pikku hiljaa kun vaan yrittelee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
mä en ole tuon tytön kans käyny uimahallissa. viime kesänä käytiin äjrvessä uimassa ja tykkäs kovasti, sillon oli uimarengas jossa ne jalan aukot. nyt tyttö 1v3kk, mä oon miettiny umahalliin menoa, mut sit kuitenkin jääny miettimiseen kun pelkään vähän mennä. Kuinka muut ihmiset siellä suhtautuu kun noin pienen kans menee? Onko teillä ollu ne uimavaipat lapsilla ja päällä vielä uimapuku, vai kuink? Meillä kun on ainakin ihan täysin vaipat vielä. Lasten altaassako vaan olette, vai ihan aikuisten altaassa?
Meillä ollut aina vaan uimahousut, ei vaippaa ollenkaan.
 
meillä ei oo koskaan käytetty uimavaippaa, vaan pelkät uikkarit. uimassa ollaan käyty säännöllisesti siitä kun pienet oli 4kk.
käsikellukkeilla menevät meidänkin, ei tosiaankaan voi päästää itsekseen menemään, eli ihan ollaan siinä hollilla koko ajan, mutta ei pidetä kiinni. hienosti kuitenkin pää pysyy pinnalla, liekö sitten reilun vuoden uintikokemuksen tulosta?!! sukeltaminen on tosin jäänyt vähiin kun kellukkeilla se ei oikeen onnistu. meillä hallilla ramppaa paljon pienempääkin sakkia, eikä kukaan ole kieroon katsonut. meillä vauva-uinti on terapia-altaassa jossa lapsen jalat ei ylety pohjaan. ollaan käyty myös lasten altaassa, ja siellä tykkäävät olla kun pääsee vähän juoksentelemaan pohjaakin pitkin.
 

Meidän tytöllä on käsikellukkeet aina uimalaan mennessä. ikää hänellä 1v7kk ja hyvin menee niillä itsekseen ja ui pitempiäkin matkoja, kiinni ei saa missään nimessä pitää =) mutta tottakai vieressä ollaan koko ajan kuitenkin. meilläkin "uimataito" juontaa juurensa vauvauintiin, nyt kylläkin käydään vaan itsekseen n. kerran viikossa uimassa. ollaan sekä lasten altaassa että terapia-altaassa uimassa. ikinä ei olla uimavaippaa käytetty, pelkkä uimapuku vaan.
 
unikuu108
meillä poika 1,45kk ja menee itsekseen pieniä matkoja räpylöillä ja kellukkeilla. tietysti pohjaa on vuoden verran vauvauintia että kannatti maksaa. tykkää kovasti. samassa ryhmässä on tyttö joka on 1.9kk ja se ui jo ihan hyvin räpylöillä ja kellukkeilla. kannattaa vaan määrätietoisesti vähän kerrallaan totutella altaassa kellukkeisiin.meillä niihin tottui parissa kerrassa.
 

Yhteistyössä