Kenellä kokemuksia kodin ulkopuolisesta unikoulusta?

Minä suoritin ihan itse ns.unikoulun ihan pian 1v täyttävälle pojalleni. Ongelmana meillä oli myöskin pullo ja se,että poika halusi lutkuttaa maitoa monta kertaa yössä. Viime viikolla yhtenä aamuna mun mitta tuli täyteen ja vaan päätin,että nyt saa loppua. Eikä siihen muuta tarvittu kuin yksi yö ja poika oppi,että pulloja ei enää ole. 01 yöllä heräsi ja siitä valvottiin yli 04.ään. Mutta ei mitenkään mahdotonta tilannetta ollut vaikka välillä vähän huusikin. Mä vain silittelin ja annoin tuttia jne. Sen jälkeen ei ole edes yrittänyt vaatia pulloa =)

Ja vinkiksi voin antaa,että kannattaa ottaa kokonaan se pullo pois käytöstä. Ei noin pieni tajua sitä,että kun päivällä saa pulloa niin miksei yöllä saa.
 
zvz
Meillä tehtiin itse kun yösyötöt olivat pudonneet yhteen. Menin kaverille nukkumaan ja puoliso jäi kotiin. Tunnin kuulemma huusi ennen kuin uskoi mutta ei ole sen jälkeen herännyt sitä kaipaamaan.
 
Meillä on käyty unikoulussa kodin ulkopuolella. suosittelen. Unikoulu järjestetään täällä meillä niin että kouluun otetaan kerrallaan max 2 lasta. Heitä varten on yksi hoitaja joka vastaa yöhuutoihin. Illalla vanhemmat menivät unikouluun lapsen kanssa ja iltatoimet hoidettiin normaalisti vanhempien kanssa. Isä tai äiti nukutti lapsen jonka jälkeen vanhemmat pääsivät kotiin nukkumaan. Aamulla toiveena oli olla paikalla ennen lapsen heräämistä (6-8). Välttämättä Lapsi ei siis huomaa olleensa erossa vanhemmistaan. Toki ympäristö on erilainen. Hoitomuotona on tassuttelu, ei siis huudatusta joka monelle taitaa tulla mieleen unikoulusanasta. Unikoulun kesto oli 3 yötä ja nuo yöt olivat ainakin meille vanhemmille enemmän kuin tarpeen =) . Meidän unikoululainen oli n. 1v ja ihan hyvin meni. Taustalla meillä on ilmeisesti allergiat. Maito ja muna jätettiin pois ennen koulua ja unikoulussa taas päästiin eroon tavaksi muodostuneista heräämisistä.

Vuoden valvonneena voin sanoa että meille unikoulu oli tarpeellinen. Onhan tuo valvotus melkoinne kidutuskeinokin ;) Lähes kaikki siihen astisista öistä kun oli ollut 3-4 tai enemmän heräämisiä eikä päiväuniakaan voinut nukkua esikoisen takia. Vieläkään en osaa itse nukkua vaikka nykyisin siihen voisi olla mahdollisuuskin.
 

Yhteistyössä