Kenellä ollut kaikki nämä mukana synnyttämään mennessä?

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
tytsyjen äiti
Toinen lapsi syntyi melkein auton takapenkille, niin kiireellä tuli. Ja kotoakin lähdettiin niin ettei tullut mukaan kuin neuvolakortti, kun syntyi etuajassa.. Mies sitten toi jotain kotoa mitä pyysin. Olis isukki ollut ihmeissään kun olisin tuollaisen listan antanut kouraan, että tuoppa!
 
Luinpa tuon listan uudestaan, mutta en löytänyt mitään kaukaloa / koppaa tuotavaksi vauvalle kotimatkaa varten...
Vaikka tuolla tavaramäärällä + sit vielä sairaalaan tuodut kukat ja lahjat + sairaalasta mahd. saatavat näytelahjat ym. sullottuna normaaliin hlö-autoon... Juu, ei sinne enää mikään turvakaukalo sopisikaan. :whistle:
 
madicken harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Luinpa tuon listan uudestaan, mutta en löytänyt mitään kaukaloa / koppaa tuotavaksi vauvalle kotimatkaa varten...
Vaikka tuolla tavaramäärällä + sit vielä sairaalaan tuodut kukat ja lahjat + sairaalasta mahd. saatavat näytelahjat ym. sullottuna normaaliin hlö-autoon... Juu, ei sinne enää mikään turvakaukalo sopisikaan. :whistle:
Noup. Ja todennäköisesti tavaroita kotiin pakatessa on muistamistakin sen verran että vauva saattaa unohtua joukosta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ihokontaktitopista juu... Kaikkea sitä uutta oppii!

Jäin silti miettimään että millä tavalla se sitten oikein käytännössä eroaa kantoliinasta?
Kantoliinaa ei pueta paidan alle ja pidetä siinä alastonta vauvaa. Tossa ollaan ihan iho ihoa vasten. Saman asian kyl ajoi miehellä se että vauva oli paidan alla ja mulla sairaalakaavun alla tai sylissä peiton alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ihokontaktitopista juu... Kaikkea sitä uutta oppii!

Jäin silti miettimään että millä tavalla se sitten oikein käytännössä eroaa kantoliinasta?
Kantoliinaa ei pueta paidan alle ja pidetä siinä alastonta vauvaa. Tossa ollaan ihan iho ihoa vasten. Saman asian kyl ajoi miehellä se että vauva oli paidan alla ja mulla sairaalakaavun alla tai sylissä peiton alla.
Joo kai sitä jokainen voi maata alasti sängyssä vauva sylissä, mutta tuolla voi liikkua ympäriinsä eikä tarvitse koko ajan pidellä vauvaa itseä vasten.
Ei tuo mun mielestä mikään huono juttu ole, olisin hankkinut tuollaisen itselle jos olisin tiennyt että tuollaisia on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja madicken harmaana:
Noup. Ja todennäköisesti tavaroita kotiin pakatessa on muistamistakin sen verran että vauva saattaa unohtua joukosta...
Joo... kuvitteles pariskuntaa roudaamassa noita tavaroita takas kotiin:
Mies: - "Mihin sä tätä palloakin tarvittit?"
Nainen: - "No ei sitä synnytyksen kulkua voi koskaan etukäteen tietää, sitä oios voinut tarvita!"
- "Ja nää jumppamatot?! Tuliko jumpattua, häh?"
- "Ai, että mun pitäs vai jumpata, oonks mä sun mielestä liian plösö? Lihava? Y-hyy..." (nainen itkee.)
- "Enhän mä niin sanonut..."
- "Mutta tarkoitit, kun kysyit että olenko mä jo..."
- "Älä nyt vääristele mun sanomisia."
- "Tarkoitit kuitenkin. Vaikka mä oon just synnyttänyt sulle tyttären."
- "Tyttären, juu... Annas se tyttö tänne isukille, isi laittaa tytön autoon, ekalle auto-ajelulle. Ja niistä nyt nenäsi."
- "Ei se tyttö mulla oo... mulla on nää petivaatteet ja päiväpeitto. Avaa jo se takaluukku, että mä saan nää pois käsistäni! Mihin sä jätit sen vauvan? Miten kukaan voi olla noin urvelo?"
Jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja madicken harmaana:
Noup. Ja todennäköisesti tavaroita kotiin pakatessa on muistamistakin sen verran että vauva saattaa unohtua joukosta...
Joo... kuvitteles pariskuntaa roudaamassa noita tavaroita takas kotiin:
Mies: - "Mihin sä tätä palloakin tarvittit?"
Nainen: - "No ei sitä synnytyksen kulkua voi koskaan etukäteen tietää, sitä oios voinut tarvita!"
- "Ja nää jumppamatot?! Tuliko jumpattua, häh?"
- "Ai, että mun pitäs vai jumpata, oonks mä sun mielestä liian plösö? Lihava? Y-hyy..." (nainen itkee.)
- "Enhän mä niin sanonut..."
- "Mutta tarkoitit, kun kysyit että olenko mä jo..."
- "Älä nyt vääristele mun sanomisia."
- "Tarkoitit kuitenkin. Vaikka mä oon just synnyttänyt sulle tyttären."
- "Tyttären, juu... Annas se tyttö tänne isukille, isi laittaa tytön autoon, ekalle auto-ajelulle. Ja niistä nyt nenäsi."
- "Ei se tyttö mulla oo... mulla on nää petivaatteet ja päiväpeitto. Avaa jo se takaluukku, että mä saan nää pois käsistäni! Mihin sä jätit sen vauvan? Miten kukaan voi olla noin urvelo?"
Jne...
:LOL: :LOL: :LOL: :heart:

 
huhhuh
:eek::eek::eek:

:LOL:


Kaaaaauhea pergamentti rullataan auki ja äiti kertaa vielä supistuksen kourissa isälle listaa mukaanotettavistá tarvikkeista :D.

Päiväpeitto, imetystee, jumppamattoja (oikein monikossa :eek: ), fysiopallo, omia tyynyjä, termospullossa jäitä, kertakäyttöiset kuohuviinilasit,
minikuoharipullo
 
Isä parka joutuu tekemään aika monta reissua autolle ja takaisin jos kaikki nuo pitää saada mukaan ja kotiinkin...

Mutta näin kakkosen kanssa olen kyllä ajatellut ottaa selkeästi enemmän omia tavaroita kuin ekasta. On se vaan eri fiilis olla omissa olohousuissa kuin siinä sairaalaan kaavussa.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Mikä se ihokontaktitoppi on? :)
http://www.mammaliina.fi/sivut/ihokontaktitoppi.html
Voi herranen aika. :)
ja halpa kuin mikä!
Herranjestas sentään. Mitenhän me esikoisen kanssa pärjättiin ilman tota? :D

Juu, ei ollu sairaalassa mukana päiväpeittoja tai hierontaöljyjä. Ihan oltiin täysihoidossa siellä, kotiintulovaatteet oli molemmille ja seuraavalla kerralla otan lisäksi kunnon imetysliivit mukaan.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ihokontaktitopista juu... Kaikkea sitä uutta oppii!

Jäin silti miettimään että millä tavalla se sitten oikein käytännössä eroaa kantoliinasta?
Kantoliinaa ei pueta paidan alle ja pidetä siinä alastonta vauvaa. Tossa ollaan ihan iho ihoa vasten. Saman asian kyl ajoi miehellä se että vauva oli paidan alla ja mulla sairaalakaavun alla tai sylissä peiton alla.
Hmm... kyllä mulla on ollut vauva pelkässä vaipassa kantorepussa, niin että itelläni oli vaan imetysliivit alla. Vaan eipä silti, sairaalassa sitäkään ei ois kyllä tarvittu vaan kotona vasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ihokontaktitopista juu... Kaikkea sitä uutta oppii!

Jäin silti miettimään että millä tavalla se sitten oikein käytännössä eroaa kantoliinasta?
Kantoliinaa ei pueta paidan alle ja pidetä siinä alastonta vauvaa. Tossa ollaan ihan iho ihoa vasten. Saman asian kyl ajoi miehellä se että vauva oli paidan alla ja mulla sairaalakaavun alla tai sylissä peiton alla.
Miksei kantoliinaakin voi pukea paidan alle ja pitää siinä alastonta/pelkästään vaipoissa olevaa vauvaa?
 

Yhteistyössä