kenellä ollut noita ihrakuoriaisia vai mitä lie

  • Viestiketjun aloittaja sire
  • Ensimmäinen viesti
sire
Alan kallistua että meillä niitä on..ensin näkyi vain keittiössä ,nyt makkarissa ja tänä aamuna tytön petillä...olen lueskelleut netistä että äärimmäisen vaikea saada pois,onko KETÄÄN kuka olisi onnistunut hävityksessä?meillä siis 7 v vanha 7 asuunon rivari kyseessä.elukoita ei ole laumoittain muutamia yksittäisiä...ainakin toistaiseksi...
 
jep
Aikoinaan asuttiin vanhassa talossa, josta ne ovat kulkeutuneet muuttojen mukana VUOSIA.
Olen siivonnut, myrkyttänyt.. Aina niitä jostakin kolosta löytyy, juuri kun on luullut että niistä on päästy.
Pitäisi tilata myrkyttäjä myrkyttämään koko talo, mutta kun vuokranantajat eivät ole kiinnostuneet maksamaan, minkäs teet.
Tosin asumme nytkin vanhassa talossa, ja täälläkin niitä oli ihan omasta takaa.
Mä inhoon niitä, ja minulle on kehittymässä todellinen elukkakammo.
 
vieras
No mä olen nähnyt joskus meidän asunnossa noita, lattialla vipeltäneet. Viiden vuoden sisään ehkä 3 osunu silmään ja olen hävittäny heittämällä vessanpönttöön. Ei meillä sen hankalampi ole ollut hävittää.
 
vieras
Kyllä ne saa hävitettyä, mutta oli ison työn takana. Meillä siivottiin ullakko. Eli jos on ullakolle päässyt hiiri, lintu tms. ja heittänyt veivinsä, niin tykkäävät kuoriaiset niistä. Muutenkin talo siivottiin ja raivattiin vimosen päälle ennen myrkytystä. Rivarissa se huono puoli, että pitäs kyllä koko rivitalo myrkyttää, jos meinaisi päästä kokonaan eroon.
 
No meillä niitä välillä tupsahtelee johonkin yksittäisiä kappaleita. Syksyllä ja keväällä eniten. Luulen että ne viihtyy tuolla käyttö ullakolla, kun sinne menee välistä hiiriä, jotka sinne kuivuu ja niistähän ne tykkää :x
Ärsyttäviä |O . En ole kylläkään myrkyttänyt.

Täällä maaseudulla kun asutaan, niin joka syksy tonne käyttöullakolle aina jostakin hiiri pääsee :x
 
tintura
Nuo ihrakuoriaisethan viittyy liassa, ruoantähteissä ja pölyssä.
Niin että siivoamalla niistä pääsee.
Meillä aina joskus joku vilisee, mutta kun siivoaa taas jokapaikan kunnolla niin ei näy kuukausiin..
 
sire
Alkuperäinen kirjoittaja tintura:
Nuo ihrakuoriaisethan viittyy liassa, ruoantähteissä ja pölyssä.
Niin että siivoamalla niistä pääsee.
Meillä aina joskus joku vilisee, mutta kun siivoaa taas jokapaikan kunnolla niin ei näy kuukausiin..
nyt täytyy kyllä sanoa että liasta meillä ei voi olla kyse,olen oikea fanaattinen siivoaja,meillä ei ole ikinä likaista...siivoilin nuo keittiön kaapitkin nyt sumutteen laittamisen yhetydessä ja ei siellä ollut edes pölyä,,mutta ainapa noita jostakin sikiää*huokaus*
 
vieras
Meille tuli nuita vyöihrakuoriaisia ekan kerran tämän kesän aikana, kolme kertaa on myrkyttäjä käyny myrkyttämässä. Sanoi, että niitä ei ole talven aikana, kun tulee niin kylmä. Saattavat myrkyttäjän mukaan kadota talven jälkeen kokonaan pois, toivottavasti niin käy! On ne sen verran ärsyttäviä otuksia, vaikka niihin kyllä "tottuu".
 
Meillä oli niitä kans ja syyksi paljastui rossipohjan sisään, purujen sekaan kuollut rotta, yök. Purut kun vaihdettiin niin ei oo sen jälkeen näkyny. Ei varmaan tämä vastaus auttanut sua yhtään, mut jos teillä on niitä ällötyksiä koko ajan sisällä, niin todennäköisesti joku elukka on kuollut rakenteisiin, valitettavasti. Ihrakuoriaiset tykkää myös asustella villa- ja turkisvaatteissa. Ja roskikset kannattaa tyhjätä tosi usein, ne käy siellä herkuttelemassa lihanjämillä. Mä soitin paikalliseen ympäristökeskukseen sillon aikanani ja sieltä ne neuvoivat jonkun myrkynkin mutta en muista enää sen nimeä.
 
Meillä on jotain ötököitä, turkiskuoriaisia kai :x
Eihän ne lähde millään. Pitäisi kuulemma myrkyttää koko talo ja naapuritalot myös, ja silti ne tekee paluun jossain vaiheessa |O
Onneksi niitä näkee vain satunnaisesti. Tänään tosin murhasin kaksi kuoriaista :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvokki:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Mitäköhän on sellaset ruskeat puikulan näköset ötökät?meillä on niitä vaatehuoneessa nyt nähty muutama.
Minkä kokoisia? Jos aika isoja 1,5 cm ja ylikin, ovat ehkä rohmukuoriaisia.
nää on arviolta n.1 sentin pitusia luikkuja.

Jos ne luikut ovat turkis- tai ihrakuoriaisen toukkia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvokki:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:
Mitäköhän on sellaset ruskeat puikulan näköset ötökät?meillä on niitä vaatehuoneessa nyt nähty muutama.
Minkä kokoisia? Jos aika isoja 1,5 cm ja ylikin, ovat ehkä rohmukuoriaisia.
nää on arviolta n.1 sentin pitusia luikkuja.

Jos ne luikut ovat turkis- tai ihrakuoriaisen toukkia?
Voihan ne kyllä olla toukkiakin,pitää yrittää seuraavalla kerralla kun näkyy niin tihrustaa paremmin
 
:x Meidän edellisessä asunnossa oli jotain ällöttäviä valkoisia ja mustia toukkia. Täällä ei onneksi ole mitään. Vähän pelkäsin, että tulevatko muutossa mukana, mutta ei ole näkynyt.

Ja jos asuu kerrostalossa, niin koko talo pitää myrkyttää, ei riitä että myrkyttää vain yhden asunnon. Ne leviävät kaikenmaailman rakojen ja viemäreiden kautta taas muuten joka asuntoon.
 
täti-K
Muutettiin keväällä tähän asuntoon ja silloin näkyi vain sokeritoukkia vessan lattialla. Syksyn aikana yksi turkiskuoriaisentoukka ilmestyi hellalle ja jonkin ajan päästä toinen pöydälle.
Joulun jälkeen löytyi 5 hellan päältä ja jopa sisältä uunista. Silloin soitin isännöitsijälle kun otin madot purkkiin ja he veivät matopurkin mukanansa. Ei ole kuulunut että aikoisivat tehdä asialle jotain.

Nyt erehdyin syömään leipää ja katsomaan toisen leivän toista puolta ja matohan se siellä vipelsi. Rupesi vähän oksettamaan. Hyi. Huomenna soitan kyllä isännöitsijälle että tekevätkö asialle jotain. Muuten lähden kyllä nykimään tästä asunnosta. Toivottavasti madot ei muuta mukana :S
 

Yhteistyössä