Kenellä on kokemusta Ketipinor lääkestä?

myös vieras
[QUOTE="vieras";24285198]Lehdessä just luki, että Ketipinor aiheutti 25 kuolemantapausta viime vuonna. Eikä kyse ollu mistään yliannostuksista, vaan lääkkeen haittavaikutuksesta.[/QUOTE]


Linkkiä, missä lehdessä??
:O
 
ajolie
Dear people...persons who take all kinds of neuroleptics just because you can't sleep, please....for your own sake....STAY AWAY FROM THESE MEDICINES. You get so bad sideeffects from them that its not worth if you have some sleepingdisorder or insomnia. These neuroleptics you are talking about are only for people who have severe psychological problems such as diagnostisized
 
ajolie
Schizophrenia, very bad bipolarity and other very difficult to treat psychlogical diagnoses!! The sideffects will ruin you after a time of consuming these medicines. Try to let your brain stay pure from all kind of chemical substances that do bad effect on your brain and body. So please, do yourself a big favour!!!! Find out everything about the medicines your doctors prescribe to you....and analyse the situation.....ARE YOUR PROBLEMS BIG ENOUGH TO START TAKING A MEDICINE THAT CAN MAKE YOUR LIFE WORSE THAN IT IS FOR THE MOMENT AND CHECK FOR BETTER ALTERNATIVES!! NAMASTE, ajolie
 
Kirkko
Eka kerta kun nappi on osunu kohdalle ei sivu vaikutuksia dokous lähes stop jos ei Kyösti lääkettä olisin hoidos tai suljetulla thai linnassa paha ero takana toivottavasti lekurit kuuntelee ei pöhnää lääkitys 300 m jos joku kenellä Ky lääkitys olisi kiva keskustella proidin kone ennakoiva TPS ei hallussa
 
vieeras
Mä olen käyttäny Ketipinoria 6 vuotta, päiväannos vaihdellut 25 mg:stä 300 mg. Tällä hetkellä 100 mg iltaisin nukkumiseen. Rauhottavana lääkkeenä voi käyttää päivälläkin 25-50 mg. Kyl tää kevyempi lääke on kun joku Temesta/Opamox, joita niitäkin olen käyttänyt.

En ole skitsofreenikko, vaan muuten herkkätunteinen ja valvomiseen sekä ahdistukseen taipuvainen, yhden lapsen puoliyksinhuoltaja.

Mun mielestä turvallinen lääke, eikä tee oireita, vaikka joku ilta ottaisi puolikkaan annoksen jos tietää ett pitää aikaisin herätä ja kova päivä edessä.

Olen kiitollinen ett lääkäri määräsi mulle just ton lääkkeen. Masennuslääkkeet ne vasta voimat viekin, Mirtazapin esim ei sopinut mulle yhtään.
 
"vieras"
Eka kerta kun nappi on osunu kohdalle ei sivu vaikutuksia dokous lähes stop jos ei Kyösti lääkettä olisin hoidos tai suljetulla thai linnassa paha ero takana toivottavasti lekurit kuuntelee ei pöhnää lääkitys 300 m jos joku kenellä Ky lääkitys olisi kiva keskustella proidin kone ennakoiva TPS ei hallussa
käytsä usein täällä palstalla, ootko onneton, onnetonjoulupukkikoki?
 
"vieras"
Äkillinen lopettaminen on ainakin vaarallista, käyttö lisää myös sydäninfarktiriskiä. Mutta kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Siksi ei kannata käyttää viihdetarkoituksessa päihtymiseen.
 
vieras^^
Ite oon ketipinoroa käyttänyt vasta vajaat kaksi ja puoli kuukautta, mut oon ollu tosi tyytyväinen lääkkeeseen. Ketipinor määrättiin miulle ahdistukseen ja unen saantiin, 100 mg illalla ennen nukkumaanmenoa. Epäilty on kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta lääkäri pitää todennäköisempänä skitsofreniaa. Diagnoosi yhä kesken ja kesiä nähty kuusitoista kertaa. (Toisinsanoen, oon 16-vuotta)
 
nukkumatti43243
Tavallisia nukahtamislääkkeitä tulee käyttää unettomuuteen tai sitten vain kärsiä unettomuudesta. Ketiapiinin tapaiset epätyypilliset antipsykoottilääkkeet vaurioittaa pidemmän päälle selkäydintä ja niistä on todella vaikea päästä eroon nukahtamisvaikeuksien takia. Lääke kuitenkin tulee lopettaa ja se voidaan usein lopettaa 3-4 kuukaudessa unettomuudesta kärsien.

About seroquel use, doses and withdrawal

Pieneen unettomuuteen ei ketiapiiniä tule KOSKAAN syödä ja lääke tulee lopettaa mahdollisimman pikaisesti.

Psychiatric Drug Facts with Dr. Peter Breggin - Psychiatric Drug Withdrawal

Tiedän yhden ihmisen joka kuoli seroquel riippuvuuteen.
 
"Teija"
Älä lopeta ketipinor lääkettä noin vaan. Olen ollut ilman 2 päivää, on vieroitusoireet. Vapinaa, pahaa oloa, ei nukuta, ei nälkä. Mutta kestän ne, jos pääsen lääkeestä irti, jota olen syönyt 10 vuotta.
 
Omdoredoge
Mulla määrätty joskus ahdistukseen kun ollut n. 24-v. Oli jotenkin sumuinen olo ja tunne, että turruttaa tunteita, olin tosi huonossa kunnossa, mies oli väkivaltainen ja pelko päällä koko ajan.

Nyt dg traumaperäinen stressihäiriö ja dissosisaatiota ( lapsuuden traumasta-hyväksikäytöstä seuraamus), ja kun olen aloittanut terapian, ahdistus ja paniikkihäiriöt nousi pintaan +Vaikeus nukahtaa iltaisin.

En muista, että paino ois viimeksi noussut, joillakin nousee. Itsellä mennyt 40mg ennemmin.
5pv käyttänyt nyt, kun aloitettiin uudelleen. Menee puolikans 25 mg, eli pieni aloitusannos, joka nostetaan 2vk-4vk kuluttua ad. 25mg. Lihasnykäyksiä, ahdistunutta oloa, itsemurha-ajatuksia, epätodellisuuden tunnetta on tullut. Pakkausselosteessa lukeekin, että (kuten muissakin asennuslääkk.) voi pahentaa oireita ja tasaantua 2vk kuluttua, jolloin myös teho alkaa näkyä.

Ainakin kokeilen. Tiedän kaksi nuorta 18v.ja 16v. joille tämä PTSD:n hoitoon (ahditukseen ) menee, ollut hyvä vaste, millään muulla kokeillulla lääkkeellä ei ollut vastetta. Nuoten äiti on farmaseutti, eikä pitäyt yhtään pahana lääkkeenä, vaikka yl.ei nuorilla mene ko.lääke.
 
Minkälaisia oireita tuli lääkkeen aloitettuanne vai selvisittekö ilman?

Minulla aloitettiin 25mg iltaisin ja tarvittaessa päivisin sama ahdistukseen. Nukuttua sain hyvin, mutta päivisin lääke alkoi nukuttamaan liikaa, joten ilta annostus nostettiin 50mg 10pv:n ajan ja sen jälkeen jatkuu 25mg x2. Eilen otin ensimmäisen ja tänään aamulla tuli raajojen puutumista, pyörryttävä ja oksettava olo, voimaton kroppa ja sitten kroppa alkoi reagoida paniikkikohtauksin. Muilla ollut samanlaista ja helpottiko milloin?
 
vierailija1972
Aika hullua et täällä jotkut jopa yllyttää käyttämään neuroleptejä rauhoittavana ihan vain mielihyvän tunteesta!? Kyse on todella vaarallisesta lääkkeestä pitkään käytettynä ja seuraukset aivoreseptoreissa tapahtuviin muutoksiin ja vahinkoihin ovat peruuttamattomia. Kyseistä lääkettä ei tulisi koskaan aloittaa ellei kyseessä sitten vaikea skitsofrenia tai bipoplaarisuus. Tässä lainaus yhdestä tuhansista, jotka lopettaneet vielä kun pystyy! (lisää tarinoita: Ketipinor lopetus 24)

Käytin Ketipinoria noin 8 vuotta. Annos vaihdellut 200-400 välillä, suurin osa ajasta annos 350mg. Lääke minulla "mielialaa tasaamaan", ei siis unettomuuteen. Lopetin ja aloitin uudestaan kolmeen otteeseen. En kuollut.

Äkkirykäisyllä lopettamisesta seurasi sanoinkuvaamaton tuskaisuus, nukkumisvaikeudet, hirvittävä koko kehon kutina/polttelu, tunne sekoamisesta En kokisi uudestaan.

Lopulta irrottauduin lääkkeestä suurella maltilla vähentämällä annosta pienen pieniä määriä noin neljän kuukauden ajan. En kysellyt lääkärin mielipidettä asiaan. En kuollut (taaskaan). Nukun yöni sikeästi, kuten ennen vanhaan. Vieroitusoireet kestivät kohdallani koko alasajon ajan ja noin kuukauden sen jälkeen.

Mikä omalla kohdallani oli olennaista onnistuneessa lopetuksessa?

-lopettamisajankohta (ei stressiä, ei suurten elämänmuutosten keskellä)

-vieroitusoireiden sietäminen (massiiviset painajaiset, pelkotilat, mielialojen vaihtelu, ajatusten outous ja jumitus yms.)

-ystävän ja päiväkirjan tuki (etenkin nukkumaanmenot vaikeita pelkojen vuoksi, ystävä usein yökylässä)

-kehon ja mielialan hoitaminen itseäni kuuntelemalla, ei oppikirjojen käskyjen mukaan (alkoholin välttäminen,lepo, liikunta, ravinto, lisäravinteet kuten E-EPA ja karnosiini, siten kuin ne hyvältä tuntuivat)

-herkkyyden hyväksyminen: olen psyykkisiltä ominaisuuksiltani se sama joka olin ennen lääkkeiden käytön aloittamista, voin suhtautua itseeni rakastavasti

-neurolepteistä kertovien kauhutarinoiden välttäminen

-kannustava kirjallisuus aiheista "kuka olen, miksi olen täällä, miten voisin tehdä ajatuksistani ystävällisempiä"

Aloittaisinko neuroleptien käytön uudestaan? En. Miksi? Koska vuosien jälkeen pystyn taas itkemään, koen mielenrauhaa ja tyyneyttä, olen jälleen elossa sanan syvällisimmässä merkityksessä. Kuulen taas sydämeni äänen, koen riemua olemassaolostani.
 
Keti 25mg
Ketii voi unettomuuteen ottaa max.50 mg. Isompi annos toimii enintää viikon. Sitten pitää taas nostaa. Paska lääke isoilla annoksilla. 20 vuotta käyttänyt. Nyt enäää 25 mg.
 
vierailija
Itsellä tällä hetkellä ketipinor 800-1000mg per ilta. Haluaisin vaihtaa johonkin nukahtamislääkkeeseen mutta lääkäri toteaa että niihin jää koukkuun. Ketipinoriin ei sitten jää kun uni reseptorit on tuhottu?
 

Yhteistyössä