kenellä vanha talo?? JA

  • Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti
Karuski
mun kaverilla on..mutta niillä ei ole vessaakaan sisällä..ja kotona kaksi pientä lasta äidin kanssa..

..mun mies ja rakennusmestari kumpikin sanoi,että nyt ekana lähdetään rakentamaan ulkovuorta kuntoon..siinä osittain vain tuulensuojalevyt..ja laitetaan ukot tekemään peseytymistiloja..ja sit lähdetään tekemään yläkertaa asuttavaksi..

likka sit aloitti yläkerrasta..ja koht on vuosi mennyt..
 
Karuski
me puurettiin sisäsauna ja vanha kylppäri pois ja tehtiin tilalle khh ja suihkutila..ja on muute näppärän näköinen :) kesällä alettiin purkutyöt..ja kesä ja syksy peseydyttiin ulkosaunassa ja mä pesin pyykit äidilläni..itsenäisyyspäivänä päästiin eka kerta omaan uuteen suihkuun :)
 
no meillä on kyllä sisävessa ja suihku inessä, mutta harvoin käymme suihkussa. pihasaunaan tulee sähköt, muttei vesi. mies kantaa tonkalla vedet talvella ja kesällä letkulla lasketaan vesi.
 
Karuski
mäkin olen aatellut,että jos olis syntynyt taloon,jossa ei tulis lämmin vesi sisälle, ni sitä ajattelis erilailla..mutta kyllä mä tykkään,että kun tuolta ulkoa tulee, ni pääsee näillä kylmyysasteilla kuumaan suihkuun..

mä voin luopua jostain muusta, mutta en suihkusta enkä sisävessasta..

meil siin samassa rempassa tehtiin vessa uusiksi..joten jouduttiin käyttämään kemiallista vessaa :(
 
katja
meillä oli vanhassa talossa pihalla sauna:)
asuttiin siinä melkein kymmenen vuotta ja käytiin ihan säännöllisesti pesulla.
Suihku tosin oli sisällä,mutta sitä ei käytetty vaan käytiin pesulla ulkosaunassa!
Nykyäänkin kaipaan paljon pihasaunaa:(
 
Meillä oli reilut viisi vuotta ainoa peseytymispaikka ulkosauna. Vessa oli toki sisällä ja lämmin vesi tuli keittiöön ja vessaan. Ilman lämmintä vettä ja sisävessaa en olisi suostunut tähän muuttamaan, mutta kyllä siellä ulkosaunassa oli ihan kiva käydä pesulla. Jos ei jaksanut lämmittää saunaa, niin vessan bideen kanssa sai kyllä lavuaarissa pestyä hiukset ja kainaloita ym. pesaistua. Suihku löytyy kyllä nykyään ja onhan se kiva olla olemassa, etenkin lasten kanssa :)
 

Yhteistyössä