Kenelle teillä ''kuuluu'' auton siivous,pesu,vahaus?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä olen pessy ja siivonnu oman/perheeni auton nyt kauttaaltaan. Ja olisin vahannukkin jos olis ollu vahaa millä vahata.
Mut siis meillä tuo auto kuuluu minulle. Mies ei takuulla laita tikkuaristiin. Ajaa kylläkin. Omaa autoa ja työkoneita pesee ja puunaa harva se päivä.
 
"hmm"
vaihtelevasti, taloudessa kaksi autoa, yleensä mies pesee ulkopuolelta ja minä sisäpuolelta, välillä mies omaa autoaan siistii sisältä ja minä joskus huuhtaisen letkulla autoni ulkopuolelta. eli meillä ei siis varsinaista työnjakoa ole noissa autonsiivoushommissa.
 
"vieras"
Se pesee ja siivoaa jolla on aikaa, voimia ja kiinnostusta, monesti tehdään yhdessäkin. Sama koskee isoa osaa muistakin koti- ja pihatöistä. Auto on miehen ja mulla ei ole korttiakaan.
 
"Piika-äiti"
Sehän on perheiden sisäinen asia miten kodin piirissä olevat työt jaetaan, ei se sen enempää kuulu tai ole kuulumatta kenellekään.
Meillä autot pesee ja puunaa teinitrion jäsenistä joku pientä korvausta vastaan. Aikana ennen heitä autoa pesi ja imuroi se, jolla siihen sattui olemaan aikaa tai joka huomasi siivoustarpeen.
 
"minä"
Meillä autonpesu ei "kuulu" miehelle, mutta mies saa jotain kumman kiksejä siitä, että puunaa vähän väliä koko perheen autot. Suoraan sanoen vähäisempikin puunaus riittäisi. Ärsyttää, kun mies jynssää niitä autoja ja sitten saan koko ajan kuulla, kuinka taas oli siellä ja siellä naarmu tai taas löyty karkkipapereita. Hitto vie, kun nykyään saa jo omalla autollaan ajaessa "pelätä" sen kolhimista/likaamista, sillä se miehen marmatuksen kuunteleminen on rasittavaa!
 
Mies puunaa autot, vahaus, puhdistus, imurointi, kiillotus ym. autoon liittyvät asiat on sen lempiharrastuksia...

Ja niin kuin jo Neith sanoi, niin jäisi meilläkin autot aika törkeeseen kuntoon jos tuo "vastuualue" mulle siirtyisi :D
 
Pääasiassa minä hoidan oman autoni pesun, vahauksen , katsastuken ja tankkauksen sekä imuroinnin ja mies omansa. Huoltoon vien myös itse oman autoni.
Mun autoon mies lisäksi vaihtaa polttimot ja renkaat ja jos on jotain pientä, niin myös ne.
 

Yhteistyössä