kenellekään käynyt näin?

että ensiksi kerrotaan että kummassakaan ei ole mitään vikaa, sitten kun piti soittaa jatkosta, niin toinen lääkäri sanoo että miehen siemenneste onkin heikkolaatuista? sitten kun yrittää kysyä että minkä ihmeen takia meille sitten kerrottiin että kaikki ok, niin ei saa mitään vastausta, vaan lääkäri ohittaa koko tilanteen.

Sit ei mun jakoon mene että miten ihmeessä ne on jälkeenpäin voinut todeta että sperma heikkolaatuista, jos analyysi kerran oli valmis kun kävimme vastaanotolla, ja kummasakaan ei ollut mitään vikaa....tutkiiko ne oikeesti asioita vielä tämän jälkeen? ja minkä takia meille ei olla soitettu jos jotain vikaa on löytynyt...

Potilas asiamiehelle jo soitin, valitus tästä lähtee! Enpä olisi uskonut että TYKS:ssä näin tylyjä lääkäreitä on!

Harmittaa niin vietävästi kun meille sanottiin että kaikki kunnossa, ja sitten ei olekaan...
 
Kuulostaa ihmeelliseltä, kyllähän teille pitäisi kertoa, mikä on epänormaalia, jos kerran asia otetaan esille..
Toki esim. siemennesteen viitearvot ovat vaihtelevia, ja mikä jonkun lääkärin mielestä on "epänormaalia", voikin olla toisen mielestä ihan normaalia siinä mielessä, että sen vaikutus hedelmällisyyteen on todennäköisesti pieni.. jos kyseessä onkin teidän tapauksessanne tällainen lääkärikohtainen tulkintaero..
Ettekö ole saaneet itsellenne mitään tutkimustuloksia kirjallisina?
 
Meille kävi päinvastoin. olimme vuosia sitten yksityisellä hoidossa ja siellä lääkäri sanoi, että näyte on siinä ja siinä onko edes hyvä, että nyt kannattaa pakastaa näyte ettei seuraava näyte olisi huono. Miehellä lääkitys. Nyt ollaan yleisellä puolella hoidossa ja näytin lääkärille ensimmäisen testi tuloksen niin hänen mielestä se oli kunnossa. Eli tuli vähän rahastus mieleen yksityisellä puolella. siis näkemys eroja on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 22:53 tiinu83 kirjoitti:
että ensiksi kerrotaan että kummassakaan ei ole mitään vikaa, sitten kun piti soittaa jatkosta, niin toinen lääkäri sanoo että miehen siemenneste onkin heikkolaatuista? sitten kun yrittää kysyä että minkä ihmeen takia meille sitten kerrottiin että kaikki ok, niin ei saa mitään vastausta, vaan lääkäri ohittaa koko tilanteen.

Sit ei mun jakoon mene että miten ihmeessä ne on jälkeenpäin voinut todeta että sperma heikkolaatuista, jos analyysi kerran oli valmis kun kävimme vastaanotolla, ja kummasakaan ei ollut mitään vikaa....tutkiiko ne oikeesti asioita vielä tämän jälkeen? ja minkä takia meille ei olla soitettu jos jotain vikaa on löytynyt...

Potilas asiamiehelle jo soitin, valitus tästä lähtee! Enpä olisi uskonut että TYKS:ssä näin tylyjä lääkäreitä on!

Harmittaa niin vietävästi kun meille sanottiin että kaikki kunnossa, ja sitten ei olekaan...
Onpa kurjaa...
Mutta ihmisiä ne ovat lääkäritkin.
Sperma-analyysi tehdään spermalaboratoriossa ja tulokset tulkitsee lääkäri. Onhan voinut tulkinnoissa kahdella lääkärillä ollut mielipide-eroja jos analyysi ollut viiterajoilla. Tai onko mahdollisesti väärän ihmisen tutkimustulos joutunut teidän papereihin... Tiedä häntä, kaikki on maailmassa mahdollista kun ihmiset tätäkin työtä tekevät.
Vaikea on tietysti sen jälkimmäisen lääkärinkään ensimmäisen sanoimisen perusteisiin vastata kun eri ihmisiä ovat.
Potilasasiamies on Sinun oikeutesi ja eiköhän asia selviä Sinulle sitä kautta.
Uskon kyllä että tuollainen harmittaa koska lapsettomuusasia on varsin tunteitaherättävä.
SItä ihmettelin ettet saanut spermatutkimuksen tulosta itsellesi.
Minä sain kyllä kun pyysin ja aina ovat lääkärin yhdessä minun kanssani niitä vastauksia läpi käyneet jne.
Ikävää että sait kokea tuollaista, mutta toivotaan että jatkossa paremmin.
Itse olen asioinut samassa hoitopaikassa kolmisen vuotta ja minulla positiiviset kokemukset henkilökunnasta.
 
Aina ei asiakas jaksa ymmärtää jos omalle kohdalle osuu, en minäkään.
Mutta lääkäritkin ovat ihmisiä.

Todennäköisesti tämä teitä hoitanut lääkäri ei ole niin kokenut alallaan. En usko että näihinkään on täysin suoraviivaisia oikeita vastauksia. Kokemuksen myötä lääkäreille tulee lisää näppituntumaa asioihin ja osaa tehdä paremmin oikeita johtopätöksiä.

Tämä toinen lääkärikin on ollut hankalassa asemassa, koska hänen täytyy olla korrekti asiakasta eli sinua kohtaan mutta myös ammattinsa toista edustajaa kohtaan. Ei toinen lääkäri voi mennä arvostelemaan suin päin kolleegaansa asiakkaalle, vaikka se ehkä asiakkaan mielestä oli oikein.

Minä olen huomannut, että on usein yhtä monta mielipidettä kuin on lääkäriäkin ja asiakkaan vastuu on suuri, liian suuri.
Mutta haluaisin muistuttaa että lääkärin työ on todella vaikeaa ja paljon pitää osata/tietää. Ja todellakin oikeita vastauksia ei aina ole, tai kukaan ei osaa niitä sanoa.

Valittaa pitää, kun on aihetta. Ja tsemppiä teille. Tavallaan tuo syy voi olla helpotuskin, jos saatte oikean hoidon.

Jos syytä ei "löydy", sekin on todella raastavaa ja oikeita hoitoja voi olla vaikeata antaa.

Eiköhän asiat lähde tuosta sujumaan, toivotaan
:flower:
 

Yhteistyössä