Kenen kuolleen julkkiksen herättäisit henkiin?

  • Viestiketjun aloittaja "maatuska"
  • Ensimmäinen viesti
........
[QUOTE="Jeba";26537253]Kurt Cobain

Jim Morrison

John Lennon

Freddie Mercury[/QUOTE]

Mulla olisi just sama lista. Etenkin Freddien ja Lennonin kohtalot oli surullisia, kun eivät omilla sekoiluillaan itse aiheuttaneet kuolemiaan, vaikka päihteitä varmaan käyttivät hekin. Jos saa sanoa vain yhden, niin Freddien herättäisin. Hän oli niin lahjakas (muiden listalla olevien lahjakkuutta yhtään väheksymättä) ja arvelen, että hänellä olis ollut Queenin kanssa vielä paljon annettavaa.
 
.....
[QUOTE="trolli";26541004]John Lennon. Jeesus. Tai sitten joku ihan random tyyppi keskiajalta kertomaan millaista se oikeasti oli. :D[/QUOTE]

Toi Jeesus olis kyllä aika kova juttu. Todistettavastihan hän on ollut todellinen historiallinen henkilö, mutta olis kiinnostavaa nähdä, uppoaisko nuo Jumalan poika -jutut nykyihmisiin samalla tavalla kuin entisaikojen ihmisiin. Tyypin vois pistää kävelemään veden päällä ja käskeä muuttamaan veden viiniksi sun muuta jännää ja katsoa, pystyykö hän siihen ilman vilunkipeliä.
 
"vieras"
Toi Jeesus olis kyllä aika kova juttu. Todistettavastihan hän on ollut todellinen historiallinen henkilö, mutta olis kiinnostavaa nähdä, uppoaisko nuo Jumalan poika -jutut nykyihmisiin samalla tavalla kuin entisaikojen ihmisiin. Tyypin vois pistää kävelemään veden päällä ja käskeä muuttamaan veden viiniksi sun muuta jännää ja katsoa, pystyykö hän siihen ilman vilunkipeliä.
Mun käsitys on että Jeesus eläessään ei itse julistanut varsinaisesti olevansa Jumalan poika vaan oli opettaja/julistaja joka sai aikaan kansanliikkeen ja paljon seuraajia ja seuraajat kirjoittivat tarinat jumaluudesta - ja niin legendat rupesivat elämään omaa elämäänsä.
 
"trolli"
[QUOTE="vieras";26541809]Mun käsitys on että Jeesus eläessään ei itse julistanut varsinaisesti olevansa Jumalan poika vaan oli opettaja/julistaja joka sai aikaan kansanliikkeen ja paljon seuraajia ja seuraajat kirjoittivat tarinat jumaluudesta - ja niin legendat rupesivat elämään omaa elämäänsä.[/QUOTE]

Jeesus oli aikansa hippi. Taatusti ihana ihminen. :) Toi jumalanpoika-höpötys on myöhemmin kirjoitettua legendaa..
 
Mulla olisi just sama lista. Etenkin Freddien ja Lennonin kohtalot oli surullisia, kun eivät omilla sekoiluillaan itse aiheuttaneet kuolemiaan, vaikka päihteitä varmaan käyttivät hekin. Jos saa sanoa vain yhden, niin Freddien herättäisin. Hän oli niin lahjakas (muiden listalla olevien lahjakkuutta yhtään väheksymättä) ja arvelen, että hänellä olis ollut Queenin kanssa vielä paljon annettavaa.
Freddie Mercuryhan kuoli AIDSiin. Taisi saada sen niistä homosuhteistaan. Kyllä ihan itse "aktiivisesti" haki sairauden itselleen. Surullista tosin se, mutta huolehtimalla paremmin asioistaan tuskin olisi koko hi-virusta saanut.
 
---------
Freddie Mercuryhan kuoli AIDSiin. Taisi saada sen niistä homosuhteistaan. Kyllä ihan itse "aktiivisesti" haki sairauden itselleen. Surullista tosin se, mutta huolehtimalla paremmin asioistaan tuskin olisi koko hi-virusta saanut.
Arvasin, että joku tarttuu tuohon AIDS-juttuun, kun puhuin siitä ettei kuolemat ollut itseaiheutettuja. Tavallaan se joo Freddien kohdalla oli itseaiheutettu, en vain osannut muotoilla asiaani paremmin. Tuskin Freddie kuitenkaan hakemalla haki mitään sairautta itselleen saati halusi sairastua, vaikka omilla toimillaan sen hi-viruksen saikin. Luulen kuitenkin, että se johtui varomattomuudesta ja tietämättömyydestä.

Cobainin ja Morrisonin kohdalla päihteiden käyttö ja sekava elämäntyyli ennustivat varhaista kuolemaa. Luullakseni heidän elämänsä oli itsetuhoisempaa kuin Mercuryn, Mercuryn sairastumista ja kuolemaa pidän jotenkin vain huonona tuurina. Sitä yritin tossa aikaisemmin ajaa takaa.
 
"vieras"
Freddie Mercuryhan kuoli AIDSiin. Taisi saada sen niistä homosuhteistaan. Kyllä ihan itse "aktiivisesti" haki sairauden itselleen. Surullista tosin se, mutta huolehtimalla paremmin asioistaan tuskin olisi koko hi-virusta saanut.
Tai sitten sai sen ihan vain huonoa tuuria tai tietämättömyyttään. Sanotko myös jokaisesta syöpään kuolleesta, että itse aiheutti kun söi lisäaineita/käytti kännykkää/asui kaupungissa jne.?
 

Yhteistyössä