Kenen lapselle on annettu vesirokkorokote ja onko se estänyt sairastumisen?

Olen jo pitkään pähkäillyt rokotutanko lapseni. Olen jonkin verran lukenut aiheesta ja tiedän, että lievään vesirokkoon voi silti sairastua. Oletteko olleet tyytyväisiä, että otitte rokotuksen?
 
?
Meillä myös rokotettu ja ei ole ollut jälkitauteja tai edes vesirokkoa lievänä. Olemme olleet 4 kertaa perheissä kylässä jossa vesirokko tartuntavaiheessa. Muistattehan, että tytöille suositus on että annettaisiin ko. rokote kaksi kertaa. toinen pikkusena ja toinen yli 12v. Meilä poikia, mutta ajattelin antaa heillekin sen kaksi annosta.
 
ei turhaa
Otettiin rokotus lapsen ollessa 2 v ja sairasti erittäin lievän, kuumeettoman vesirokon 9 kk:n kuluttua, kun tarhassa riehui vesirokko. Alle 15:lla näpyllä selvittiin ja tauti kesti kolme päivää. Joten rokotus lievensi reilusti tautia. Kummityttö sairasti myös rokotuksesta huolimatta.
 
vieras
Olen hankinnut lapsilleni vesirokkorokoteen, enkä ole katunut! Muistaakseni kyseinen rokote on tulossa myöhemmin yleiseen rokotusohjelmaankin, en nyt mene vannomaan, mut näin ,muistelen.
 
Tää kiinnostaa muakin, sillä kukaan kolmesta muksusta ei ole sairastanut sitä (iät 3-10v). Tosin kerran vanhin sai muutamia vesikelloja ja oli sairaanoloinen muutaman päivän ja kouluterkka sanoi että saattais olla vesirokko, mutta kun moista ei tullut muille muksuille niin en usko että oli edes lieväoireista rokkoa :/
 

Yhteistyössä