Kenen muun lapset ei lähde kerjuulle?

[QUOTE="Joopa";25990442]Niin siitähän tossa on kyse ei muusta :D[/QUOTE]

no mistähän muusta siinä on kyse? Jos sitä tehtäisiin ihan pelkästään virpomisen ilosta niin eikö voisi käydä vaan virpomassa, antaa sen oksan ja mennä pois pyytämättä rahaa/herkkuja?
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
"vieras"
Meillä mennään vasta lankalauantaina ja ihan vain tuttujen ja naapurien luo. Ja tokihan ne on almuja, saadaan karkkipäivän karkit taas ens vuodeksi, ku ei oo ittellä varaa niitä hankkia ;)
 
aarne
[QUOTE="Joopa";25990442]Niin siitähän tossa on kyse ei muusta :D[/QUOTE]

No ei ole kyse siitä. Ihan yhtä paljon meillä menee virpojien karkkeihin ku mitä lapset tuo kotiin. Tarkoituksena on virpoa hyvää onnea, pitää yllä vanhoja perinteitä. Tehtäisiin vaikkei siitä "palkkaa" saisi, palkka on hauska lisä. Vähän niinku jouluna tulee syötyä hyvää ruokaa, tiedätkös...

Mä en _ymmärrä_ miten maailmassa voi olla niin vihamielisiä ja pikkumaisia ihmisiä, että jaksavat ilkeillä pienten lasten kustannuksella. Mitä tyydytystä se tuo, että saa vittuilla ja olla paskamainen? Onko elämä oikeasti niin tyhjää? Onko tämä erityisesti suomalaisia vaivaava tauti tämä viha ja inho, kun en ole muualla tämmöiseen törmännyt...?
 
[QUOTE="vieras";25990470]Jos sun pitää se oksa vastikkeetta saada, ota kuule ja hae itte pajunkissoja ja liimaa niihin mitä itte tykkäät![/QUOTE]

ja jos sun lasten täytyy niitä karkkeja saada niin ota kuule ja hae kaupasta niitä lapsilles :)
 
juuuu
[QUOTE="vieras";25990476]Avaatteko virpojille oven?
Mä en.[/QUOTE]

Kyllä avaan ja joka vuosi olen varannut jotain kivaa. Viime vuonna olin niin pettynyt, kun ei ketään käynyt.
 
"tipu"
Virpominen on ihan kiva perinne, mut mun mielestä ei kuulu mennä tuntemattomien ovikelloja soittelemaan, vaan omat vanhemmat ja tutut naapurit, mummot, kummit tms. virvotaan eli ne ketkä on siinä lähellä ja läheisiä. Hyvää Palmusunnuntaita kaikille!
 
"Piparnakkeli"
Ei mennä. Mulle ei sit tänäkään vuonna selvinnyt milloin täällä virvotaan. Kaikki sanoo eriä. Ja se misä itse olen kasvanut, virvottiin jo lankalauantaina. Että antaapa olla.
 
Ei meilläkään
Musta oli lapsena hirvittävän noloa mennä virpomaan ja niissä karmeissa rytkyissä. Muistan vain, miten innoissaan äitini oli ja me muka niin söpöjä. Ja se kun todella pakotettiin, vaikka itse ei halunnut. Äiti vahti nurkan takana, että kans soitettiin ovikelloja. Omat lapset säästän tältä.
 
Ei virvo kuin mummon, 4v ja 6v. Enkä itsekkään ole varautunut virpojiin.
Tuttujen kanssa jos olisi sovittu virpomisjuttua, niin oisin palkat hommannut, mutta en oikein pidä siitä että kierretään tuntemattomien ovilla. En tehnyt niin itekkään pienenä.
Tuossa pihalla pyöri jo tunti sitten lapsia joista vanhin oli jo varmaan seiskalla, oksissa pari höyhentä eikä mitään pukeutumistakaan. Miettivät mihin taloon seuraavana menis.
 
"vieras"
Mua harmittaa kun me ei saada ovikelloo irti, asutaan kerrostalossa ja ovikello toimii sähköisesti, siis tässä on sellanen ovipuhelinsysteemi, joten ei auta kun kuunnella kellon pirinää... mutta onneksi ollaan tässä kohta lähdössä kotoa pois :D siinäkö soittelevat kelloja.
Vähänkö tyhmä tuollainen ovikello.
Toisaalta taas turvallinen jos talossa jotain sattuu niin kenenkään ovikello ei ole pois päältä.
 

Yhteistyössä