Kenen taapero on päivähoidossa?

nyt on siis ikää 1v4kk ja alotti öööö...viime elokuussa, eli n.11kk ikäisenä. Aluks päivät ei ollu kovin pitkiä ja mulla muutenkin paljon vapaapäiviä oli koulusta tuollon syksyllä. Niin ja päiväkodissa on, ryhmässä taitaa tällä hetkellä olla 12 lasta (ihan varma en oo onko kaikki kokopäiväsiä) ja poikani on toisiksi nuorin. Hoitopäivien pituus vaihtelee mun koulupäivien mukaan, 7.30-14.30/16.30 jotain tolta väliltä siis... viikolla saattaa olla vapaapäiviä ja jos meinaa kaikki päivät olla tuon 7.30-16.30 niin mummo usein hoitaa perjantaina tai sitten ainakin hakee aiemmin (yh olen,siksi mummo). Hyvin on poika viihtynyt :) toki nuo pitkät päivät väsyttää meitä kaikki, lomat pidän kotona kokonaan koska kouluista on hyvin lomia.
 
1v2kk iässä aloitti nuorempi ja vanhempi oli tuolloin 2v7kk. Lähdin opiskelemaan, ovat siitä asti olleet päiväkodissa, samassa ja ihana henkilökunta. Päivät vaihtelevat, mutta 6-9h välillä, ja vapaa päiviäkin on. Lapset ovat aina olleet vain 15pv/kk hoidossa.
Kesät ja muut lomat ovat kotona.
 
Meidän poitsu oli n.11kk kun aloitti perhepäivähoidossa.. käytiin viikkoa ennen tutustumassa ja kun eka hoitopäivä tuli poika jäi sinne kun kotiinsa. eli meillä todella hyvin alkoi menemään heti alkuunsa. Taisi jopa olla heti siitä ekasta päivästä lähtien koko päivän eli noin 8tuntia. Tällä hetkellä(ikää nyt 1v3kk) päivät vaihtelee 5-9 tuntiin. ja hoito päiviä viikossa 3-5.
 
aloitti 1v vanhana puolipäiväisenä, hoitopäivät 3-5 h. aika paljon pois sairastelun takia, mutta nyt alkaa helpottaa. siirtyy nyt kokopäiväisekisi kun ikää on 1,5 v. menee juosten ja innoissaan tarhaan mut aluksi varsinkin kun oli ollut kipeänä kotona oli aina vaikeuksia tottua.
ryhmässä 8 1-2v lasta ja 2 hoitajaa ja käy tarhaa. Mukava tarha ilmapiiriltään.
 
Meillä tyttö aloitti 1v1kk iässä suunnilleen. Kolmena päivänä käytiin tutustumassa lyhyt päivä ja sitten kun on hoitopäivä (10pv/kk) niin se valitettavasti on 7.15-17.00 mittainen kun olen töissä 70km päässä ja työmatkaan menee tunti. Jos tuo kymmenen päivää ei täyty työpäivistä, käy hän sitten loput päivät lyhyempinä päivinä ettei tulisi hoitopäivien väliin pitkiä aikoja. Minulla kun on listassa yhdeksän ja 13 päivän vapaat. Noilla vapailla sitten käy 1-2krt viikossa hoidossa jotta se pysyisi mielessä.

Niin ja kunnallisessa saamenkielisessä päiväkodissa.
 

Yhteistyössä