Kenenkään miehellä verenpainelääkkeitä?

moi.
asia vaivaa niin paljon, että piti oikein uusi ketju aloittaa.
eilen mies googlasi lääkkeitään ja niiden vaikutuksia simppoihin... Ja kuinka ollakaan tuloksena se että monet verenpainelääkkeet aiheuttavat alentuvaa hedelmällisyyttä miehellä.
MUTTA asiaa lääkäreiltä kysyttäessä, ei olla saatu samanlaista vastausta. !!! 3 lääkäriä on "naureskellen" sanonut et ei ne vaikuta...

Mut halusin nyt kysyä teiltä että onko kellään kokemuksia noista lääkkeistä tai muista lääkkeistä miehellä lapsettomuuden mahdollisena syynä?

Kun meille sit tulee kutsu sinne polille niin varmasti taas täytetään sellainen lomake, missä näitä kysellään. Ja jos todetaan että ne lääkkeet voi olla syynä niin etsitäänkö miehelle toiset lääkkeet ja tutkitaan sitä spermaa sitten niin kauan, että varmaan tiedetään että se on huonoa/hyvää?
Mä en kyllä kestäis aina odottaa uusia ja uusia testi-tuloksia, jos se toinen kerta ei riitä. Eli elokuussa otettiin testi ja lokakuussa sitten uusi. Siinä ekassa todettiin selvästi alentunut hedelmällisyys. Mutta siis netistä mies luki, että hedelmällisyys palaa entiselleen lääkehoidon loputtua; no, ei sitä nyt kokonaan voi mieheltä lopettaa.
Siis tietenkin mies kysyy tätä asiaa omalta sisätautilääkäriltään, mutta aattelin nyt purkautua tännekin kun teitä täällä niin paljon on. :)
 
Meillä mies syö ja oon kans miettiny samaa asiaa. Esikoisen aikana lääkitystä ei ollut ja tärppäsi kolmannesta kierrosta. Nyt toista toivoessa on jo kuudes yrityskierros menossa. Meillä ei ole tehty koskaan mitään hedelmällisyystestejä ja uskon ainakin vielä et raskaudun, kunhan vain osuttais ees siihen ovispäivään..tähän mennes ei olla osuttu.
 
siis se riippuu lääkkeestä.toiset lääkkeet vaikuttaa ja toiset ei.mistähän mä sitä ny luin..?se oli se lääkkeen vaikuttava aine mikä joko haittasi simppojen tuotantoa tai sitten niinku niissä turvallisissa lääkkeissä,niinku miehelläni,ni ei vaikuta mitenkään siihen tuotantoon yms.
 
Itse luin juuri netistä et semmoset verenpainelääkkeet, kuin kalsiuminestäjät heikentävät hedelmällisyyttä. Mieheni käyttää beetasalpaajaa ja sen kohdalla ei puhuttu hedelmällisyyden heikkenemisestä..tai en ainakaan löytänyt.
 
juu. kiitoksia vaan kannanotoista. :)
Mun mies syö _montaa_ eri lääkettä; ei vielä saatu selville että onko hänellä kalsiumestäjiä. No, kai se tästä selkiytyy maanantaina.
yritän siihen asti googlailla... (tieto lisää tuskaa.. :D )
 

Yhteistyössä