kengät talveksi...

Tässä oon katsonut kenkiä talveksi pojalle..
Mietityttää ensinnäki et kannattaako ostaa käytetyt? kun saa monesti halvalla esim. coretexin vähän käytettyjä saappaita..
Ja sit toiseks koko.. ku en tiiä varmaksi pojan jalan kokoa niin tuota...
Mittasin et jalka on reilu 17cm ja kun oon noita kenkiä katsonut niin koko 29 on ollut 18-18,5cm ja 30 ollut 19-20cm.. kummat sit olis paremmat, mikä se centtimäärä on ku pitää jäädä??
kiitos jos jaksatte vastata :hug:
 
muistaakseni se "kasvuvara" lastenkengissä 1½cm. sen mukaan toi 29 olis vissiin oikea, mut kun kengissä myös paljon leveyseroja. ite oon ostanu käytetynä vaan sillon jos ovat olleet todella vähän käytetyt, ettei ole kerinnyt kengät muotoutumaan toisen askeleen mukaisesti, kun kaikki kävelevät eritavalla.
 
Mä en osta enkä pidä käytettyjä kenkiä ... paitsi omaksi kauhistuksekseni oon tytöllä nyt syksyllä pitäny isoveljen vanhoja kävelykenkiä, kun omat jäi pieneks ja tuntuu hassulta ostaa uudet kalliit kun muutaman kerran kävellyt on kaapissa. Nyt kun ostin molemmille talvikengät, niin varpaiden jälkeen jäi n. 1,5 cm tilaa ja myyjän mielestä se oli sopiva.
 
kannattaa kyllä aina sovittaa kenkää minkä aikoo ostaa tai piirtää lapsen jalasta kuva ja sovittaa sitä sit kengän pohjalliseen.
itse olen käyttänut käytettyjäkin kenkiä joita olen kaverilta saanut.tosin nyt tein periaatepäätöksen että tästä lähtien ostan tytölle vaan uusia.rupesin miettimään että mitä se tekee kasvavalle jalalle kun käyttää aina valmiikis astuttuja kenkiä.
 
Kyllä hyvin voi käyttää käytettyjäkin, eihän ne yhdellä lapsella ehdi kauan olla käytössä, kun jää jo pieneksi. Tuskin siinä ajassa paljon muotoutuu. Me ostettiin ainakin siistit talvisaappaat kirppikseltä, ja säästettiin monta kymppiä sillä.
 

Yhteistyössä