Kerro kolme asiaa, jonka takia et ole "maailman paras äiti"

"Mimmuli"
No vauva on vasta reilu 6kk, että lista saattaa olla hitusen erilainen myöhemmin. Mutta tällä hetkellä...:

1. Tupakoin. En polttanut raskausaikana, mutta koliikkinen vauva sai taas sortumaan.. Tämä vaivaa itseänikin, mutta on nyt vaan jotenkin hankala taas lopettaa. Onneksi poltan reilusti vähemmän kuin ennen.

2. Aamulla kun en jaksa ihan samalla minuutilla herätä, työnnän vauvalle iPhonen käteen. Näin saan nukkua 20 minuuttia myöhempään... :D

3. Vauva saa korviketta. Lopetin imettäminen parin kuukauden jälkeen, joten tokihan olen huono äiti ;)
 
"Jenis"
Tämä on kyllä valitettavasti totta. Töissä sen näkee välillä hyvinkin selvästi.
Onko toi sun mielestä ihan normaalia? Mä en ainakaan uhrannut perheellisten ongelmille sekuntiakaan ajastani, kun elin ilman omia lapsia. Lukuunottamatta kaveriperheiden asioita/ongelmia, siis. Saati että oisin roikkunut päivät pitkät jossain perhepalstalla julistamassa lapsettoman elämän ihanuutta, vastailemassa ketjuihin joilla on esim. sellainen otsikko kuin tällä ;)
 
Voisin kertoa kolmekymmentä, mutta alkuun nyt ne pyydetyt kolme:

1. Siivoaminen ja muut pakolliset kotityöt eivät hoidu minulta itsestään siinä samalla kun leikin lasten kanssa. Joko teen ne ja lapset saa pysyä poissa jaloista ja viihtyä keskenään, tai sitten kahlataan paskassa. Vähän vaihtelee.

2. Olen hirveän hirveän huono roolileikeissä.

3. Olen väsyneenä erittäin ärtyisä, ja olen turhan usein väsynyt.
 
M32
[QUOTE="Jenis";29660146]Onko toi sun mielestä ihan normaalia?[/QUOTE]Rautalangasta: huomaan välillä olevani työssäni opettajana kiinnostuneempi lapsen hyvinvoinnista kuin lapsen omat vanhemmat ovat. Sen ei pitäisi olla normaalia, mutta kyllä sitä valitettavasti joutuu kaikenlaista huoltajan irvikuvaa kohtaamaan.
 
"huh"
[QUOTE="Mimmuli";29660140]No vauva on vasta reilu 6kk, että lista saattaa olla hitusen erilainen myöhemmin. Mutta tällä hetkellä...:

1. Tupakoin. En polttanut raskausaikana, mutta koliikkinen vauva sai taas sortumaan.. Tämä vaivaa itseänikin, mutta on nyt vaan jotenkin hankala taas lopettaa. Onneksi poltan reilusti vähemmän kuin ennen.

2. Aamulla kun en jaksa ihan samalla minuutilla herätä, työnnän vauvalle iPhonen käteen. Näin saan nukkua 20 minuuttia myöhempään... :D

3. Vauva saa korviketta. Lopetin imettäminen parin kuukauden jälkeen, joten tokihan olen huono äiti ;)[/QUOTE]

Puoli vuotiaalle iPhone käteen?! Taidat rypeä rahassa...
 
"Jenis"
Rautalangasta: huomaan välillä olevani työssäni opettajana kiinnostuneempi lapsen hyvinvoinnista kuin lapsen omat vanhemmat ovat. Sen ei pitäisi olla normaalia, mutta kyllä sitä valitettavasti joutuu kaikenlaista huoltajan irvikuvaa kohtaamaan.
Joo, varmasti näin. Tarkoitin kuitenkin sitä, että täysipainoista ja vapaata vela-elämää viettävä henkilö tuhlaa aikaansa jossain netissä roikkumalla, vieläpä naisvaltaisella perhepalstalla. Asettauduin juuri sinkun itseni asemaan, enkä kyllä näe millään lailla mahdollisena että olisin käyttänyt kallisarvoista aikaani vastaamalla ketjuun "Kerro kolme asiaa, jonka takia et ole "maailman paras isä"" :D
 
M32
[QUOTE="Jenis";29660242]Asettauduin juuri sinkun itseni asemaan, enkä kyllä näe millään lailla mahdollisena että olisin käyttänyt kallisarvoista aikaani vastaamalla ketjuun "Kerro kolme asiaa, jonka takia et ole "maailman paras isä"" :D[/QUOTE]Ajattelin, että se olisi hauska vitsi. Tällä palstalla ketjun kuin ketjun oletusvastaaja on aina nainen, jolla on lapsia, mikä avaa aika paljon mahdollisuuksia komiikalle.

Ei sinun tarvitse minun netinkäytöstäni olla huolissani. Seuraan päivittäin viittä tai kuutta eri palstaa. Puhelimella se on hyvää ja helppoa luppohetkien täytettä. Minusta tämänkin foorumin käyttäjien kannattaisi antaa vähän arvoa omille kirjoituksilleen. Kyllä täällä ihan mielenkiintoisiakin vääntöjä on.
 
mamma80
Lapseni saavat liian usein valmisruokia.
En jaksa aina innostua leikeistä ja pelaamisesta, varsinkaan työpäivän jälkeen.
Hermostun liian helposti.
Ja jos saisin valita vielä neljännen niin se olisi liika tietokoneella istuminen.
 
1. Syötän eineksiä, melko usein ( helppoa, nopeaa, lapsi tykkää)
2. Vein lapsen heti hoitoon / päiväkotiin, kun siihen oli mahdollisuus
3. En pidä leikkimisestä, enkä siihen jaksa oikein kunnolla keskittyäkkään vaan alan räpeltämään esim. puhelinta tai jotain lehteä..
 
juuris
Nukun mieluummin päiväunet kuin keksin 8-vuotiaalle tekemistä.

Hyppään joskus muutaman lauseen yli iltasatukirjasta.

Käskytän sen vastahakoisimmankin teinin käyttämään koiran lenkillä, vaikka "just viikko sitten" käytti.
 
Minni-hiiri harmaana
[QUOTE="Voi";29659785]Miksi sinusta tuntuu, ettet muka olisi onnistunut! Ihan varmasti olet![/QUOTE]

Nooo... vaikka siksi, että poika oli huligaani mopoiässä ja tyttö leikki vielä 13-vuotiaana barbeilla. Nyt ne on jo aika normaaleja perheellisiä :)
 
1. Opiskelen toisella paikkakunnalla, joten tulee viikoilla vietettyä liian vähän aikaa lapsen kanssa.
2. Arkisin olen todella väsynyt tekemään lapsen kanssa juuri mitään (sen lisäksi eipä sitä aikaakaan ole), joten yhteiseen ohjelmaan arkisin kuuluu lähinnä iltapuuhat.
3. Välillä annan periksi liian helposti, jotta pääsisin itse helpommalla.
 
näitähän riittää
1) Olen sortunut antamaan lapselleni luunapin
2) hermot menee ihan liian helposti
3) annan 2,5-vuotiaan puuhastella omiaan enkä jaksa olla vierellä vahtimassa
 
Helpompi ajatella tässä itseäni nuorempana äitinä... nyt kun lapset ovat teinejä, niin roolini on jo vähäisempi ja siten vaikeampi löytää itsestään kehittämisen kohteita.

Mutta silloin...
-en lukenut iltasatuja koskaan
-en osannut "opettaa" lapsiani esim. lukemaan, kirjoittamaan, liikkumaan riittävästi
-en ole rajoittanut riittävästi ruutuaikaa
 
"Jenis"
Ei sinun tarvitse minun netinkäytöstäni olla huolissani. Seuraan päivittäin viittä tai kuutta eri palstaa. Puhelimella se on hyvää ja helppoa luppohetkien täytettä. Minusta tämänkin foorumin käyttäjien kannattaisi antaa vähän arvoa omille kirjoituksilleen. Kyllä täällä ihan mielenkiintoisiakin vääntöjä on.
En ole huolissani sinun netinkäytöstäsi (enhän edes tunne sinua), mutta sen verran olen kirjoituksiasi lukenut että ihmettelen ristiriitaa niiden ja "todellisuuden" välillä. Eli onko se velan vapaus, luovuus ja huolettomuus siis sitä, että voi vapaasti roikkua puhelimen välityksellä netissä? Siinä tapauksessa elämäsi ei poikkea juurikaan palstamammojen elämästä ;)
 
"viieras"
Lapsi on vauvasta asti saanut hermoni palamaan ennen näkemättömällä tavalla. En ole koskaan aikaisemmin huutanut riidellessänikään saati että tuntuisi, että savu nousee korvista. En jaksa vastaan vänkäämistä ja pinnani on lyhyt. En askartele enkä leivo koska siitä tuleva sotku ärsyttää. Lahjaksi saamat sormivärit laitoin heti piiloon.
 
"mamiii"
-Olen välillä suuttuessani liian kovakourainen; menen ikänkuin sokean raivon valtaan :( Ongelma se on ja apua on haettu
-Kärsivällisyydessäni on parantamisen varaa
-Meillä herkutellaan varmaan liikaa
 
näistä syistä
Sairastuin masennukseen kun lapseni olivat esiteinejä. En pystynyt suojelemaan heitä omilta eikä isänsä mielenterveysongelmilta. Enkä saanut pidettyä perhettäkään kasassa, eroon päädyttiin.
 
1. En jaksa leikkiä lapsen kanssa vaan ennemmin istun ja kommentoin leikkiä sivusta. Mielikuvitus ja kärsivällisyys ei vaan riitä.
2. Väsyneenä pinna on lyhyt ja korotan liian herkästi ääntä
3. Telkkari on meillä aina auki, onneksi tuo 2v ei vielä ole siitä juurikaan kiinnostunut.
 
M32
[QUOTE="Jenis";29660766 Eli onko se velan vapaus, luovuus ja huolettomuus siis sitä, että voi vapaasti roikkua puhelimen välityksellä netissä?[/QUOTE]Mielestäsi vapaaseen ja huolettomaan elämään ei mahdu luovuuden lisäksi myös netin käyttöä?
 

Yhteistyössä