Kerronpa teille mistä me EI pihistellä, kertokaa te mulle.

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Pihistely-ketjun innoittamana tähän voi kertoa mistä et pihistele. Miun lista näyttää tältä:
- esikoisella on uudet ulkovaatteet (näistä suuri osa menee nuoremmallekin)
- lapsilla on vain uusia kenkiä ja vaatteiden määrä on ihan hullu
- ostan kirjoja
- ruokaa löytyy jääkaapista, pakastimesta ja kuiva-ainekaapista AINA
- lasten joululahjojen määrä oli nytkin ihan järkyttävä
- käyn baarissa silloin tällöin
- syön ja annan lapsillekin herkkuja useamman kerran viikossa
- lapsilla on vakuutukset ja itsekin olen käynyt yksityisellä lääkärillä, kun en terkkaan päässyt
- ostan paljon hedelmiä ja vihanneksia hinnasta huolimatta
- pyrin syömään "puhdasta ruokaa"

Periaatteessa vois sanoa, että lapsien tarpeista en säästä vaikka ei ihan pidäkään paikkaansa :)
 
Spencer Hastings
Vaikka liikunta olis ilmaistakin ja järvessäkin voi uida, niin uimahallikortistani en luovu.

Myöskään perusoltermannit juustohyllyltä ei uppoo, vaan ostetaan tiskiltä vahvempia ja erilaisia, vaikka kilohinnat on kolminkertaiset.

En osta muovikenkiä ja laukkuja, laatua tai ei mitään.
 
säpäle harmaana
Tähän en keksi kyllä muuta kuin ruoan tietyissä määrin. Eli esimerkiksi lihan pitää olla kotimaista, samoin joidenkin kasvisten ja maitotuotteiden. Tällaisiin yksittäisiin pikkujuttuihin se ei-pihistely sitten jääkin.
 
....
Hmmm.. aika vaikea keksiä mistä en tinkisi.

Vakuutukset. Niistä en oo tingannu, vaikka välillä kipeetä tekee ne maksut.

Asuinalue. Huonommalle en muuta, vaikka saatais samalla rahalla isommat neliöt. Oikeastaan olen katsellut asuntoa vielä paremmalta alueelta, koska naapurissa on pari kaupungin vuokrakerrostaloa ja häiritsee nuo juopot ja rättipäät mitkä tuossa pihalla pyörii.
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30614339:
Tähän en keksi kyllä muuta kuin ruoan tietyissä määrin. Eli esimerkiksi lihan pitää olla kotimaista, samoin joidenkin kasvisten ja maitotuotteiden. Tällaisiin yksittäisiin pikkujuttuihin se ei-pihistely sitten jääkin.
No ihan just näin mullakin.
 
dddd
Minä tingin kaikesta, mutta silti lapsilla on uudet vaatteet (alesta ostetut) ja ruokaa ja herkkuja löytyy aina kaapeista, jääkaapista ja pakkasesta (ostan tarjouksista isompia eriä).
 
viera.s
- Lahjoista ja vieraanvaraisuudesta. Ei sillä, että lahjoilla pröystäiltäisiin, mutta yleensä pohdin asiaa lähinnä siltä kannalta, kuinka arvokkaan lahjan voi viedä jotta ei ole "liikaa". En koskaan niin päin, kuinka halvan kehtaisi antaa.

- Kun muutaman kerran vuodessa käyn viihteellä, en mieti drinkkeihin, pääsymaksuihin ja taksiin menevää rahaa. Voin tarjota myös muille, tosin minun kaverini melkein väkisin tarjoaa takaisin, joten suurta rahanmenoa ei tarjoamalla pysty aikaansaamaan.
 
Laukut. Mihinkään henkkamaukan veskoihin en enää koske kun niissä ei vetoketjut ja ompeleet kestä kuukautta pidempään ja laatuunsa nähdeb ovat hirveen hintasia. Satsaan laatuun mieluummin.
Ja jotkut ruoat on semmosia että en osta halpismerkkejä,
 
Aika vaikea oli keksiä asioita, joissa en jollain asteella pihistelisi, tai joissa ei ole ihan pakko pihistellä jo siksikin ettei rahaa edes niin kamalasti ole.

Mutta sanotaanko näin että vaikka olen etsinyt asuntoja jossa saan mahdollisimman hyvää mahdollisimman halvalla, tietyille ikäville asuinalueille en ole valmis muuttamaan vaikka saisin halvalla ison asunnon, enkä unelma-asuinalueilla huonokuntoisiin asuntoihin. Menetän mielestäni paljon jos en ole tyytyväinen kotini kuntoon tai ympäristöön.

Jos syön ravintolassa en kiinnitä huomiota minkä hintainen tilaukseni on, sen pitäisi mahtua budjettiin yleensäkkin siinä vaiheessa kun lähden illastamaan.

Eläimeni saavat parasta mihin vain rahani riittävät.
 
Ruokaa on aina riittävästi,ostan välillä kallimpaakin. Hedelmiä ja kasviksia ostan aina.
Vaatteet ja kengät ostan uutena.
Ostan elokuvia ja cd:tä ja välillä myös kirjoja vaikka käytän kirjastoa.
 
Viimeksi muokattu:
"Tuuti"
Mä pihistelen hyvin monessa asiassa, jotta sitten oikeassa kohtaa voin törsätä hintalappuun katsomatta. Mutta joitain juttuja on, joissa en ajattele säästöä:

- salijäsenyys. Siitä oon pitänyt kynsin hampain kiinni vuosien saatossa. Mun mielestä jokin kävelylenkki ei vastaa millään muotoa kunnon salitreeniä. Ja toisaalta mä en jaksa "säällä kuin säällä" raahautua tuonne pihalle tekemään jotain treeniä. Mieluummin sali tai jokin kiva ryhmäliikuntatunti. Mutta huom!, mä todellakin käytän tuota salijäsenyyttä, väh. 5 krt viikossa, eli en maksa turhasta.

- ulkoiluvarusteet. Omat ja lasten ulkoiluvarusteet saa maksaa ihan mitä vaan, kunhan ne on toimivat. Lapsilla ne kiertää, joten senkin takia satsaan laatuun, jotta kestävät useammalla käyttäjällä

-ruoka. Lihaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä...ostetaan ihan surutta, koska terveellisellä ja monipuolisella ravinnolla on niin suuri vaikutus kokonaishyvinvointiin ja terveyteen. Uskon, että pitkässä juoksussa nää satsaukset liikuntaan ja ravintoon, näkyvät lääkäri- ja lääkemenoissa.
 
"Jaahas"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30614339:
Tähän en keksi kyllä muuta kuin ruoan tietyissä määrin. Eli esimerkiksi lihan pitää olla kotimaista, samoin joidenkin kasvisten ja maitotuotteiden. Tällaisiin yksittäisiin pikkujuttuihin se ei-pihistely sitten jääkin.
Mites mahtaa onnistua tämä yhtälö, kerta et laita ruokaa kotona juuri ollenkaan, etkä pysty syömään sitä mitä haluaisit? Jos kerta syöt muualla kuin kotona, kuinka usein pystyt varmistumaan siitä että liha, kasvikset ja maitotuotteet ovat kotimaisia?
 
....
Meilläkin ostetaan uusia ja laadukkaita ulkovaatteita, mutta voi niistäkin mielestäni tinkiä helposti -> alennusmyynnit ja kirpputorit.

Samaten syödään hyvin ja monipuolisesti, mutta ei sekään estä tinkimistä. -> suositaan kausituotteita, kampanjoita, aletuotteita, punalappuisia jne.
 
Minunkin vaikea keksiä asioita joissa en pihistelisi, mutta nyt kun miettii, niin onhan niitä pari.

Koirani
, hänen on saatava ensiluokkaista ja monipuolista, terveellistä ravintoa. Hänen on päästävä eläinlääkäriin aina kun tarve vaatii mahdollisimman nopeasti ja hyvään hoitoon, aivan sama vaikka rahaa menisi. Toki hänellä on myös hyvä ja kattava vakuutus. Lisäksi hänellä täytyy olla säänmukaiset varusteet, talvella kovilla pakkasilla talvimantteli, sateella sadetakki, pimeässä heijastimet yms. Valjaiden ja pantojen täytyy myös olla ergonomisia ja mahdollisimman miellyttäviä turkille ja iholle. Madoitukset hoidetaan ajallaan. Muutkin hoitotarvikkeet täytyy olla kunnossa ja turvallisia. Myös kakkapusseja täytyy olla aina, vaikka eihän se itse koiraa hetkauta, jos hänen jätökset jättäisinkin keräämättä.

Ruoan täytyy olla pääsääntöisesti terveellistä ja mieluiten kotimaista. Lihaa jos ostan, sen täytyy olla luomua ehdottomasti. Kasviksia ja hedelmiä on oltava paljon. Välillä joudun muuten ruoassa tinkimään, mutta nämä seikat pätee aina. :)

Oikeastaan aika monissa asioissa pihistelen, mutta kuten tekstistä ilmi tulee niin perheenjäseneni hyvinvointi on minulle ensiarvoisen tärkeää. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Laama
.....
Ei pihistellä asumisessa eli asutaan "kalliilla" alueella, missä ei ole spurguja. Tästä en tingi enää ikinä.
Ei pihistellä kosmetiikassa tai hiustenhoidossa, markettishampoita meille ei tule.
Lapsilla on kalliit ulkoiluvaatteet, sisävaatteet voi olla kirppariltakin.
Lapset on "paremmassa" päiväkodissa.
 
"TiiTii"
Salijäsenyys ja Latinos-tunnit.
Matkustelu...monesta asiasta tingitään, että päästään aina välillä jonnekin. Ja kun ollaan lomalla, ei lasketa senttejä ja euroja.
 
whattafuk?
[QUOTE="...";30614307]Pihistely-ketjun innoittamana tähän voi kertoa mistä et pihistele. Miun lista näyttää tältä:
- esikoisella on uudet ulkovaatteet (näistä suuri osa menee nuoremmallekin)
- lapsilla on vain uusia kenkiä ja vaatteiden määrä on ihan hullu
- ostan kirjoja
- ruokaa löytyy jääkaapista, pakastimesta ja kuiva-ainekaapista AINA
- lasten joululahjojen määrä oli nytkin ihan järkyttävä
- käyn baarissa silloin tällöin
- syön ja annan lapsillekin herkkuja useamman kerran viikossa
- lapsilla on vakuutukset ja itsekin olen käynyt yksityisellä lääkärillä, kun en terkkaan päässyt
- ostan paljon hedelmiä ja vihanneksia hinnasta huolimatta
- pyrin syömään "puhdasta ruokaa"

Periaatteessa vois sanoa, että lapsien tarpeista en säästä vaikka ei ihan pidäkään paikkaansa :)[/QUOTE]

Aloittajalla on erikoisesti muotoiltu vastaus omaan kysymykseensä, tai erikoinen kysymys vastauksen huomioiden.

"Mistä me EI pihistellä...". Siitä saa kuvan, että kyseessä on yleistys. Voisi vaikka siis sanoa, että me emme pihistele kahvin laadusta, vaan ostamme aina parasta. No aloittajan vastauksen mukaan hän ostaa aina vain uusia ulkovaatteita esikoiselle, eikä pihistele niiden hankinnassa. Toisinsanoen hän ostaa jopa osin niitä puoliturhaankin ja tinkii muualta saadakseen esikoiselle aina uudet vaatteet. Ja muissa kohdin vähän samaa vikaa. Erikoinen vastaus on myös se, että hän ei pihistele (yleistys, eli ei siis koskaan pihistele) yksityiselle lääkärille menosta. Mutta jo pilkun jälkeen sivulauseessa hän kertoo menneensä yksityiselle, kun ei terveyskeskukseen päässyt?! Siis toisinsanoen hän pihisteli halutessaan terveyskeskukseen, mutta ei sitten kuitenkaan pihistellyt kun menikin yksityiselle. Eli siis voisi esimerkkinä sanoa että "meillä ei pihistellä jäätelössä ja aina ostan sitä halvinta pirkkaa... mutta no jos sitä ei ole, niin ostan Mövenpikkiä".
 
Noh.
Lääkärikäynneissä ainakin. Käyn aina yksityisellä lääkärissä (myös hammaslääkärissä). Ainoa mitä hoidan julkisella puolella on rokotukset. Mä en jaksa että mua heitellään paikasta toiseen ja arvuutellaan ja tehdään testejä, jos vaihtoehtona on se että asiat hoituu nopeammin yksityisellä. Rahat revitään siis lääkärikäyntejä varten aina jostain, vaikka tiukkaa tekisikin.
 

Yhteistyössä