Kerrostalokämpän remontti, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja JenPen
  • Ensimmäinen viesti
JenPen
Meillä olisi aikeissa remontoida vajaat 70-neliöinen kerrostaloasunto. Talo on melko uusi, joten keittiöstä uusisimme vain tasot ja kaapin ovet, samoin muiden huoneiden kaapeista vain ovet. Lisäksi muovimatto vaihdetaan laminaattiin, tapetit vaihdetaan lasikuitutapettiin ja parveke lasitetaan. Kylppärille ei tehdä mitään.

Itse emme tee muuta kuin ehkä revi tapetit, listat ja muovimatot pois.

Kertokaa kokemuksia, minkä verran teillä on pintaremontti maksanut että saisin pientä suuntaa asiaan..?
 
Sen voin kertoa että säästö on valtava jos itse tekee. Remonttimiehen tuntipalkka lienee lähellä 20e. Tasoja saa sisustus/remonttikaupoista, samoin kaapin ovia, ja on helppo asentaa itse, ovia saa Ikeastakin. Laminaatti menee vaan latomalla, ja lasikuitutapetti liimalla. Tavallinen tapetti onkii pirullinen (vaikka olenkii ammatin käynyt) . Parvekelasitus varmaan 2000e kieppeillä...
Voin olla toooosi hakoteillä kun en tee työkseni hommia, mutta me ollaan miehen kanssa rempattu 2 asuntoa, ja reilusti alle 1000e kumpikin. Keittiökaappien ovet ollaan maalattu tai lakattu. Nykyisessä tytön huoneessa vedettiin Etolasta saatavalla muovilla ovet puun näköisiksi,toimii kuin kontaktimuovi.
Teillä lienee oma asunto.
Ainakin tuota purkua suosittelen itse tehtäväksi...
 
Me remontoitiin just 4h ja keittiö vajaa 95 neliöö. (Meillä laitettiin koko keittiö uusiksi.)Muovimatot pois ja laminaatti tilalle n. 2000?. Tapetit pois ja maalit tilalle myös kattoon n.400?. Kaikki laitettin itse. Putkimies kävi keittiöputkia laittamassa ja sukulaismies laittoi laminaatit. Itse revittiin kaikki vaatekaappeja myöten pois. kaiken purkaminen on helppoa. Listat puuttuu vielä lattioista, niihin meneekin sitten vähän enempi, kun on vanha talo, on täällä ollu sellaiset korkeat listat ja halutaan sellaiset mihin saa sitten johdot piiloon.

Minun mielestä oli kiva remontoida, saa sellaista mitä itse haluaa.

Eli voimia remontoimiseen!
 
JenPen
Rohkaisevia juttuja =)

Me ollaan niin kädettömiä miehen kanssa kumpikin, että on parempi ettei itse tehdä paljoa... Lisäksi asunnonn saamme niin halvalla kun ostamme isältäni, että kuluista ei sillä tavalla ole pakko hirveästi tinkiä. Nautin siitä, että kerrankin elämässäni ei tarvitse pihistellä

Tosiaan purkuhommat varmaankin teemme itse, muovimatot kaapinovet, tapetit, listat. Miehen kaverit osaavat laittaa lattian, ehkä suostuvat juomapalkalla... :D Luulen, että silti jätämme keittiön ja muiden kaapinovien asennuksne ammattilaisille jotka tulevat keittiöfirmasta. Tapeteista en vielä tiedä... Pelkään että itse saamme ne vinoon tai jotain. Lasikuitutapettia koko kämppään, paitsi yksi pitkä seinä tulee jollain kuviollisella paperitapetilla.
 
Mietiskelin, että voisko muovimatto korvata sen laminattimuovin? Siinä säätää vähän, ei paljoa mutta kuitenkin. Ostaa säästetyillä rahoilla vaik sitten jotain hyvää ruokaa!

Me ollaan rempattu meiän rivarineliötä lattiasta kattoon. Katto sai uuden ilmeen maalauksella. Lattiaan tuli laminaatti. En ollut koskaan aikaisemmin laittanut ja tuomonen lukkopontilla varustettu laminaatti olikin tosi helppo laittaa! Ei kannata palkata ammattilaista. Paketissa oli hyvät ohjeet miten tehdään. Seiniä tasoitettiin saneerauskipsilevyillä. Yksi huone tapetoitiin (ei muuten ole kivaa puuhaa, mutta ei ole vaikeaakaan) ja muut maalattiin. Suosittelen kaikille maalaamista. Maaleilla voi tehdä kaikkia erilaisia kuviota ja pintoja, jolloin saa elävän ja hauskan seinän.

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/ideat/kuviointimaalaus/
 

Yhteistyössä