Kertoakko kondyloomasta?

Sain vasta tietää sairastavani kondyloomaa. Näkyvää sellaista. Sain tartunnan tod näk edelliseltä kumppaniltani. Tällä hetkellä olen sinkku, ja mietin pitääkö kondyloomasta tulevaisuudessa kertoa mahdollisille kumppaneille? Ja miten sen tekisi?

Tietenkään nyt en harkitse edes seksiä ennen kuin syylät on hoidettu pois. Lääkärin sanoi että kondylooma paranee itsestään viimeistään muutaman vuoden kuluttua kun elimistön oma puolustusjärjestelmä nujertaa sen. Lisäksi saamani tiedon mukaan n. 3kk hoidon lopettamisen jälkeen jos syylät eivät uusi voi itseä pitäää "terveenä".

Pelottaa kuitenkin tulevaisuuden parisuhteet sillä pelkään ettei kukaan halua minua tautini takia...

Joten kaipaisin kokemuksia / mielipiteitä etenkin taudin saaneilta ja muiltakin miten minun kannattaisi tulevissa suhteissa toimia.
 
Pähkinämama
Ei kai siitä parantumisen jälkeen tarvitse sen enempää puhua kuin aiemmin sairsdtetuista flunssista? Mutta aktiivivaiheessa ehdottomasti kerrottava ja pyydettävä käyttämään kondomia.
 
  • Tykkää
Reactions: Nainen20v
Ei kai siitä parantumisen jälkeen tarvitse sen enempää puhua kuin aiemmin sairsdtetuista flunssista? Mutta aktiivivaiheessa ehdottomasti kerrottava ja pyydettävä käyttämään kondomia.
Kiitos vastauksesta! Ja tarkoitatko aktiivivaiheella sitä kun syylät ovat näkyvissä vai ennen kuin virus on poistunut elimistöstä ( 6kk-12kk tai maksimissaan 4v, tupakoimattomalla usein aikaisemmin)
 

Yhteistyössä