Kertoakko vai ei ?

  • Viestiketjun aloittaja vieraaas
  • Ensimmäinen viesti
vieraaas
Tuli vähän huono otsikko mutta en muutakaan osannu laittaa.

Eli tilanne on se että mieheni veli on naimisissa ja heillä on kaksi lasta.Hän jäi kiinni pettämisestä n.kuukausi sitten.Vaimo otti ja lähti,mutta palasi takaisin ja nyt käyvät parisuhdeterapeutilla.

Tänään mieheni kanssa näimme miehen veljen ja hänen (pettäjäkaverinsa) .Eli suhde ei ole loppunut vaikka niin on väitetty.Vaimo istuu lasten kanssa kotona autuaan tietämättömänä,ja uskoo parisuhteensa paranevan/pelastuvan.Joka näyttää nyt aika epätodennäköiseltä.

Eli kysymys on: Kertoakko vaimolle mitä on nähnyt vaiko ei? :headwall:
 
leidi
No, nyt on kysymys vähän siitäkin, kuinka hyvin tunnette miehen veljen vaimon. Oletteko hyviä ystäviä, vai onko välit etäisemmät. Jos olette hyviä ystäviä, niin on helpompi mennä suoraan kertomaan. Mutta siinäkin on ongelmansa. Miten kerrotte, miten sanat asettelette? Yrittäkää nyt ainakin olla hienotunteisia. Tuo on kova juttu, ja vaimo saattaa jopa tuntea häpeää... :(
 
Vaikea kysymys, kun kaikki riippuu vähän siitäkin ihmisestä jota petetään. Eli itselläni on sekä sellaisia kavereita, jotka ovat sanoneet heti haluavansa tietää, jos petetään, ja sitten sellaisia, jotka eivät haluaisi ollenkaan tietää. Ehkä tuossa tapauksessa olisi parempi kertoa?
 
Eikös se rehellisyys maan peri?!?
Hävytöntä on teiltä muilta jos ette vaimolle kerro. Mites sit suu pannaan jos vaimo jotain muuta kautta asiasta kuulee ja saa tietää että te jo asian tiesitte. Itse kokisin että myös tutut petti eikä vaan mies.
 
Nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 22:05 browser kirjoitti:
Jos kerrot ja puutut toisten asioihin, tiedä että loppujen lopuksi itse olet syypää kaikkeen ja saat kaikkien vihat päällesi. Aikuisilta opittua..

Mikä on se logiikka? Miksi kertoisit?

Mikä on se logiikka, että ei kertoisi??
 
katso kelle kerrot
Sanoisin kyllä pettäjä veljelle nähneeni hänet väärässä seurassa.
Jos olisin itse pettäjän asemassa varmasti haluaisin tietää, mutta alottaisin kyllä kertomisen miehesi veljelle.
 
Kokemuksen syvällä rintaäänellä... Pakko sun on kertoa. Sano eka tälle petturille, että jos et kerro niin sinä teet sen. Ja jos mies ei hoida hommaa niin sitten sinä kerrot.

Ite olen ollu tuon petetyn asemassa, ja todellakaan ei ollut kiva tunne, että kaikki muut tietää paitsi minä. Ukon petturuuden lisäksi tuntui, että kaikki ystävätkin pettivät.
 
vieraas
Nyt se on sitten tehty..


Mies ei vaimolleen kertonut,minä kerroin.Aika meteli tuli..mutta vaimo oli kiitollinen kun minä kerroin.

Toivottavasti en enää koskaan joudu samaan tilanteeseen=/
 
Rohkeasti tehty! Itsekin sain #&%?$!* maineen kun käräytin vuosien pettämisen (ja vaadin äijää monesti lopettamaan) jälkeen mieheni ystävän (häät tulossa ja tuleva vaimo luottaa pyyteettömästi). Lapsihan se muuttaakin kaiken, vaan ei tässä tapauksessa. Suorastaan ällöttävää, ja varsinkin kun aiemmin sain avovaimon toimesta kuulla olevani "yhtä p... kuin muut" kun EN kertonut miehen seikkailuista (ilman täyttä varmuutta en todellakaan uskaltanut avautua....). Nyt kerroin, mutta kuten aina ennenkin, mies osaa puhua syylliseksi kaikki muut paitsi itsensä. Mutta ainakin meillä "käryttäjillä" on omatunto ok, mitä ei voi sanoa näistä "täydellisistä perheenisistä", joille loppujen lopuksi ei parisuhde merkitse mitään. Nostan hattua sinulle!
 
Veljeni vartija
Mahtavaa!
Olen mies ja olen miettinyt olisiko minulla oikeus puuttua toisten asioihin.
Kun nyt sattumoisin tiedän kolme perheen äitiä joilla on "salattavaa", taidampa käräyttää heidät kun se on kerran ihan okei. Uhreina 8kpl 2-12 vuotiasta lasta. Mut eihän se heilauta mua, koska niillä miehillä on oikeus tietää. "lumihanki, kirves ja perhe..."

Tieto on valtaa ja sitä pitää käyttää!!?
 
Just juu, "tieto on valtaa ja sitä pitää käyttää". Pienet lapset vaistoaa uskomattoman hyvin omien vanhempiensa mielentilan. Ei epäluottamus-luottamus-suhteessa voi jaksaa jatkaa, eikä pidäkään. Itse yritin aikani (ukon pettämis-huhuista huolimatta), häiden lähestyessä onneksi tajusin avata silmäni. Halusin varmuuden, ja sen sain. :( Toki aluksi se oli isku vasten naamaa, mutta helpotus myös. Nyt on parempi olla. :) Lapseni tapaa isäänsä, mutta asuu minun kanssani. Ja tyttö kertoi tässä eräänä päivänä "kiva kun sä äiskä olet iloinen". Ja olin ihan varma etten ollut koskaan näyttänyt ahdistustani... Ei lapsen takia kannata esittää jotakin mitä ei ole, se huomataan kyllä. Mistä se totuus tuleekaan....
 
samaa mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 04:30 Veljeni vartija kirjoitti:
Mahtavaa!
Olen mies ja olen miettinyt olisiko minulla oikeus puuttua toisten asioihin.
Kun nyt sattumoisin tiedän kolme perheen äitiä joilla on "salattavaa", taidampa käräyttää heidät kun se on kerran ihan okei. Uhreina 8kpl 2-12 vuotiasta lasta. Mut eihän se heilauta mua, koska niillä miehillä on oikeus tietää. "lumihanki, kirves ja perhe..."

Tieto on valtaa ja sitä pitää käyttää!!?
Olen sitä mieltä että jokainen hoitakoon omat perheasiansa ihan itse.Pettäjä jää kiinni takuuvarmasti jossain vaiheessa mikäli suhdetta jatkaa.Antaisitte ihmisten hoitaa itse asiansa.
 
Möhkö
Parempi että jää aikaisemmin kiinni kuin että vuosien kuluttua. Ehtisi petettykin osapuoli alkaa rakentamaan loppuelämäänsä aikaisemmin mielensä mukaan. Kiva jos vanhana ja sairaana saa tietää tuhlanneensa elämänsä p.askan takia!!! Eikä enää mitään tehtävissä, korkeintaan henkirikos!!
 
tottakai sun pitää kertoa.ajattele omalle kohdalle.suhde ei koskaan voi kukoistaa jos se perustuu valheelle.ja kyseessähän on lapsetkin.he vaistoavat kaiken ja kuulevat kaiken vaikka aikuiset eivät sitä tiedä.pyydä häntä itseään kertomaan jotta voisi saada rehellisyydellään uuden mahdollisuuden.muuten kerrot sitä.mikään ei onnistu jos vale painaa olalla

terveisin:eek:makohtaisesti ja sairastelun kautta kokenut.
avioliitto ei perustu valheelle.

stemppiä helppoa se ei ole :hug:
 
Hämmentävä tää suomalainen rehellisyys. Hyvä asiahan se on, mutta että sillä tavalla puuttuisi toisten asioihin.
Mutta miten meni? Kerroitko? Kiinnostaa aina että mitä tapahtuu kun "kakka osuu tuulettimeen". Vai jäitkö henkiin kertomaan tilanteesta? Joku mainitsi siitä henkirikoksesta...

Asiahan on epätasa-arvossa, sillä mies menettää kaiken. Naiselle on annettava anteeksi. Huoltajuus, elatukset
 

Yhteistyössä