kertokaa minulle, sanooko lapsenne teille...

  • Viestiketjun aloittaja pohdin vain
  • Ensimmäinen viesti
pohdin vain
...että te olette syy hänen kaikkiin ikäviin juttuihinsa, esim. kun mukista kaatuu maitoa lattialle niin se on äidin syy kun antoi väärän mukin, kun jonkin ei mene hyvin esim. kengät jalkaan yms. kaikki mahdollinen, niin huutaa minulle että "äiti, sinun takia..."(Lapsi 7v.)

Vai onko hän oppinut sen tavan?
 
Mein likka vissiin puolisen vuotta sitten (6v) oli tokaisuut mummolle, että AINA KAIKKI ON HÄNEN SYYTÄÄN...jos naapurissa jotain tapahtuu niin SEKIN ON HÄNEN SYYTÄÄN :LOL:

Ei sitten niin pienintäkään käsitystä jotta mistä on moista päähänsä saanut. Kertaakaan tuon jälkeen ei tosin ole tuosta syyllisyys-asiasta puhunut jotta saattaapi olla että nyt pohtii kaiken olevan äidin syytä :D
 
hehee
Joo, samanlaista on, lapsi kohta 6 v. Olipa mikä tahansa, se on aina jonkun toisen syy, vaikkei kyseinen henkilö olisi samassa läänissäkään tai lapsi itse selkeästi tekee jotain. Ja viimekädessä syy ja syyllinen on oma rakas pehmonsa, joka tekee ja on syyllinen.

Eikä ole mistään kasvatuksesta tai vanhempien mallioppimisesta tämä, emme me täällä hoe koko ajan toisillemme, että tää on sinun syy..

On joku ikäsidonnainen juttu kun ei haluta ottaa vastuuta omista teoista, jotka eivät ihan putkeen ole menneet..
 
pohdin vain
huh... no ehkäpä se sitten menee ohi kun hän kasvaa. Joskus olo on niin maassa kun lapsi huutaa ja mies huutaa kans samaan tyyliin.
En jaksaisi olla kaikkeen ikävään syyllinen heidän elämässä, mutta hyvä tietää että lapsen kohdalla se ei varmastikaan ainakaan pidä paikkaansa ja miehen kohdalla luultavasti vain johtuu tämän hetkisestä stressistä.
Ja taas jaksaa jatkaa pyörittää arkea...

kiitos mammat!
 
gyugjh
Alkuperäinen kirjoittaja pohdin vain:
...että te olette syy hänen kaikkiin ikäviin juttuihinsa, esim. kun mukista kaatuu maitoa lattialle niin se on äidin syy kun antoi väärän mukin, kun jonkin ei mene hyvin esim. kengät jalkaan yms. kaikki mahdollinen, niin huutaa minulle että "äiti, sinun takia..."(Lapsi 7v.)

Vai onko hän oppinut sen tavan?
 

Yhteistyössä