Kertokaa mitä POSITIIVISTA siinä on, että on 4 lasta!?

  • Viestiketjun aloittaja Apua, oikeesti....
  • Ensimmäinen viesti
Apua, oikeesti....
Meille tulossa ylläri nelonen, ehkäisy petti. Mies vaan tokaisi, että meille ei kyllä enää tulee ei mahdu autoonkaan yms. Siitähän riita syntyi, kun kiukuttelin että autoko nyt ensimmäisenä miehellä mielessä? ;( Nää 3 aika vaativia, mutta yksin olen tähänkin mennessä melkein hoitanut mies ei paljon kotosalla ole. Töitä ja muita menoja. Aborttia en varmasti tee vaikka mies ehdotti. Ei tulis mieleenkään. Ei usko, että se yksi lapsi lisää voi enää kovin pahemmaksi tilannetta muuttaa?! Nyt kaipaan kaikkia KANNUSTAVIA viestejä millaista elämä perheessä jossa 4 lasta? Meillä vanhin pian 7v. Itse taas niin masikses, ja ajattelen että elämä loppuu kun nelonen syntyy. Ei päästä enää kyläileen, lomaileen tms...;(
 
"Taru"
Se neljäs menee siinä missä kolmaskin. Toki totta on, että auton kanssa menee säätämiseks, mutta tila-autot on keksitty. Neljäs synty, niin kyllä se oli ihan yhtä rakas kuin toisetkin. Mies ihastu isoon autoon ja natina loppu. Ens viikolla pitäis syntyä kuudennen, jotta kyllä näitä muksuja maalimaan mahtuu. Tsemppiä!!
 
kooo
no sit vaan sanot miehelle, että kyllä se nyt tulee, kun et aborttiakaan suostu tekemään. tuolla tavalla minä tuossa tilanteessa tekisin. en itse henkilökohtaisesti pystyisi aborttia suorittamaan, (mutta ymmärrän hyvin ihmisiä jotka siihen päätyvät, ja tilenteita on monia) ja ei siitä raskaudesta oikein muullakaan "eroon" pääse, muutakun abortilla tai synnyttämisellä.. ja kannattaa varmaan miettiä parempaa ja kestävämpää ehkäisy keinoa, ettei seuraavalla kerralla käy myös noin :/
 
niinku
Eihän lasten lukumäärä sinänsä ole positiivista tai negatiivista. Toinenkin lapsi voi olla tosi negatiivinen asia jos ei ole toivottu, kun taas perheen 7. toivottu lapsi on ihana asia. Eiköhän useimmiten kuitenkin synny kiintymys tulokkaaseen. Jos ei tunnu syntyvän, voisitko ajatella antavasi hänet adoptioon eli johonkin lapsettomaan perheeseen, jossa tippa silmässä odotetaan vauvaa, jota saataisiin rakastaa ja hoivata?

Teillä on nyt parisuhdeongelma, toivottavasti pystytte jotenkin etenemään tuossa asiassa.
 
"vieras"
Meillä syntyi nelonen kun esikoinen oli melkein 6v. Esikoinen oli päivät eskarissa, joten oli vähän rauhallisempaa, kaks muuta ei tosin enää nukkuneet päiväunia joten ruljanssia riitti, toisaalta osasivat leikkiä keskenäänkin nätistikin välillä! Nyt on kiva kun kaikilla on oma pari, voi jakaa vaikka eri huoneisiin leikkimään, kolmelle kun tulee helpommin riitaa. Meil on mennyt tosi kivasti, vaikka tulikin korvakierre (4kk-2v) mutta siitä selvittiin!

Lämpimästi suosittelen synnyttämään vauvan! Auto joo, sitä meilläkin mies huolehti, mutta hankittiin se sit kun sattui sopiva kohdalle. Muuten ei juurikaan vaikuttanut taloudellisesti meillä.
 
appppp
no sit vaan sanot miehelle, että kyllä se nyt tulee, kun et aborttiakaan suostu tekemään. tuolla tavalla minä tuossa tilanteessa tekisin. en itse henkilökohtaisesti pystyisi aborttia suorittamaan, (mutta ymmärrän hyvin ihmisiä jotka siihen päätyvät, ja tilenteita on monia) ja ei siitä raskaudesta oikein muullakaan "eroon" pääse, muutakun abortilla tai synnyttämisellä.. ja kannattaa varmaan miettiä parempaa ja kestävämpää ehkäisy keinoa, ettei seuraavalla kerralla käy myös noin :/
Kyllä, varmasti otan vähintään sterilisaation seuraavaksi ;( Ollaan varmaan 2 krt viimesen 3kk aikana ehitty harrastaan seksiä ja sekin kortsun kanssa ja sit käy näin! ;(Tää vauva taitaa todella sitten haluta meille <3
 
Meidän yllätys nelonen aiheutti tunteen, miten mä jaksan, miten mä pärjään, Mutta kun tyttö syntyi niin oli kuin se viimeinen palapelin palanen olisi loksahtanut kohdalleen. Aivan kuin tyttö olisi aina ollut perheessämme tai paremminkin sanottuna teki meidän perheestä "täysilukuisen".
No ok, auto vaihdettiin 7 hengen tila-autoon, mutta sekin hoitui ongelmitta.
Olemme ehdottoman menevää porukkaa kun siltä tuntuu ja lapset kulkee matkassa lähes kaikkialla. Nyt jopa tämä viides vauvakin ;)

Enempi rutiinit pisti uusiksi perheemme 3 lapsi, meni muutama kuukausi ennenkuin kaikki ajautui uomiinsa.

Jos sä haluat kysellä jotakin lisää tai kertoa tuntemuksistasi, laita vaikka yv:tä niin vastaan mielelläni :)
 
hjhjhjhhj
voisitko ajatella antavasi hänet adoptioon eli johonkin lapsettomaan perheeseen, jossa tippa silmässä odotetaan vauvaa, jota saataisiin rakastaa ja hoivata?




Ei, en ikinä voisi. Miettisin koko loppuelämäni ja surisin, mieluummin tekisen abortin.
 
"toinen"
meille syntyy kohta nelonen, vanhin ehtii just täyttää 5 v. Meidän lapsukaiset on niin pienillä ikäeroilla, että elämä on yhtä hulabaloota muutenkin, en usko sitä nelosen hetkauttavan enää mihinkään suuntaan. Auto menee toki vaihtoon, olisi mennyt muutenkin sillä oli liian pieni jo kolmenkin kanssa. Taloonkin mahtuu. Minä siis odotan nelosta innoissani, vaikka välillä aika väsynyt olenkin. Hoidan lapset melkein kokonaan itse, miestä vievät työt ja harrastukset. Uskon, että kaikesta selviää, kun vain uskoo selviävänsä. Tsemppiä!
 
sama.........................
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti;22398067:
Meidän yllätys nelonen aiheutti tunteen, miten mä jaksan, miten mä pärjään, Mutta kun tyttö syntyi niin oli kuin se viimeinen palapelin palanen olisi loksahtanut kohdalleen. Aivan kuin tyttö olisi aina ollut perheessämme tai paremminkin sanottuna teki meidän perheestä "täysilukuisen".
No ok, auto vaihdettiin 7 hengen tila-autoon, mutta sekin hoitui ongelmitta.
Olemme ehdottoman menevää porukkaa kun siltä tuntuu ja lapset kulkee matkassa lähes kaikkialla. Nyt jopa tämä viides vauvakin ;)

Enempi rutiinit pisti uusiksi perheemme 3 lapsi, meni muutama kuukausi ennenkuin kaikki ajautui uomiinsa.

Jos sä haluat kysellä jotakin lisää tai kertoa tuntemuksistasi, laita vaikka yv:tä niin vastaan mielelläni :)
Kiva kuulla :) Ja viideskin pallero jo teillä..Ehkäpä vielä viestittelenkin jossain vaiheessa! Kiitos :)
 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[QUOTE="toinen";22398095]meille syntyy kohta nelonen, vanhin ehtii just täyttää 5 v. Meidän lapsukaiset on niin pienillä ikäeroilla, että elämä on yhtä hulabaloota muutenkin, en usko sitä nelosen hetkauttavan enää mihinkään suuntaan. Auto menee toki vaihtoon, olisi mennyt muutenkin sillä oli liian pieni jo kolmenkin kanssa. Taloonkin mahtuu. Minä siis odotan nelosta innoissani, vaikka välillä aika väsynyt olenkin. Hoidan lapset melkein kokonaan itse, miestä vievät työt ja harrastukset. Uskon, että kaikesta selviää, kun vain uskoo selviävänsä. Tsemppiä![/QUOTE]

Huh, mutta ajattele että vuoden päästä on jo edes vähän helpompaa jne. ;) T:Ap
 
Nyt en keksi mitään negatiivista nelosesta, kovin oli toivottu ja jouduttiin jo näkemään vähän vaivaakin.. Rakas pieni mies, isompien sisarusten silmäterä ja vanhempien ihana peikkopoika. Toivottavasti vielä pikkusiskon (tai -veljen) saisi, tila-autossa olisi yksi vapaa paikka. Katsotaan miltä sen jälkeen tuntuu, hankitaanko seuraavaksi bussi :D
Talo meillä menee varmaankin jo ensi keväänä vaihtoon, mutta se ei tunnu olevan mikään ylitsepääsemätön juttu koska en ole koskaan ajatellut vanhuudenpäiviä tässä talossa viettää.

Harvemmin vanhemmat surevat niitä lapsia jotka saivat, toisin kuin niitä lapsia jotka eivät saaneet syntyä. Toivottavasti miehesi leppyy pian, oletettavasti viimeistään kun syntyy :)
 
"vierAS"
Auto-ongelma tulee jos kolmannen kohdalla.
Täytyy se auto/autot jo muutenkin päivittää tossa kohtaa, joten oeltte vaan sidotutu tila-autoon seuraavat 18 vuotta. Sou?
Jos teillä olis rahasta tiukkaa tai muuten voimallinen tahto että ei enempää lapsia, niin teillä olis jo isäntä käyny laitamassa piuhat poikku ja sulla olis mirena. Kun ei oo, niiiii.... tahdoitte siis itsekin sen neljännen!
 
joooooooooo
[QUOTE="vierAS";22398335]Auto-ongelma tulee jos kolmannen kohdalla.
Täytyy se auto/autot jo muutenkin päivittää tossa kohtaa, joten oeltte vaan sidotutu tila-autoon seuraavat 18 vuotta. Sou?
Jos teillä olis rahasta tiukkaa tai muuten voimallinen tahto että ei enempää lapsia, niin teillä olis jo isäntä käyny laitamassa piuhat poikku ja sulla olis mirena. Kun ei oo, niiiii.... tahdoitte siis itsekin sen neljännen![/QUOTE]

Rahatilanteesta sen verran, että työtön oon ja koulutus olis edessä...
 
hyvää yötä
[QUOTE="vieras";22397989]Lasten ei tarvitse etsiä hautajaisiin kuin 2 lisäkantajaa.[/QUOTE]


Voi apua mikä peruste! Anteeksi olen vähän väsynyt joten tämä kuulostaa huvittavalta..heh ehhe =)
 
"mä"
[QUOTE="mä";22398418]Se, että minä olen olemassa.[/QUOTE]

Niin ja meillä ei tietenkään ollut autoa ja asunto oli kaksio, mutta tosi kivasti meni! Aina päästiin kyläilemään ja tehtiin paljon luontoretkiä :). Kivaa oli!
 

Yhteistyössä