kertokaa, miten vieroittaa rinnasta!

No ensinnäkin kannattaa varautua siihen että hän ei luovu rinnasta noin vaan.Ottaako tuttipullosta tai nokkamukista.Niillä sit korvataan maitokertoja.

Eli itse aikoinaan vieroitin esikoisen lopettamalla eka yösyötöt 10kk iässä.sitten pikkuhiljaa yksi syöttökerta kerrallaan korvasin korvikkeella niin että lopulta oli jäljellä vaan aamu ja iltatissi.viimeiseksi jäi ilataimetys ja siitä sit luopui nopeaan kun ei maitoa enää tullut mutta kokonaisuudessaan vieroitukseen meni yli 2kk.

ja siihen kannattaa varautua että sitä korviketta ei mene alkuun paljoa...ja meillä sit nopeaan siirryttiin lehmän maitoon kun 1v ikä tuli vierotuksen aikana täyteen
 
Kiitos viestistä!

huh! 2 kk...onpa pitkä projekti. Mulla on vaikeutena vielä se, että lapsi on allerginen maidolle, joten olen itse ollut maidoton, munaton, viljaton dietillä ja :hug: pitäis päästä syömään jo normaalia ruokaa vähitellen etten kuihdu vallan....

motivaatiota viestisi ...
 
Meillä ei auttanut muuta kun kylmästi olla antamatta muuta kuin pulloa. jos sai välillä rintaa niin tiesi että saa sitä huutamalla loppujenlopuksi kuitenkin.
Parissa päivässä kelpuutti pullon ja viikossa siitä rupesi menemään ihan yhtäpaljon kuin tissistäkin.
Alkupäivinä jos ei pullo kelpaa niin muuta nestettä mukista ja puuroon maitoa jne. ei se siihen vähään maitoon kuukahda parissa päivässä, kunhan muuta nestettä saa.
 
Yösyötöt minä jätin pojalta, kun hän oli 8kk. Huudettiinhan siinä parina yönä, mutta yllättävän helposti meni. Nyt olis itselläkin toiveissa lopettaa imetys kokonaan. Poika on nyt 11kk. Aamu- ja iltaimetykset jätetään varmaan viimeisenä pois. Ekaksi siis lopettelen ennen ja jälkeen päiväunien tapahtuvat tissittelyt. Meillä siirrytään jo suoraan (nokka)mukista hörpittynä lehmänmaitoon.

Meillä se muu neste tarkoittaisi makeaa mehua, koska mikään muu ei tissimaidon lisäksi kelpaa. Vettä on tarjottu yhtä kauan kuin kiinteitä.. Kyllä sillä vedellä jo onnistuu suu huuhtoa, mutta ei poika sitä niele vaan sylkee pois. Nyt on kyllä ruuan kanssa maistatettu maitoa ja piimää, että alkaisi juoda niitä, mutta nekin syljetään ruokalapun kaukaloon. Kai se on vain yritettävä tehdä ruuastakin nestepitoista, jotta poika saa nestettä tarpeeksi. Maidon puute ei sinänsä ole ongelma, koska maustamaton jogurtti kelpaa.
 

Yhteistyössä