Kertokaa omituisista tavoistanne mahdollisine selityksineen

  • Viestiketjun aloittaja "keksi"
  • Ensimmäinen viesti
"keksi"
Itse vasta tuossa tänään tajusin hölmön asian, jonka teen aina: Hymyilen iloisesti peilikuvalleni aivan kuin nauraen, mutta ilman ääntä toki. Ei siksi, että olisin jotenkin erityisen iloinen näkemästäni, vaan kai se on jonkinlainen tapa yrittää ruokkia sellaista positiivista asennetta.:D

Lisäksi juon jännittyneenä aina hirveästi vettä. Tätä en osaa selittää oikein mitenkään. Erityisen ikävää se on silloin, kun pitää lähteä jonnekin ja sitten on hirveä vessahätä.
 
"keksi"
[QUOTE="lähettäjä";26223915]Puhun itsekseni, siis käyn keskusteluja, joskus jopa englanniksi. God knows why! :D[/QUOTE]

Itseasiassa minäkin teen tätä, enkä edes osannut pitää sitä mitenkään outona. Mistähän se kertoo?:D En tosin englanniksi. Etenkin ongelmia selvittelen usein itsekseni puhumalla.
 
"lähettäjä"
[QUOTE="keksi";26223953]Itseasiassa minäkin teen tätä, enkä edes osannut pitää sitä mitenkään outona. Mistähän se kertoo?:D En tosin englanniksi. Etenkin ongelmia selvittelen usein itsekseni puhumalla.[/QUOTE]

Itse myös tupisen ja jupisen, ja oikeastaan puhun itsekseni paljon vaikka mieskin olisi kotona, joskus jopa töissä. Mutta tää englanniksi keskusteleminen on mun priva-juttu! :D Kai sillä koitan pitää lausumista yllä tai jotain. :D
 
En voi mennä nukkumaan, lähteä pois kotoa tai mennä töihin jos keittiöön jää likaisia astioita tms. Muutenkin pyrin pitämään kodin siistinä. Mulla menee heti aamu pilalle jos aamulla tulee sotkua vastaan tai töistä tullessa pitää ryhtyä järjestelemään.
Kauppakassit on mukava purkaa siistissä kodissa ja illanvietto voi alkaa. Samaten aamulla on ihana mennä napsauttamaan kahvikeitin päälle kun on nättiä :)
Käytän nukkuessa viittä tyynyä. Yksi kainaloon, yksi jalkojen väliin, kaksi pään alle ja yksi seläntaakse. Jäi päälle raskausajoilta :)
 
Eevee
Puhun yksin myös englanniksi. Saatan maata lattialla ja kuunnella musiikkia. Juttelen elukoille ääneen. Puhun itselleni ääneen tyyliin " laitetaas kahvit tippuu. Noooooin, nyt saadan kahvia, eiks joo"
 
"Hmm"
Kun olen sanonut jollekin jonkun lauseen, vaikka "kiva paita", saatan vaikka kymmenenkertaa toistella sitä päässäni, "kiva paita, kiva paita, kiva paita..." :D

Toinen on just tuo että käyn vihani ja pelkoni läpi miettien jonkun tietyn tilanteen miten kaikki tapahtuu ja etenee, käyn esim. pääni sisällä keskustelua mitä voisin sanoa tälle ihmiselle kuka ottaa itseäni sillähetkellä päähän.
 
"vieras"
Muhun natsaa tähän menneissä jo 3: itsekseen puhuminen: myös englanniksi :D , asioiden ja lauseiden hokeminen päässä "kiva paita" jne, ja tilanteiden läpikäyminen etukäteen.. heh, sekopää vai? :D
 
dffff
Puhun myös itsekseni, ainakin kun imuroin, jotenkin siinä kiroan ja saan kaikki patoutumat päästeltyä :)
Mulla on myös tärkeää, että tiskit ovat aina poissa ja vessan pesen joka päiviä. Keittiön haluan myös olevan siisti, kun tulen töistä ja likaista vessaa en vain kestä, en kestä että lavuaarissa näkyy kuivuneita vesiläiskiä, saati pytyssä mitään tahroja. En tiedä mikä niissä on, mutta itsekseni aina vessan pesen päivittäin, enkä siitä sen isompaa numeroa ole nostanut :)
 
"lellu"
Tykkän syödä lattialla, se on paljon mukavampaa kuin pöydän ääressä. Nyt kun on tuollainen taapero kokona niin on inhottavaa kun pitää syödä pöydän ääressä... Olen joskus harkinnut, että pitäisi ostaa sellainen japanilainen pöytä, jotta saisi istua lattialla.

Toinenkin omituisuus liittyy ruokaan. Syön ruokani niin, että jatkuvasti testailen millainen määrä ja yhdistelmä lautasella olevia ruokia/lisukkeita tuottaisi optimaalisen makuelämyksen. Esim kuinka paljon lihaa suhtessa perunaan ja kastikkeeseen ja kuinka paljon ehkä salaattia vielä samaan suupalaan.. Koko aterisni on siis tutkimusta ja tähtää siihen, että viimeinen suupala on TÄYDELLINEN.
 
Ei kai eläimille jutteleminen nyt mitään outoa ole? Mä juttelen elämille, omille ja ulkona vastaantuleville/näkyvillekin jatkuvasti. Viikko-pari sitten, ehkä tuosta tavasta johtuen en tiedä, kävi kyllä vähän oudommin. Olin keittiössä tekemässä jotain ja meinasin että vedenkeittimellä vettä, mutta sitten päätinkin että ei tarvitse, ja sanoin ääneen vedenkeittimelle (höpisen siis sekä suomeksi että englanniksi, asun engl. kielisessä maassa) "It's okay" ja oli TODELLA lähellä, siis juuri ja juuri sain estettyä etten jatkanut ääneen "Don't worry about it", siis aivan kuin se vedenkeitin olis joku elävä olento. :D

Tavoista vähän kummallisempi voisi olla se että varsinkin hyvällä tuulella ollessa teen vähän kaikesta laulun, siis jos joku sanoo vaikka että onpas koiralla likaset tassut, niin mä melkein huomaamattani laitan sen jonkun laulun tai muun lurituksen melodiaan ja laulan sen.... (keksitty esimerkki, vaikka Yellow brick road kertosäkeen mukaan "Dirty feet, doggy's dirty feet, dirty feet for dog...." Muutenkin mä lauleskelen itsekseni varmaan aika paljon.... tai no joo, varmasti aika paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: unelmoiden
"xxXxx"
Käyn mielikuvituskeskusteluja ääneen. Ihan höpö höpö-juttuja.. Esim. kuvittelen kuinka koulutan uusia työntekijöitä (en ole oikeasti edes sellaisessa asemassa), kuinka esitän fiksuja kommentteja palavereissa, kuinka olen perustanut huippumenestyvän yrityksen ja neuvottelen huippusopimuksia jne. Ja kaikki mielikuvituskeskustelut ääneen. Pelkään joskus jääväni tästä nolosti kiinni, mutta vielä niin ei ole käynyt :D Tuota ei nimittäin selitä mitenkään järkevästi!
 
Tönt
pidän usein (en ainakaan vielä aina) pyöreetä pientä kiveä kädessäni kun meen nukkumaan.

muoks. niin joo, selitystä. saan paremmin unta kun pyörittelen kiveä kädessäni. vie ajatukset siihen kiveen eikä niihin asioihin mitä aina alan miettiä ennen nukkumaan menoa.
 
Viimeksi muokattu:
"noh"
mulla niin pölhö juttu etten tiiä osaanko edes selittää:

Jossain lukee esim: Osallistu ja voita
Noh, mun pitää sit alkaa pyörittelee tota lausetta päässä. Ensin mietin tarkkaan kaikki mahdolliset tulkintavaihtoehdot, sit alan pilkkomaan tavuiksi ja alan tekemään tällästä "tekelettä" mielessäni:

Vosallistu ja oita
Osa lili sutu ja vo it ta
Is al isit utuj av osilita

Tähän löytyy jonkinlainen logiikka, MUN pääni sisältä ;)

Joo, on vähän neurooseja...
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26225373:
pidän usein (en ainakaan vielä aina) pyöreetä pientä kiveä kädessäni kun meen nukkumaan.

muoks. niin joo, selitystä. saan paremmin unta kun pyörittelen kiveä kädessäni. vie ajatukset siihen kiveen eikä niihin asioihin mitä aina alan miettiä ennen nukkumaan menoa.
Tätä mun täytyy kokeilla. Nukkumaan meno ja nukahtaminen erittäin vaikeata...
 
lirs
Englantia yksinään puhuville: tutkimusten mukaan ihmisen ongelmanratkaisukyky tehostuu, jos ongelmaa pohtii vieraalla kielellä. Joten jatkakaa höpisemistä.
Mäkin muuten pissaan suihkuun. Terveydenhoitajan neuvosta, kun kärsin aikoinani VTI:stä. Tapa on jäänyt, enkä pidä sitä enää edes omituisena... Pitäiskö?
 

Yhteistyössä