Kertokaahan mitä keinoja lisätä jotta rintamaito lisääntyisi. Imetystee- onko siitä kenelläkään kokemusta?

Eli vinkkejä miten sinä sait maidontulon paranemaan/lisääntymään.
Tissillä pitää tietenkin pitää mahdollisimman paljon jotta tilaa lisää, perhekalja vähän auttaa asiaa.

Mutta muuta, onko kukaan kokeillut imetysteetä? Auttaako se asiaan?

Kiitos etukäteen :flower:
 
"äippy"
Ykkösolut auttoi mulla. Ja tietty se, että huolehdi tarvittavasta ravinnosta ja joi tarpeeksi päivän aikana. Imetysteetä en kokeillut, mutta kyllähän sekin varmaan kannattaa testata :) Imetin 9,5kk, ihan hyvin riitti maito kun lapsentahtisesti meni, tosin kiinteät aloitettiin 4kk:n iässä pikkuhiljaa. :)
 
123456
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;25474597:
Eli vinkkejä miten sinä sait maidontulon paranemaan/lisääntymään.
Tissillä pitää tietenkin pitää mahdollisimman paljon jotta tilaa lisää, perhekalja vähän auttaa asiaa.

Mutta muuta, onko kukaan kokeillut imetysteetä? Auttaako se asiaan?

Kiitos etukäteen :flower:
Mulla on aina ollu niukkaa maidontulo ja klmanne kohdalla tein kaikkeni että vauva saisi edes hiukan omaa maitoani(imetin sit yht. 7kk jka pisin imetykseni)....tämän vauvan kohdalla kokeilin mammateetÄ,ykköskaljaa ym. terveydenhoitaja kyllä sanoai että juoma kun juoma käy kunhan vaan muistaa reilusti juoda....Yks mitä on jokaisen näiden neljän pienemmän kohdalla(mulla kuusi lasta)kokeillut on Metopram -pahoinvointilääke.Pitää ottaa kuurina,muistaakseni 1tbl kolmesti päivässä.On reseptilääke.Mulla ainoastaan tuo auttanu että sitä maitoo ylipäätänsä alkaa tulla muutamaa pisaraa enempi.Ja tähän joku kohta sano että jokainen pystyy imettämään jos HALUAA,mutta aina se ei vaan ole halusta kiinni.Mulla tosiaan maitoa tulee lypsyistä huolimatta tosi nuikasti ja alkaakin erittyä vasta viikko synnytyksestä!
 
"jojo"
Litkin vettä ja maitoa, johon mulla oli erityinen himo, söin monta kertaa päivässä (mulla on aina posahtanut rinnat täyteen maitoa muutama minuutti ruokailun jälkeen) ja jos alkoi näyttää niukalta, pumppailin imetysten välillä. En mä maitoa pumpulla ulos saanut juurikaan, mutta rintoihin nousemaan kuitenkin.

Noilla eväillä imetin esikoista vuoden, nyt on kuopus 8kk edelleen rinnalla.
 
mlmklö
Olutta olisin itsekin ehdottanut, mutta tullut jo useamman kerran. Mutta kysynnän ja tarjonnan laki eli imetä imetä lypsä imetä ja kokeile imetystettä ja soita imetystukipuhelimeen jos meinaat lannistuta kotikonsteilla, tsemppiä!
 
Kiitos.
Pumpulla yritin edellisen kanssa mutta siihen en saanut juurikaan mitään tulemaan, 7kk imetin silloin.
Nyt uusi vauva 4 viikkoa ja tuntuu että tissit välillä tyhjää täynnä.. ehkä seon vaan tunne tai sitten tuo vaan iltaisin varsinkin haluaa tankata. Silloin siis erityisesti tuntuu nahkaläpysköiltä tissit. Yöllä tätä ongelmaa ei ole, uin maidossa!

Mutta kai sitä teetä voisi kokeilla. Ja ehkä kiinnittää juomiseen enemmän huomiota.. Kiitos teille!!!
 
[QUOTE="kkk";25474660]Primperan se lääke on mitä maidonerityksen lisäämiseksi annetaan. Vai onko niitä useampia? Moni lääkäri ei sitä kyllä määrää, sillä on sivuvaikutuksia.[/QUOTE]


Joo, en mä lääkkeitä halua kyllä. mutta kiinnostaa mitä sivuvaikutuksia lääkkellä on??
 
"hei"
En ole kokeillut muita keinoja kuin imettämisen lapsentahtisesti. Itse en ole pumpulle herunut paria tippaa enempää, enkä lypsämällä saanut mitään irti ja tissitkin oli alun jälkeen aina tyhjät läpyskät. Mutta vauvat kasvoivat ja olivat tyytyväisiä.
Oletko syöttöpunnituksilla mitannut, että maitoa ei tule tarpeeksi?
 
sh
Metopram ja Primperan on käytännössä samoja lääkkeitä, sama vaikuttava aine eli Metoklopramidi.

Primperanin haittavaikutukset:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/1/261141.pdf
 

Yhteistyössä