Kertokaahan pikana, et..

Sattuuko, kun viisaudenhammas poistetaan?!?!?!??!? :eek:
Itellä on aivan järjetön hammaslekuripelko, ja muistin juuri ,et huomen aamul ois aika kun viisaudenhammas poistetaan!
Kesällä multa otettiin poskihammas pois (ei reikää mutta juuri oli melki mätä!)......
Tiedän että ainaki kaksi puudutuspiikkia laitetaa mutta laittaako kaikki hammaslekurit puudutusta lisää jos halua/sattuu?!??!??!??
Onko totta että viidaudenhampaan posisto sattuu enemmän kuin muun hampaan vastaava "hoito"??!?!?!?!

tois vaa kiva tietää; isäntä menee huomenna iltavuoroon mun hampaanpoiston jälk, ja on kyl ikävä olla lapsen kanssa jos on älytön kipu ja särky!!!!! Viimekisi kun puudutus lakkasi niin oli tosi kova särky 2t!!!
 
triplaäiti
En halua pelotella, mutta minulla ala leuan viisauden hampaat jouduttiin leikkaamaan pois ja laitettiin 5 puudutusta päällekäin (joten ei ollut tuntoa :D )
Mutta yläleuan viisarit vain nyppästiin ei sen kummemmin olleet jumissa ja kyllä sinnekkin semmonen2 -3 puudutusta pistettiin.

Joten ei itse toimenpide satu nuo piikit nipisti hetken sitten olikin suu jo turtana ;) sitten vaan särkylääkettä nassuun kun kotiin pääsin minulla tulehtui toinen puoli silloin ja oli tosi kipeä.siihen sitten lääkekuurin söin ja hyvin parani. Mutta toinen puoli parantui tosi nopsaan kun sinne ei silloin bakteereja päässyt. (Molemmat puolet otettiin siis erikseen ensin toinen ja sitten 3kk väliä ja sitten toinen)

Suuta en auki saanut joten onneksi isäntä kotona oli ei olisi lasten komentamisesta kyllä mitään sinä iltana tullutkaan ;)

Joten älä suotta pelkää hyvin se menee kun vaan tuon puudutus piikin laiton ajan jaksat kestää ja heti vaan lekuria kädestä kiinni jos tuntuu että tunto on talella piikeistä huolimatta kyllä ne lisää sitten laitteleepi :hug:
 
:wave:

Täällä yksi, jolla aivan tuoreet positiiviset kokemukset viisaudenhampaan poistosta.

Multa poistettiin tänään ylhäältä viisuri ja se todellakin melkein nyppästiin pois. 3 puudutus piikkiä laittoi, joka hiukan nipisti ja sen jälkeen ei ollut mitään tuntoa. Lääkäri oikein kokeili kunnolla että tuntuuko mikään. 5 minuuttia ja se oli poissa. Ja todellakaan se ei sattunut. Heti kun pääsin kotiin otin kaksi 400mg buranaa ,jotta kipua ei tuntuisi ja kivuitta tässä ollaan vieläkin. Yötä varten otan kyllä yhden särkylääkkeen vielä. Kotiin kun tulin niin olin kyl vähän aikaa hiljaa ja yritin mumista lapsille jotain. Onneksi hoitaja auttoi parissa jutussa lasten kanssa ennenkuin lähti ja 1 1/2 tuntia poistosta lähdin lasten kanssa ulos.

Multa on aikaisemmin poistettu ala viisurit ja silloin lääkäri joutui tekemään enemmän töitä. Sattunut se ei laisinkaan, mutta sitten kun puudutus alkoi poistua niin silloin alkoi kipu tuntua. Silloin kyl lääkäri kirjoitti kunnon droppia ja kivut pysyivät aisoissa näin.

Rohkeasti vain! Sitten kun se on ohi niin siitä ei tarvitse huolehtia.

 
Hilppa
Multa poistettiin vuosi sitten alhaalta molemmat viisurit. kaksi puudutusta riitti, ja leuka oli niin turta etten tuntenut mitään, ilkeä raksahdus vain kuului. Mäkin pelkään hammaslääkäriä ihan tajuttomasti, mut olin just viime kesänä synnyttäny esikoiseni ja sanoin lekurille: "Et jos mä siitä synnytyksestäkin selvisin, ni kyl mä tästäkin selviin hengissä. =) " Lekuri tietty nauroi ja hyvinhän se kaikki meni. Kotona sit alko vähän särkee kun puudutukset meni ohi, mut sit otin lääkettä ja se särkykin hälveni. Olivat tosi helpot nipsasta pois vaik toises oli viel reikä.
 

Yhteistyössä