kertokaas hei

  • Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti
paksuna
elikkäs oon raskausviikolla 21 ja mulla tuntuu niinkun kondun suu ois avautunu siis jos ihan sormella itse kokeilee tuntuu kuin siinä ois pieni reikä sellanen pikkurillinpään kokonen. Tuolta se ei siis tuntunut raskauden alussa mut enhän minä mikään gynekologi tietenkään ole. nuita supistuksia on ollu täs pari viikkoo ja välillä on hieman kivuliaitakin mut yleensä ei orgasmin jälkeen supistaa aina. ja sit ihan pieni kävely lenkki niin vatsaan pistää..

miltäs tää teistä kuulostaa skitsoilenko vaan vai pitäskö soittaa neuvolaan?
 
Lopeta heti se kohdunsuun nyplääminen! Ei ole hyväksi.

Uskoisin tuon olevan normaalia, mutta soita toki neuvolaan ja pyydä ylimääräinen lääkärintarkistus. Parempi aina olla varma, kuin joutua katumaan...
 
paksuna
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Mä oon ollut molemmissa raskauksissa sormelle auki noilla viikoilla. Ota puheeksi ens neuvolakäynnillä, mut ei tossa mitään huolenaihetta varmaankaan oo.
no toivottavasti ei eli oot sitä mieltä ettei mun tän takia tarviis sinne nyt heti soitella ja skitsoilla. onhan tää muutenkin jotenki nolo selittää
 
paksuna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, kohdunsuun keskellä todellakin on reikä, kaikilla :D
mut tämä tuntuu nyt ihan eriltä kuin raskauden alussa olin siin jonkun moisen poimun sillon huomaavinani mut nyt tuntu kyl iahn eriltä.

hitsi kun kehtais sinne soittaa ja sanoo et hei työnsinpä sormen pilluun ja tein tämmösen havainnon et onko normaalii =(
 
paksuna
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
esikoistako odotat?
Kyllä mä sinuna odottaisin ihan rauhassa seuraavaan lääkärineuvolaan.
Jos kerran ei supistele kipeesti eikä säännöllisesti.

Jos olet uudelleen synnyttäjä tilanne on varsin normaali.
no oon ensisynnyttäjä..
 
Ulkosuun aukeaminen jo noilla viikoilla on normaalia, oli kyseessä sit ensisynnytäjä tai uudestaan synnyttäjä. Pääasia on se, että sulla ei ole kohdunkaula pehmenntyny ja kanava lyhentyny, ja sisäsuu on kiinni. Odota lääkärineuvolaa, mutta älä mene enää itse ronklaamaan sinne alapäähän.
 
paksuna
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Ulkosuun aukeaminen jo noilla viikoilla on normaalia, oli kyseessä sit ensisynnytäjä tai uudestaan synnyttäjä. Pääasia on se, että sulla ei ole kohdunkaula pehmenntyny ja kanava lyhentyny, ja sisäsuu on kiinni. Odota lääkärineuvolaa, mutta älä mene enää itse ronklaamaan sinne alapäähän.
joo näin mä teen kiitos vastauksista helpotti hieman tämä
 

Yhteistyössä