Kertokaas kaikki...

Mä tykkäsin siitä kaupungista! Sinne pitää joskus päästä uudelleen =) Me tehtiin viikon reissu sinne mun entisestä koulusta. Yövyttiin hostellissa joka oli ennen ollut levytysstudio, siellä olivat levyttäneet mm. U2 ja Sinead O'Connor.

Kaupungin keskellä on ihana puisto (en kyllä muista sen nimeä ) jossa kannattaa käydä. Myös yliopiston alue oli hienoa, tykkään vanhoista rakennuksista.
 
eräs äiti (vm 79)
Ei oo totta Scarlett. Mäkin kävin siellä entisen kouluni kanssa (keväällä 97?)... ja samaa vuosimallia ollaan. Hostelissa oltiin yötä. Yliopiston alue oli hienoa ja siellä oli pieni museokin, jossa oli näytteillä Irlannin vanhin kirja (tms.) ja tosi hienoja käsinmaalattuja kelttikoristeita niissä kirjoissa.

Tykkäsin Dublinista tosi paljon. Uudestaan pitäs päästä. Siinä oli jotain omalaatuista, erilaista kuin muissa kaupungeissa, joissa oon käyny. Kävelykatu (pitkä), patsaita James Joycen kirjoista. Ja tietty se panimo, sekin oli kiva nähdä. Ostin ite sieltä lähinnä musiikkia ja videoita, jotain vaatetta. Hintatasoa en enää muista, eikä ois hyötyykään, kun on niin kauan aikaa siitä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti (vm 79):
Ei oo totta Scarlett. Mäkin kävin siellä entisen kouluni kanssa (keväällä 97?)... ja samaa vuosimallia ollaan. Hostelissa oltiin yötä. Yliopiston alue oli hienoa ja siellä oli pieni museokin, jossa oli näytteillä Irlannin vanhin kirja (tms.) ja tosi hienoja käsinmaalattuja kelttikoristeita niissä kirjoissa.

Tykkäsin Dublinista tosi paljon. Uudestaan pitäs päästä. Siinä oli jotain omalaatuista, erilaista kuin muissa kaupungeissa, joissa oon käyny. Kävelykatu (pitkä), patsaita James Joycen kirjoista. Ja tietty se panimo, sekin oli kiva nähdä. Ostin ite sieltä lähinnä musiikkia ja videoita, jotain vaatetta. Hintatasoa en enää muista, eikä ois hyötyykään, kun on niin kauan aikaa siitä...
Mä olen ollut Irlannissa kevällä 2001. Mä en käynyt kaverin kanssa siellä panimossa kun oli edellinen ilta vähän venähtänyt... :whistle: Kierreltiin jonkun verran maaseudullakin ja käytiin eräällä mielettömän isolla tilalla. Katsoin joskus myöhemmin tuon reissun jälkeen Tuulen viemän jatko-osaa Scarlettia ja voisin vaikka vannoa että Scarlett ja Rhett kävelee eräässä kohtauksessa sen samaisen tilan puutarhassa...
 
eräs äiti
Jep jep. Mekin kierreltiin maaseutua (ei ollenkaan pöllömpää). Käytiin linnoja kattomassa ja luostarin raunioita.

Hyvinkin mahdollista, että sitä tilaa on siinä leffassa käytetty. Varmaan se jostain selviäiskin.
 

Yhteistyössä